Na sever Banata stigle dve nagrade „Etnobrend godine”: Priznanja „Danima ludaje” i mokrinskom siru
KIKINDA: Za najprestižnijoj turističko-privrednu manifestaciju na severu Banata „Danima ludaje“, Gradu Kikinda je u Beogradu dodeljena nagrada „Etnobrend godine“ za 2019.
Ovo prestižno priznanje dobilo je 25 firmi, zadruga, poljoprivrednih gazdinstava i kulturnih ustanova, od preko 200 koliko je konkurisalo za nagrade.
Kikindi je za „Dane ludaje” priznanje pripalo u kategoriji turističkih manifestacija, dok je poljoprivrendom gazdinstvu Danice Terzić iz Mokrina priznanje pripalo za „Mokrinski sir” u grupi mleka i mlečnih proizvoda.
Nagrade je dodelio ekonomski portal privredni.rs u saradnji sa Zadružnim savezom Srbije i uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
Pomoćnik ministra poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Darko Božić istakao je da će Vlada nastaviti dodelu podsticaja agrarnom sektoru, uključujući i zadruge, koje su u poslednje tri godine dobile znatan sredstva kako za osnivanje novih, tako i za razvojne projekte u starim zadrugama. Te aktivnosti će se nastaviti čim se formira nova vlada, istakao je Božić.
Autor i urednik akcije „Etnobrend godine” Drago Delić pohvalio je odluku Ministarstva o prodaji sa kućnog praga koja se sprovidi dve godine, jer malim proizvođačima omogućava da lakše i na više načina plasiraju svoje proizvode, ali je naglasio da ona treba da se dopuni, odnosno da bude fleksibilnija, pošto sa terena dolaze upravo takve poruke. Delić je naglasio da je ovaj izbor pokazao da mali proizvođači napreduju baš u tome što nam nedostaje, a to je prerada sirovina i pravljenje gotovih proizvoda koji imaju veću cenu i veću korist i za njih i za državu.
- Razvijene ekonomije su se izgradile upravo na prodaji gotovih proizvoda a ne sirovina - istakao je Delić.
On je naglasio da se među 25 dobitnika priznanja „Etnbobrend” za 2019. nalazi najviše iz oblasti prerade voća i povrća, zatim u mlečnih proizvodia, mesnih prerađevina, prerade šumskih plodova.
- Moramo da učinimo mnogo više da ovi mali brendovi postanu veliki, jer je to veliki potencijal našeg agrara - dodao je Delić.
Među dobitnicima priznanja ima brendova koji su poznatiji u svetu nego kod nas, što važi za manifestaciju „Dani ludaje“ u Kikindi, čuveni mokrinski sir, a posebno za Galeriju naivne umetnosti u Kovačici koju su posetila najzvučnija svetska imena iz oblasti politike, sporta i kulture. Na dodeli je promovisano i specijalno izdanje „Najbolji etno brendovi”, posvećeno dobitnicima i afirmaciji autentičnih domaćih brendova.
M. Mitrović