Most između Orlovata i Tomaševca definitivno zatvoren
TOMAŠEVAC: Most preko Tamiša, na putu između Orlovata i Tomaševca, i fizički je zatvoren.
„Putevi Srbije” su ispred mosta postavili betonske barijere, a žiteljima ova dva sela preostalo je jedino da koriste alternativne puteve. Most je, istine radi, još ranije zvanično bio zatvoren za saobraćaj, a vozači su o tome obaveštavani uz pomoć saobraćajne signalizacije.
Međutim, javna je tajna da se, uprkos tome, saobraćaj preko mosta i dalje odvijao. Prema informacijama koje smo dobili u Mesnoj zajednici Tomaševac, policija je sporadično i kažnjavala vozače. Od ponedeljka se, međutim, više ne može preko mosta. U MZ Tomaševac kažu da od „Puteva Srbije” nisu dobili nikakvo obaveštenje da će postaviti betonske barijere.
- Tomaševčani koji putuju u Zrenjanin sada će morati preko Botoša i Banatskog Despotovca, što je u jednom smeru 10 kilometara duže. Ko putuje na posao svakog dana prelaziće 20, a nedeljno 100 kilometara više. Orlovaćanima je problem što je benzinska pumpa u Tomaševcu, pa će sad po gorivo okolo naokolo. Mogu da biraju da li u Stajićevo ili Farkaždin - kaže Aleksandar Rudić, član Saveta Mesne zajednice Tomaševac.
Stručnjaci su ranije ustanovili da je most nebezbedan i da nema smisla popravljati ga, nego je najpametnije izgraditi novi drumski most između Orlovata i Tomaševca. Gradska uprava Zrenjanin je stoga uradila konceptualni okvir Plana detaljne regulacije dela obilaznice oko Orlovata, kako bi izgradnja novog mosta uopšte bila moguća.
Reč je o deonici od raskrsnice ulica Botoški drum i Ive Lole Ribara do raskrsnice sa državnim putem IIA reda 130 za Tomaševac. Ona uključuje i drumski most preko Tamiša, u dužini od 1,6 kilometara. Taj dokument je bio na javnom uvidu do septembra. Sad bi trebalo da se uradi projektno-tehnička dokumentacija, pa onda redom sve što prethodi izgradnji novog drumskog mosta.
Novi most sigurno neće biti sagrađen u skorije vreme, smatra Rudić, i dodaje da je postojeći železnički most sasvim sigurno nebezbedan, ali da njime i dalje prolaze teretni vozovi.
- Nama je jasno da je ovaj most za železnicu od velike važnosti, ali pitamo se kako je most bezbedan za vozove, a nije za laka putnička vozila. Alternativni putevi za Tomaševčane i Orlovaćane veliki su problem i veliki izdatak. A kuda ćemo ići kad se na proleće Tamiš izlije, što se dešava gotovo svake godine, nemam pojma – dodaje zabrinuto Aleksandar Rudić.
Ž. Balaban