Bačka Palanka ispunjava obaveze u pripremi novog prelaza preko Dunava
BAČKA PALANKA: Najseverniji spoj dve srpske obale preko velike reke, spoj Bačke i Srema, projekat izgradnje mosta preko Dunava kod Bačke Palanke i Neština
već skoro dve godine se s pažnjom najavljuje, a sada dobija sve zvaničnije tonove. Odeljenje za građevinarstvo i urbanizam Opštinske uprave u Bačkoj Palanci dalo je na javni uvid Nacrt plana detaljne regulacije mosta preko Dunava kod Bačke Palanke i izveštaj o strateškoj proceni uticaja plana detaljne regulacije mosta na životnu sredinu. To je službeni, za većinu ljudi administrativni jezik stručnjaka vezanih za pravo, građevinarstvo, odnosno arhitekturu. Ali, za obična, koliko toliko „pismena“ čoveka to znači da bi od priča o gradnji nove ćurije u ovom kraju Bačke moglo biti nešto.
Javno preduzeće „Putevi Srbije“ u svoj poslovni plan za ovu godinu unelo i stavku troškova projektovanja ovog mosta, a izgradnja bi, po svemu sudeći, trebala da počne iduće godine. Do kraja ove godine JP „Putevi Srbije“ namenilo je 100 miliona dinara. Potrebno je uraditi mnogo toga, dosta je već urađeno, ali tek kad se pojave mašine na obali reke, običan narod će poverovati da će se nešto i uraditi. - Naša lokalna samouprava je od početka podržala ideju izgradnje ovog mosta, jer, ne samo što je ovaj značajan komunikacijski objekat na obali i u neposrednoj blizini našeg grada, već što je neophodan za funkcionisanje Srbije, povezivanje Južne Bačke sa Severnom Bačkom, po vertikali, ali i preko Neština i Vizića, Erdevika i dalje do Sremske Rače, do Zapadne Srbije i Republike Srpske. Po tome ovo nije lokalni projekat kako je neko pokušao da ga predstavi ranije, a neka naša sela, ako bude sreće, mogu imati koleteralnu korist – kaže za „Dnevnik“, predsednik opštine Bačka Palanka Branislav Šušnica, koji je do detalja upoznat s ovim poslom i obavezama Opštine, jer je pre izbora bio direktor Direkcije za izgradnju.
Stručnjaci ocenjuju da je ovaj most bitan za ni ljudi kažu da je ovaj most veoma bitan i za Novi Sad, odakle se u neke krajeve moglo stizati samo prelaskom nekoliko carinskih prelaza. - Nov most je predviđen na udaljenosti oko 2,5 kilometara nizvodno od postojećeg između Palanke i Iloka (Hrvatska) u smeru ka Novom Sadu i na oko 950 metara od najbližeg dela granice sa Hrvatskom - kaže Miroslav Sićević, v.d. direktora Direkcije za izgradnju opštine. - Mi radimo svoj posao vezan za pristupne puteve sa bačke strane, a projektant je zapisao da je 1.972 metra ukupna dužina mosta sa pristupnim mostovima, jer ovde je obala razuđena. Idejno rešenje mosta sa pristupnim saobraćajnicama uradio je „DB Inženjering“ Beograd. Orijentaciona investiciona vrednost iznosi blizu 45 miliona evra , ili 5,5 milijardi dinara.
Za ovu godinu već je najavljena izgradnja puta Neštin - Erdevik za koji su završeni svi papiri, koji je sastavni deo ovog značajnog državnog pravca, na kojem će biti i budući most. Priča onih koji su uvek sumnjali u svaki projekat i to pravdali činjenicom da će i Srbija biti članica EU, te da ne treba još jedan most pored onoga koji već postoji, zaboravljaju da ljudi i robe moraju da putuju danas, a ne za 10, 20 godina...Stari most izgrađen je 1974. a gradile su ga opštine Bačka Palanka i Vukovar, naravno na decenijski kredit. Danas je ta ćuprija posednuta policijacima i carinicima dve države. Hrvatska kao članica EU u svakom momentu može da blokira most, što koristi, kao što je učinila prilikom nesreće migranata. Nisu tada bili samo migranti blokirani već i ceo život u ovom delu bačkog i sremskog priobalja Dunava u Srbiji.
M. Sudžum