DO KRAJA ŠAMPIONATA FORMULE JEDAN OSTALE JOŠ DVE TRKE: Ferštapen i Red bul potpuno dominirali
Do kraja šampionata Formule jedan ostala su još dva trkačka vikenda. Prvi je na programu sledeće nedelje u Las Vegasu, a zavesa će se spustiti 26. novembra u Abu Dabiju.
Još pre nekoliko trka poznato je bilo kome će šampionski lovor. Maks Ferštapen i Red bul poptuno su dominirali ove godine, pa je Holanđanin osvojio treću za redom šampionsku titulu i sada obara neke druge rekorde, a astrijski tim je takođe dominantno stigao do lovora u konurenciji konstruktora. Ono što još uvek može da se promeni do kraja to su borbe za druge pozicije u obe konkurencije. Ferštapen dve trke pre kraja ima 524 boda, a slede ga klupski kolega Serhio Perez sa 258, sedmostruki svetski prvak Luis Hamilton iz Mercedesa sa 226. Kod konstruktora Red bul je do sada sakupio 782 boda ispred Mercedesa sa 382 i Ferarija sa 362.
Osim toga ono što će doneti uzbuđenje ljubiteljima brzina i mirisa benzina je činjenica da se "Najbrži cirkus" posle 40 godina vraća u jedan od najpoznatijih i najglamuroznijih gradova na svetu, kockarsku meku - Las Vegas. U prestonici zabave kažu sve je moguće. I ako su planovi koje smo videli za potpuno novu Veliku nagradu nešto što se može ostvariti, ista mantra se može primeniti na najnoviji dodatak u F1 kalendaru… Čelnici Formule jedan, kao i organizatori najavljuju spektakl vredan onih šou predstava kakve pohode reke turista čitave godine u čuvanom Las Vegasu. Kao jedan od primera glamura i nove tehnologije videćete ka unutrašnjosti skretanja 7, 8 i 9 gde će biti 110 metara visok tehnološki gigantski amfiteatar u obliku loptice za golf pod nazivom Sphere, koji je ukrašen LED ekranima i to sa njih 1,2 miliona.
Maks Ferštapen izneo je zanimljiva zapažanja uoči pretposlednje trke u ovogodišnjem šampionatu u Las Vegasu, gde će biti održano takmičenje na novoj uličnoj stazi. Holanđanin je ove godine pobedio na 17 od 20 trka i svi ga vide kao velikog favorita i u Sjedinjenim Državama. Međutim, vozač Red Bula priznaje da će imati izrazito težak zadatak.
- Iskreno moram da u simulatoru dobro proučim stazu. Ne poznajem je dobro. Prošli put kada sam igrao Formula 1 igru u Las Vegasu više puta sam udario u zid, nego što sam prošao kuda treba. Nadam se da to neće biti slučaj kada počne stvarna trka kazao je Ferštapen.
Prihod Formule jedan skočio više od 170 miliona dolara
Prihodi Formule jedan u trećem kvartalu 2023. godine dostigli su 887 miliona dolara, što je za 172 miliona više nego u istom periodu prošle godine. Kao rezultat toga, nagradni fond, koji će biti podeljen među deset timova porastao je sa 370 na 432 miliona dolara. Između jula i septembra ove godine održano je osam trka, a najvažnije su trke u Singapuru i Japanu, pošto je reč plaćaju visok honorar da bi bile u kalendaru svetskog prvenstva.
Trka će se voziti pod reflektorima, a dodatni problem vozačima predstavljaća i niska temperatura. Očekuje se da u pustinji bude oko 10 stepeni kada takmičenje počne.
- Mnogo je tu nepoznatih. Temperatura, nepoznavanje staze. Zbog toga su sigurno moguća iznenađenja - izjavio je Ferštapen.
Takođe, trostruki svetski prvak je komentarisao i nova pravila zaustavljanja u boksu tokom kvalifikacija. Vozači tokom kvalifikacija nemaju više mogućnost zaustavljanja u brzoj stazi boksa, a imaju mogućnost da se tokom kvalifikacija ostavi razmak između semafora za boks i linije kojom se traka boksa spaja sa stazom. Tokom tog „manevra“ moraju da idu što više u levu stranu kako bi ostavljali prostor da ih drugi vozači mogu obići sa desne strane dok izlaze iz boksa.
- Ovo uopšte ne funkcioniše. Samo stvara još više problema. Pogledajte šta se dešavalo u kvalifikacijama. Mnogi su morali na travu, uključujući i mene, inače ne bi mogli da prođu druge vozače. Samo je napravljen haos. Ništa sem haosa se ovim ne postiže. Na drugim stazama će se događati da vozite veoma sporo na mestima gde neko drugi ide 300 na sat. To je izuzetno opasno - rekao je Ferštapen.
G. Malenović