Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

OBJAVLJEN PLAN ZA „OSMEH VOJVODINE” Ova strateška deonica uskoro počinje da se gradi; Pokretač razvoja severa Vojvodine; Saobraćajnica važna i za EU

10.10.2023. 08:26 09:37
Piše:
Izvor: Dnevnik.rs

Objavljen plan za „Osmeh Vojvodine”, sledi dopuna za Srpsku Crnju!- objavio je za vikend ministar građevinarstva, saobraćaja i infratsrukture Goran Vesić na svom Instagram nalogu. On je podsetio da se radi o Prostornom planu područja posebne namene za brzu saobraćajnicu - granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) - Sombor - Kula - Vrbas - Srbobran - Bečej - Kikinda -granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo).

- Ovaj Prostorni plan omogućava nam da veoma brzo, kako je predsednik Vučić najavio, započnemo izgradnju prvih 5,5 kilometara od Bačkog Brega za koji imamo građevinsku dozvolu i završenu eksproprijaciju. Odmah počinjemo da radimo na dopuni plana jer će „Osmeh Vojvodine” biti produžen od Kikinde do Srpske Crnje- naveo je Vesić na društvenoj mreži.

Kako je precizirao, buduća saobraćajnica, poznata kao „Osmeh Vojvodine”, biće duga 164,392 kilometra i projektovana je za brzinu od 100 kilometara na sat. Ukupna površina obuhvata prostornog plana je 11.273,42 hektara.

U isto vreme, Vlada Srbije usvojila je prošle nedelje budžetski plan za narednu godinu, u kojem se predviđa mogućnost da se država zaduži kod neke od kineskih banaka u vrednosti  220.000.000 evra za izgradnju „Osmeha”.

Da podsetimo, Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine objavio je u Službenom listu APV Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta 1.B reda granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg)-Sombor-Kula-Vrbas-Srbobran-Bečej-Kikinda-granični prelaz sa Rumunijom (Nakovo).

Koridor motoputa Sombor-Kikinda, počinje od površinske kružne raskrsnice neposredno nakon graničnog prelaza Bački Breg (km 0 000), dok se završava u zoni Grada Kikinde, na površinskoj kružnoj raskrsnici - izlazu ka naselju Nakovo i graničnog prelaza Nakovo (km 164 392). Očigledno, ovaj segment će ići na doradu, gde će se krak kod Kikinde odvajati ka jugoistoku, odnosno Srpskoj Crnji.

Na koridoru motoputa je planirana izgradnja 11 petlji i 12 površinskih raskrsnica, kako bi se povezao sa okolnim naseljima i putnom mrežom nižeg ranga. Koridor motoputa Sombor-Kikinda je podeljen na dva sektora i osam deonica.

Sektor 1 je od početne stacionaže km 0 000 kružna raskrsnica na do opštine Vrbas/Srbobran (petlja Vrbas km 81 071), dok Sektor 2 počinje od opštine Srbobran (petlja Vrbas na A1/E-75 km 81 071), do km 164 392 u okviru administrativnog područja grada Kikinde.

Deonica Sombor 1 (Bački Breg – petlja Sombor)

Deonica 1, dužine 22,7 kilometara, počinje u zoni planirane kružne raskrsnice Bački Breg na trasi postojećeg državnog puta i završava se posle planirane petlje Sombor. Tehničkom dokumentacijom se predviđa denivelisano ukrštanje tipa romb. Trasa planiranog motoputa Sombor-Kikinda u ovoj deonici položena je po novoj trasi van naseljenih mesta po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko vodotoka Plazović i više meliorativnih kanala, državnih i opštinskih puteva, ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Deonica Sombor 2 (petlja Sombor – granica opštine Kula)

Deonica 2, dužine 18,1 kilometar, počinje u zoni planirane planirane petlje Sombor i završava se na granici grada Sombora sa opštinom Kula. Tehničkom dokumentacijom se predviđa denivelisano ukrštanje – petlja Kljajićevo tipa pola deteline. Trasa planiranog motoputa Sombor-Kikinda u ovoj deonici položena je po novoj trasi van naseljenih mesta po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko podsistema za navodnjavanje Telečka, više meliorativnih kanala, magistralne i lokalne pruge, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Deonica Kula (granica opštine Kula – granica opštine Vrbas)

Deonica 3, dužine 25,4 km, počinje na granici grada Sombora/opštine Kula i završava se na granici opština Kula/Vrbas. Predviđaju se denivelisana ukrštanja – petlje Sivac, Crvenka tipa trube i Kula tipa pola deteline.

