Indonezijska aviokompanija otkazuje porudžbine 49 boinga "737 maks 8"
DŽAKARTA: Indonezijska aviokompanija "PT Garuda Indonezia" zahteva od američkog proizvođača aviona "Boinga" otkazivanje više milijardi evra vredne narudžbine 49 aviona tipa "737 maks 8", navodeći da je izgubila poverenje u taj model letelice nakon dve fatalne nesreće koje su se dogodile u poslednjih šest meseci.
Kako je javio AP, u pitanju je prva najava otkazivanja narudžbine ovog novog tipa "Boinga", nakon što je više desetina zemalja odlučilo da zabrani prelet i poletanje ovih modela u svom vazdušnom prostoru zbog fatalnih nesreća u Indoneziji i Etiopiji.Garuda, koja je 2014. godine naručila 50 "boinga 737 maks 8", do sada je dobila samo jedan ovakav avion prošle godine.
Portparol Garude Iksan Rosan izjavio je danas da je indonezijska kompanija prošle sedmice "Boingu" poslala pismo u kojem zahteva poništavanje ugovora vrednog 4,9 milijardi dolara. Kompanija je do sada platila 26 miliona dolara "Boingu".
Garuda se pridružila kompanijama širom sveta koje su odlučile da privremeno prizemlje svoje boinge 737 maks 8, prizemljivši svoj jedan "boing 737 maks 8"."Putnici uvek pitaju kojim tipom aviona će leteti, a u letelice maks 8 su izgubili poverenje. To će naneti štetu našem poslovanju", rekao je Rosan Asošijejted presu.
Prema njegovim rečima, predstavnici "Garude" i "Boinga" susrešće se sledeće nedelje u Džakarti kako bi se dogovorili o detaljima otkazivanja porudžbine preostalih 49 aviona."Ne želimo da koristimo avoine tipa maks...ali možda možemo da ih zamenimo drugim tipom "Boingovih" aviona", dodao je Rosan.
"Boing 737 maks 8" "Etopijen erlajnsa" srušio se ovog meseca nedugo posle poletanja iz Adis Abebe. U toj nesreći je poginulo svih 157 putnika i članova posade.
Prethodno se 29. oktobra 2018. "boing 737 maks 8" indonežanskog privatnog avioprevoznika "Lajon era" srušio 12 minuta posle poletanja sa aerodroma u Džakarti. U toj nesreći poginulo je svih 189 putnika i članova posade.