SPREMITE SE ZA PROMENE AKO PUTUJETE U HRVATSKU Kućice za naplatu putarine zameniće elektronski uređaji i kamere
Novi sistem naplate putarine ponudiće korisnicima mogućnost plaćanja uz pomoć uređaja elektronske naplate (ENC) ili automatskog očitavanja registracije preko kamere, a trebalo bi da bude u funkciji nakon leta 2026. godine, saopštilo je danas hrvatsko Ministarstvo mora, saobraćaja i infrastrukture.
Uvođenjem novog sistema biće izmeštene i naplatne kućice, pa će neki od ljudi koji sada u njima rade biće prekvalifikovani za nova radna mesta, a neki će otići prirodnim putem, preneo je Poslovni.hr.
Ugovor za izradu novog sistema naplate putarine vredan 80 miliona evra potpisali su predsednik Uprave "Hrvatskih autocesta" Boris Huzjan (HAC), ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predstavnici zajednice ponuđača slovačke kompanije "Sky Toll" i češke "Toll Net".
Novom naplatom putarina biće obuhvaćena celokupna mreža autoputeva u Hrvatskoj, najvećim delom pod upravom "Hrvatskih autocesta" (HAC), kao i koncesionari "Bina - Istra" i "Autocesta Zagreb - Macelj".
Hrvoje Dorčić iz HAC-a rekao je da postojeći sistem naplate putarine "stani i idi" postoji od 2006. godine i dodao da će novi sistem podrazumevati nemerljivo brži protok vozila u više traka.
Za kontrolu biće obezbeđeno 208 naplatnih mesta, koja će se nalaziti na raskrsnicama autoputeva.
"Reč je o portalima opremljenim kamerama i antenama koje će omogućiti naplatu i kontrolu putarine", rekao je Dorčić.
Nakon implementacije novog sistema, na autoputeve biće moguće ući na dva načina: korišćenjem ENC uređaja, kao i do sada ili registracijom vozila automatskim očitavanjem registarskih tablica pomoću kamera.
U planu je i 140 staza za brzu registraciju vozila, za korisnike koji nisu registrovani na jedan od predviđenih načina.
Bez obzira na to koji način plaćanja putarine korisnici izaberu, na autoputevima će biti slobodan protok bez zaustavljanja.
Novina je da će za teška vozila treće i četvrte kategorije biti obavezan ENC uređaj, koji će u svakom trenutku morati da bude pričvršćen za šoferšajbnu, dok će korisnici lakih vozila moći da biraju jednu od dve opcije plaćanja za autoput.
Tačnost praćenja saobraćaja i otkrivanja prekršilaca procenjena je na 99,9 odsto.