Anketa u Bečeju potvrdila goruće probleme
BEČEJ: Učešće sugrađana u kreiranju budžeta za narednu godinu, takozvano participativno buyetiranje, sprovodi se u više lokalnih samouprava, a u Bečeju se sprovodi kroz akciju „Budžet po meri građana – i ti se pitaš“.
Akcija je prošlog meseca sprovedena u saradnji sa Kancelarijom za mlade i Bečejskim udruženjem mladih. Opština je predvidela 100 miliona dinara za investicije koje bi se radile po želji građana. Deo novca će biti za učešće u sufinansirajućim projektima, a biće projekata koji će se direktno finansirati tim sredstvima.
"Glasalo se u mesnim zajednicama listićima i elektronskim putem. Pristiglo je 1987 validnih glasova. Najaktivniji su bili Bačkogradištanci sa ukupno 537 listića, zatim slede žitelji Prve mesne zajednice u Bečeju (468), pa treće (231), onda u Bačkom Petrovom Selu (211), Drljanu i Mileševu (203), drugoj MZ u Bečeju (198), Radičeviću (132) i Poljanici (7). Imajući u vidu da je ovo prvi pokušaj da se na ovakav način sprovodi kampanja oko novog buyeta, zadovoljni smo odzivom sugrađana", saopštio je novinarima Aleksandar Đekić, u ime tima koji je sproveo akciju.
Cilj pomenute akcije bio je da se građani što više uključe u buyetsku kampanju, u donošenju odluka, te da se poveća transparentnost rada lokalne samouprave. Važno je, smatrao je tim za kreiranje buyeta, znati šta građani misle na šta treba trošiti sredstva.
"Raduje nas činjenica da su i sugrađani u najvećem broju istakli želju da se investira u projekte koje smo i mi u lokalnoj vlasti apostrofirali kao goruće probleme. To su izgradnja kanalizacione mreže, putna infrastruktura i rekonstrukcija javne rasvete", rekao je predsednik Opštine Bečej Dragan Tošić. Prema njegovim rečima, sada im ostaje da sa stručnom službom uvrstimo u budžet za 2018. godinu neke od tih predloga. Naravno, predviđena suma može da zadovolji samo mali deo onog što su sugrađani predložili, ali je važno njihovo mišljenje.
"Realizacijom aktuelne akcije, napravili smo potez za primer i nastavićemo s ovom praksom", kaže Tošić.
Ovim se ne završava budžetska kampanja. Predstoji javna rasprava, koja godinama unazad nije pobudila veliko interesovanje direktnih i indirektnih korisnika, pa je uvođenje participativnog budžetiranja i uključenje oko dve hiljade sugrađana, dobar iskorak.
V. Jankov