Vučić: Auto-put kroz Grdelicu polovinom maja
OBRENOVAC: Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je danas da će deo auto-puta kroz Grdeličku klisuru na Koridoru 10 biti otvoren 15, 16. ili 17. maja.
Takođe, najavio je da će istočni krak Koridora 10 prema Bugarskoj biti otvoren za tri meseca.
"To sve menja sliku Srbije. Da se ljudi ponose, da vide koliko je Srbija napredovala, koliko može da ide brže, drugačije i uspešnije nego što je to bilo ranije", rekao je Vučić, posle obilaska radova na izgradnji mosta preko Save i Kolubare na deonici auto-puta E-763 od Surčina do Obrenovca.
Obilasku radova prisustvovao je i ambasadorka Kine Čen Bo, kao i zamenik gradonačelnika Goran Vesić i direktor EPS-a Milorad Grčić.
Prema procenama na mostu je do sada završeno oko 94 odsto ugovorenih radova i preostalo je još oko 1,5 metara da se spoji.
Dinamika radova brža je nego što je očekivano, rekli su Tanjugu u Putevima Srbije.
Vučić je izrazio uverenje da će Srbija bez problema dostići planirani rast od 3,5 odsto.
„Imajući u vidu situaciju u regionu, takse...jesam zadovoljan. Očekivali smo da nam rast bude, posle užasnog januara, u prvom kvartalu 1,1 do 1,2 odsto, a biće preko 2,3 do 2,4 odsto, što znači da ćemo dostići bez problema rast od 3,5 odsto, jer će nam najsnažniji biti treći i četvrti kvartal kada krećemo u nove investicione radove“, objasnio je Vučić odgovarajući na pitanje novinara da li je zbog okolnosti moguće dostići planirani privredni rast.
Vučića su predstavnici Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture, kao i Puteva Srbije upoznali sa tokom radova.
Predsednik je ambasadorku Kine zamolio da se ubrzaju radovi na deonici brze pruge Beograd - Stara Pazova, a Čen je rekla da će sve biti ubrzano i na vreme.
Kad je reč o radovima na mostu, do sada su postavljena sva 334 šipa na mostu, a svaki je prečnika 1,5 i dva metra.
Radovi su počeli 5. maja 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin - Obrenovac dugačka 17,6 kilometara bude gotova do 5. januara 2020.
Most, glavni betonski na ušću Kolubare u Savu, koji gradi kineska kompanija Čajna komjunikejšns konstrakšn, dugačak je 1.581 metar, širine 29 metara.
Raspon između stubova je 275 metara.
Vrednost radova na deonici Surčin - Obrenovac 233,67 miliona dolara.
Vučić je najavio dolazak jedne od tehnološki najnaprednijih nemačkih kompanija u Srbiju, te dodao da nije reč o Folksvagenu, već o, kako je rekao, jednom manjem, ali svakako "čudu" za našu zemlju.
"Verujem da ću sledeće nedelje uspeti da završim dolazak jedne velike, jedne od tehnološki najnaprednijih nemačkih kompanija, u Srbiju", preneo je Vučić novinarima posle obilaska radova na izgradnji mosta Surčin-Obrenovac.
"Nisam uspeo svojevremeno da dovedem čipove iz Emirata, iako sam se tome nadao. Sad ćemo dovesti nešto što je na tom nivou, ali poznatije i snažnije. I, uspeću u tome", rekao je predsednik Srbije.
Investitor su Putevi Srbije, a finansijer Vlada Srbije.
Taj projekat izgradnje autoputa Surčin - Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.
Deoncia je podeljena na pet sektora. Pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostruznica - Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.
Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom odnosno budućim bulevarom koji spaja novu trasu autoputa sa Bulevarom Tošin Bunar.
Predviđena je projektom nova petlja Obrenovac koja će povezati novu trasu sa deonicom Surčin - Obrenovac - Ub sa starim obrenovačkim putem.
Autoput Surčin - Obrenovac omogućiće spajanje Koridora 11 sa Koridorom 10 preko obilaznice oko Beograda na petlji Surčin.
Zajedno sa deonicama u izgradnji Obrenovac - Ub i Lajkovac - Ljig ukupne dužine 50,2 km i već završenim deonicama Ub - Lajkovac 12,5 km i Ljig Preljina 40,3 km povezaće ceo potez autoputa od Beograda do Preljine u dužini od 120 km.