Deonica Vrbas (granica opštine Vrbas – granica opštine Srbobran A1/E-75 – petlja Vrbas)

Deonica 4, dužine 14,9 km, počinje na granici opština Kula/Vrbas i završava se na granici opštine Vrbas/Srbobran. Predviđaju se četiri denivelisana ukrštanja – petlje Vrbas zapad, Vrbas sever, Vrbas istok i Vrbas E-75 (deo u opštini Vrbas), od čega su Vrbas istok i zapad tipa trube, dok su Vrbas sever i E-75 tipa pola deteline.

Deonica Srbobran (granica opštine Srbobran A1/E-75 petlja Vrbas – granica opštine Bečej)

Deonica 5, dužine od 12,9 km, počinje na granici opština Vrbas/Srbobran i završava se na granici opština Srbobran/Bečej. Predviđaju se tri denivelisana ukrštanja – Vrbas E-75 (deo u opštini Srbobran), Srbobran sever i Turija – sva tri tipa pola deteline, kao i jedno ukrštanje u nivou površinska – kružna raskrsnica Srbobran zapad. Trasa planiranog motoputa Sombor – Kikinda u ovoj deonici položena je po novoj trasi van naseljenih mesta po ravničarskom terenu, sa prelaskom preko reke Krivaje (tri prelaza) i više meliorativnih kanala, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.


Pokretač razvoja severa Vojvodine

Ministar Goran Vesić ranije je izjavio da nije u pitanju samo saobraćajno povezivanje, već novi putevi znače i nove investicije, radna mesta, bolji standard građana, mogućnost za razvoj turizma. On je istakao i da izgradnja ovog puta nije važna samo za Srbiju, već i za Evropsku uniju, jer predstavlja najbržu vezu Rumunije prema Mađarskoj, što znači da će biti veoma frakventan i biće pokretač razvoja ovog dela Vojvodine.


Deonica Bečej (granica opštine Bečej – granica opštine Novi Bečej reka Tisa)

Deonica 6, dužine 18,8 km, počinje na granici opština Srbobran/Bečej i završava se na granici opština Bečej/Novi Bečej. Predviđaju se dva ukrštanja u nivou površinske – kružne raskrsnice Bečej zapad i Bečej jug. Trasa je u ovoj deonici prelazi preko Beljanskih bara (most), kanala OKM HS DTD, više meliorativnih kanala i na kraju most preko Tise, koji je na granici deonice sa deonicom Novi Bečej.

Deonica Novi Bečej (granica opštine Novi Bečej reka Tisa – granica grada Kikinde OKM HS DTD, Kikindski kanal)

Deonica 7, dužine 35,1 km, počinje na granici opština Bečej/Novi Bečej i završava se na granici opština Novi Bečej/grada Kikinde. Tehničkom dokumentacijom se predviđaju četiri ukrštanja u nivou površinske – kružne raskrsnice, Novi Bečej jug, Novi Bečej zapad, Novo Miloševo jug i Novo Miloševo sever. Trasa prelazi preko više meliorativnih kanala, regionalnih pruga, državnih i opštinskih puteva, preko reke Tise (granica deonice sa deonicom Bečej), i na kraju preko kanala OKM HS DTD, Kikindski kanal na granici deonice sa deonicom Kikinda.

Deonica Kikinda (granica grada Kikinde OKM HS DTD, Kikindski kanal – Nakovo)

Deonica 8, dužine 16,2 km, počinje na granici opštine Novi Bečej/ grada Kikinde i završava se na površinskoj raskrsnici na DP br.15 na pravcu ka Nakovu. Tehničkom dokumentacijom se predviđaju tri ukrštanja u nivou površinske - kružne raskrsnice, Kikinda jug, Kikinda istok, Kikinda sever. Trasa prelazi preko više meliorativnih kanala, preko kanala OKM HS DTD, Kikindski kanal na granici deonice sa deonicom Novi Bečej, regionalnih pruga, državnih i opštinskih puteva i ukrštanjima sa infrastrukturnim sistemima.

Izgradnja ove saobraćajnice je zaključkom Vlade Srbije 26. avgusta 2021. godine, proglašena projektom od posebnog značaja za Republiku Srbiju i što znači da će za njega važiti Zakon o posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Republiku Srbiju.

Ranije je procenjeno da bi za izgradnju brze saobraćajnice bilo potrebno pet godina i oko 1,5 milijardi evra.

S. Krstić

Autor:
Pošaljite komentar