PerSu potpisuje ugovore s malim lokalnim proizvođačima
ZRENJANIN: Domaći trgovinski lanac „PerSu“ pokrenuo je projekat pod nazivom „Naši smo“, koji predviđa novi model saradnje sa lokalnim proizvođačima.
„PerSu“ sada ima 140 prodajnih objekata na velikom broju lokacija, a zapošljava čak 900 radnika, naglasila je u uvodnom delu predstavljanja projekta rukovodilac marketinga u ovoj kompaniji Sloboda Milivojev. Ona je podsetila i da je „PerSu“ među osnivačima i članovima trgovinskog klastera „Domaći trgovinski lanac“ (DTL), u okviru kojeg posluje 600 prodavnica na teritoriji cele Srbije.
- Cilj ove akcije je da dodatno motivišemo, osnažimo i podstaknemo lokalni razvoj i saradnju, tako što ćemo pružiti priliku proizvođačima iz našeg regiona da olakšano plasiraju svoje proizvode u našim marketima. Jednako važan cilj je da našim kupcima ponudimo kvalitetne, zdrave i sveže proizvode, jer je projekat prevashodno usmeren na proizvođače svežih prehrambenih proizvoda - kaže jedan od direktora i vlasnika kompanije „BB trade“ Darko Bjeloglav, u okviru koje posluje i „PerSu“, napominjući da je plan da danas pokrenuti projekat dugoročno zaživi. U tu svrhu pokrenut je i sajt „Naše, nama vredno“, na kojem će biti sva obaveštenja za zainteresovane.
Bjeloglav je najavio i skoro otvaranje novog distributivnog centra, kojim će snabdevanje i plasman proizvoda lokalnih proizvođača biti još uspešniji.
- Nudimo relaksirane uslove saradnje i mnogo povoljnije ugovore a lokalnim proizvođačima svakodnevno će biti na raspolaganju tim ljudi u našoj kompaniji – najavio je Darko Bjeloglav.
I Dragoljub Bjeloglav, koji u kompaniji ima isti status kao i njegov brat Darko, izrazio je optimizam u pogledu razvoja ovog projekta.
- Dobri parametri, a to je pre svega rast prometa u odnosu na prošlu godinu od deset posto, kao i rast broja zaposlenih i uvećanje fonda za zarade, daju razloga za optimizam. Raduje i porast broja porodilja koje rade u našoj firmi a koji je za godinu dana čak 15 posto, što govori o sigurnosti radnica koje su kod nas zaposlene – naglasio je Dragoljub Bjeloglav, uz napomenu da je firma uplatila PDV na godišnjem nivou od 133 miliona dinara, a oko180 miliona otišlo je u buyet Republike po osnovu isplaćenih zarada, uz još 20 miliona lokalnih doprinosa.
Vlasnici i menayment kompanije „PerSu“ ističu da ovakvi oblici saradnje nikako ne znače da će ovaj trgovinski lanac zapostaviti sopstvenu proizvodnju, koju je već razvio.
A prvi potpisani ugovor u okviru novog projekta braća Bjeloglav potpisala su sa vlasnicom renomirane mlekare „Mokrin - mlek“ Bojkom Plavšić, koja je naglasila da su ovakvi oblici saradnje jedan od načina za opstanak malih domaćih proizvođača.
- Naša roba stizaće do daleko većeg broja kupaca, po znatno nižoj ceni isporuke. Osim toga, mi ne moramo da gubimo vreme oko plasmana i možemo da se posvetimo unapređenju proizvodnje. Takođe, pronašli smo model za olakšice i za 300 dobavljača sirovina za moju mlekarsku proizvodnju – napominje Plavšić.
Ona podseća da je sir koji proizvodi „Mokrin-mlek“ već decenijama na tržištu a da se sada pojavljuju i novi proizvodi, koji će kroz saradnju sa kompanijom „PerSu“ mnogo lakše dospevati do potrošača.
Ž. Balaban