DOBRE VESTI ZA MEŠTANE ORLOVATA I TOMAŠEVCA Umesto jednog biće DVA MOSTA PREKO TAMIŠA
ORLOVAT, TOMAŠEVAC: Uskoro se očekuje završetak projektno – tehničke dokumentacije za izgradnju novog železničkog mosta preko Tamiša, između Orlovata i Tomaševca, objavila je „Infrastruktura železnice Srbije”.
U skladu sa tim, ovo preduzeće planira da do kraja godine raspiše javnu nabavku za radove na gradnji mosta. Istovremeno, prema nalogu ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Gorana Vesića, JP „Putevi Srbije” završava projektovanje novog drumskog mosta i počinje izgradnju obilaznice oko Orlovata sa korišćenjem ustava za prelaz automobila.
– To znači da će, kako je to u medijima nedavno najavio i ministar Goran Vesić, u narednom periodu preko Tamiša kod Orlovata postojati dva mosta. Železnički i drumski – navode u „Infrastrukturi železnice Srbije”.
Iz „Puteva Srbije“ su saopštili da će izgradnja novog drumskog mosta startovati početkom sledeće godine, ako vremenski i drugi uslovi to dozvole. U tom preduzeću kažu da su u aprilu 2021. godine zaključili ugovor o izradi planske i tehničke dokumentacije za izgradnju obilaznice državnog puta drugog A reda broj 130 oko Orlovata, sa novim drumskim mostom preko reke Tamiš.
– Projekat je završen i predat na stručnu kontrolu Revizionoj komisiji Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj i očekujemo da bude potvrđen u narednih nekoliko nedelja. Kada projekat potvrdi Reviziona komisija, raspisaćemo tender i sledeće godine početi sa izgradnjom mosta – ističu u „Putevima Srbije” i podsećaju da je na sadašnjem mostu, od 20. marta 2020. godine, na snazi totalna obustava saobraćaja za sva drumska vozila.
Usled nepoštovanja zabrane pojedinih učesnika u saobraćaju, i kako ne bi došlo do ugrožavanja bezbednosti, „Putevi Srbije“ su 7. jula postavili betonske barijere na prilazima mostu, u skladu sa rešenjem nadležnog ministarstva.
„Tomaševački most“ preko Tamiša izgrađen je kao železnički pre više od 140 godina. Nalazi se na pruzi Pančevo Glavna – Zrenjanin – Kikinda – državna granica (Žombolj), a pruga je neelektrificirana i jednokolosečna. Godinama unazad na mostu se, pored železničkog, odvijao i drumski saobraćaj, a on nije bio moguć, kada su prolazili vozovi, što je dovodilo do problema. Prema do sada urađenim elaboratima, postojeći most nije više u upotrebi za odvijanja drumskog saobraćaja.
– Republika Srbija i Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u ovoj godini su po prvi put obezbedili sredstva za most u Tomaševcu, u iznosu od 1,347 milijardi dinara, za potrebe realizacije ovog projekta. „Infrastruktura železnica Srbije“ je pokrenula postupak gradnje novog mosta, u njegovoj neposrednoj blizini, raspisujući javnu nabavku za tender za izradu idejnog projekta. Taj tender sadrži i izradu studije opravdanosti, kao i studije o proceni uticaja na životnu sredinu. U toku su završne aktivnosti na izradi projektno – tehničke dokumentacije – navode u pomenutom preduzeću.
Zadatak autora idejnog projekta mosta preko Tamiša bio je da obezbedi ekonomično konstruktivno rešenje koje je u skladu sa najvišim postojećim standardima, propisima i uslovima železničkog saobraćaja. Kada novi “Tomaševački most” bude izgrađen, preko mosta će biti obezbeđena brzina vozova do 100 kilometara na čas.
Ž. B.