Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

BAHATI VOZAČI VELIKIH TERENACA SVIM DOZLOGRDILI Pariz planira da utrostruči tarife za parkiranje SUV vozila

08.12.2023. 20:07 20:10
Piše:
Foto: FoNet

PARIZ: Pariz namerava da utrostruči cenu parkiranja za velika terenska vozila (SUV) kako bi ih izbacio iz grada i ograničio emisije i zagađenje vazduha, najavila je gradonačelnica francuske prestonice An Idalgo danas.

"To je oblik socijalne pravde“, dodala je Idalgo.

Pariz će 4. februara održati referendum na kojem će se od stanovnika tražiti da glasaju za ili protiv posebne tarife za parkiranje za teških, velikih i SUV vozila koja mnogo zagađuju, i tako postati drugi francuski grad, posle Liona, koji će sledeće godine uvesti veće troškove parkiranja za terenska vozila, prenosi Gardijan.

Ukoliko Parižani glasaju za uvođenje većih tarifa, vlasnici SUV ili 4x4 vozila će od sledećeg proleća jedan sat parkiranja u centralnim pariskim ulicama plaćati 18 evra, dok će u ostatku grada ta cena biti 12 evra, saopštili su zvaničnici.

Cene će se odnositi na automobile teže od 1,6 tona koja imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem i za hibridna vozila, ali i na električna vozila teža od dve tone.

Međutim, nova cena parkinga na gradskim ulicama francuske prestonice neće se odnositi na stanovnike Pariza.

Povećanje tarife parkiranja moglo bi da obezbedi dodatnih 35 miliona za francusku prestonicu, rekla je Idalgo dodajući da se radi o preduzimanju mera za klimatsku krizu, bezbednost na putevima i kvalitet vazduha, ali i zaštitu 500.000 Parižana koji žive u blizini obilaznice Periferika i trpe posledice zbog velikih automobila koji ulaze u grad.

Da je nova mera oblik socijalne pravde, slaže se i zamenik gradonačelnika Pariza za Zelenu stranku, Dejvid Belijard, koji je rekao da će većim cenama parkiranja biti obuhvaćeni najbogatiji ljudi.

"Terenska vozila koštaju između 6.000 i 7.000 evra više od standardnog automobila i sve studije automobilskih kompanija pokazuju da ih kupuju najbogatiji ljudi sa visokim primanjima. Mera, ako bude primenjena, biće usmerena na najbogatije ljude kako bi se finansirala transformacija našeg javnog prostora kako bi se prilagodila klimatskoj krizi, tako da je to oblik društvene preraspodele", rekao je Belijard.

Uvođenje nove mere, prema mišljenju Belijarda, biće podsticaj vozačima terenaca da koriste drugu vrstu prevoza.

"Radi se o slanju snažnog signala onima koji voze ove ogromne automobile - ili im teže da će vas to u budućnosti koštati više. Pozivamo ih da koriste druga prevozna sredstva, postoje alternative", rekao je Belijard.

Francusko udruženje vozača, 40 miliona automobilista, osudilo je ono što je nazvalo "neopravdanim" suzbijanjem i ograničenjem sloboda.

Ranije ove godine, Pariz je održao slično glasanje o tome da li da zabrani iznajmljene električne skutere i kasnije postao prva evropska prestonica koja ih je zabranila.

Pariz, u kome je prema pisanju Le Parizijena broj SUV vozila porastao za 60 odsto u poslednje četiri godine, pod gradonačelnicom Idalgo godinama je povećavao pritisak na vozače sa sve većim troškovima parkiranja i postepenim zabranjivanjem dizel vozila, dok je, sa druge strane širio mrežu biciklističkih staza.

Piše:
Pošaljite komentar