Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Iskustva zrenjaninskog majstora za liftove: Proklizali do dna dok se žena porađala

09.12.2018. 10:48 10:52
Piše:
Foto: pixabay.com

U Zrenjaninu ima između 150 i 200 liftova. Tačan broj teško da bi iko mogao da kaže, s obzirom na to da se generalno o liftovima ne brine država, nego vlasnici objekata u kojima oni postoje.

Jedan deo od ove okvirne brojke su liftovi u poslovnim i drugim prostorijama, na primer, u zrenjaninskoj Opštoj bolnici, tržnom centru „Mala varoš“, GIK-u “Banat”... Najviše liftova, međutim, ima u stambenim zgradama. U pitanju su uglavnom stari liftovi, od kojih neki imaju i pola veka. U poslednje vreme u novoizgrađenim stambenim zgradama ugrađuju se najmoderniji liftovi.

- Mislim da je najstariji lift u zgradi u ulici Rade Končara, u Maloj Americi. Ti stari liftovi projektovani su da traju osam godina a, evo, rade još i sada. U pitanju su izuzetno kvalitetni liftovi koje su u staroj Jugoslaviji pravile dve fabrike, „David Pajić“ i „Rade Končar“. Neverovatno je da toliko stari liftovi, koji u proseku voze 1.000 puta dnevno, odnosno uključe se između 30.000 i 40.000 puta mesečno, i dan danas izdržavaju – kaže majstor za liftove Miroslav Grahovac, i dodaje da je poseban fenomen lift u zgradi Vodotornja.

U toj zgradi, u samom centru Zrenjanina, bili su smešteni banka, Radio Zrenjanin, dopisništvo RTS-a, a i danas se u njoj nalaze brojne kancelarije, kao i jedna teretana. Lift je vozio non – stop, i danju i noću. I doživeo je da radi i danas, sve od 1963. godine.

Mnogi ne znaju da je lift registrovan kao javno prevozno sredstvo. Problem je što za njega ne treba vozačka dozvola.

- U lift uđu svakakvi ljudi, pa se svašta i dešava. Ne znam koliko sam puta odglavljivao zaglavljene. Zove me žena, zaglavila se i kaže - ja se bojim. Na putu iz Melenaca pričao sam sa njom dok nisam stigao. Pitam je čega se bojite, je l’ vas neko dira, da li se nešto dešava. Kad sam je odglavio, rekao sam joj da se više ne vozi liftom, jer ona ima neki drugi strah. Ljudi se boje zatvorenog prostora, pa se zato u lift kabine ugrađuje ogledalo, ne da bi se neko šminkao, nego da imate iluziju da niste sami. A jednom, krenula žena da se porađa, a u lift ušli i muž, i svekar i svekrva, lift samo proklizao do dna. Kad sam ih odglavio, svi su bili u graškama znoja - priča Grahovac i dodaje da je kod modernih liftova situacija drugačija i da zaglavljivanje praktično nije moguće. Cena ovih modernih liftova je od 12.000, pa do 50.000 evra.

Pravih majstora za liftove skoro da više i nema. Pravo iskustvo sticalo se u „Davidu Pajiću“ koji više ne postoji, pa se sad kao lift majstor deklariše svako.

- Sve što sam naučio, naučio sam kroz praksu. Zato sam vrlo rado odgovorio na poziv jednog profesora iz naše srednje škole koji je o liftovima predavao iz knjige. Došli su đaci da uživo vide kako radi lift, od čega se sastoji, kako se popravlja. Svi su bili oduševljeni, na čelu sa profesorom koji je i sam neke stvari video prvi put, iako je o tome predavao godinama - navodi Grahovac.

         Željko Balaban

Piše:
Pošaljite komentar