REM o medijima u kampanji: Dominira tema "kriza u Ukrajini"
BEOGRAD: I u trećoj nedelji nadzora izborne kampanje, nastavljen je trend medijskog izveštavanja iz prethodne, uslovljen krizom u Ukrajini, što se odrazilo i na izveštavanje o učesnicima izborne kampanje, pa je “kriza u Ukrajini“ dobila veću zastupljenost, kao i na izveštavanje o državnim funkcionerima, čije su se aktivnosti u velikoj meri odnosile na organizaciju države i privrede u potencijalno kriznoj situaciji.
To je pokazala analiza Regulatornog tela za elektronske medije (REM).
Kada je reč o javnim servisima, RTS 1 je u trećoj nedelji izbornoj kampanji posvetio ukupno devet sati i trideset osam minuta, a zabeleženo je pojavljivanje osam stranaka, i 13 izbornih lista koje su proglašene do 6. marta.
Od toga “kriza u Ukrajini” dominira, sa skoro 21 procentom.
Izbornim programskim sadržajima RTS 1 posvetio je nešto više od 55 odsto, a aktivnostima državnih funkcionera nešto manje od četrdeset pet procenata analiziranog vremena, dok je trećine priloga bilo neutralnog tonaliteta.
Na programu RTS 2 ni u trećoj nedelji izborne kampanje nije zabeležen nijedan izborni sadržaj, a evidentirano je tri minuta i 20 sekundi vremena posvećenog redovnim državnim aktivnostima.
Na programu RTV 1 zabeleženo je pojavljivanje osam stranaka kojima do 6. marta nisu proglašene liste, i 13 izbornih lista, blizu dve trećine analiziranog programa posvećeno je izborima, a nešto više od trećine aktivnostima državnih funkcionera.
Na prvom mestu po zastupljenosti je i na RTV 1 tema “kriza u Ukrajini“, dok je više od 80 procenata zabeleženih priloga neutralnog tonaliteta.
Na RTV 2 zabeleženo je pojavljivanje pet stranaka i jednog političkih pokreta čije liste nisu proglašene do 6. marta, i 13 izbornih lista, dok je izveštavanju o izborima taj kanal je posvetio oko četiri sata svog programa, više od sedam sati aktivnostima državnih funkcionera, a više od 80 procenata priloga bili su neutralnog tonaliteta.
Komercijalna RTV Pink je u izbornoj kampanji proglašenim izbornim listama posvetila nešto više od sedam sati programa, evidentirano je pojavljivanje tri stranke čije liste nisu proglašene do 6. marta, i 12 proglašenih lista.
Izbornim sadržajima Pink je posvetio skoro 15 sati programa, a aktivnostima državnih funkcionera sat i trideset minuta više.
Dominantna tema je, takođe, “kriza u Ukrajini“, najveći broj priloga, nešto više od polovine, neutralnog je tonaliteta, a slede prilozi pozitivnog i negativnog tonaliteta sa približno istom zastupljenošću.
Na programu Hepi TV zabeleženo je pojavljivanje sedam stranaka i političkih pokreta, i 12 izbornih lista koje su proglašene do 6. marta, kojima je posvećeno nešto više od 45 procenata ukupnog analiziranog programa.
Svim izbornim programskim sadržajima posvetio je 26 sati programa ili nešto više od 75 procenata ukupnog analiziranog vremena, a aktivnostima državnih funkcionera četvrtinu vremena.
Dominantna tema je “kritički prema opoziciji“, a sa nešto više od 34 odsto na prvom i drugom mestu su prilozi negativnog i neutralnog tonaliteta, dok su prilozi pozitivnog tonaliteta zastupljeni sa par procenata manje.
Izbornoj kampanji TV B92 je posvetila nešto više od polovine ukupno analiziranog programa, više od 54 odsto, a aktivnostima državnih funkcionera oko 45 procenata. Zabeleženo je pojavljivanje tri stranke kao i 12 izbornih lista.
I slučaju ove televizije dominantna tema je “kritički prema opoziciji“, zabeleženo je najviše priloga neutralnog tonaliteta, više od 40 procenata, negativnih oko 33, a pozitivnih nešto manje od 27 odsto.
TV Prva je izbornoj kampanji posvetila do sada šest i po sati programa, zabeleženo je pet stranaka i političkih pokreta, i 11 do 6. marta proglašenih izbornih lista.
Izbornom program posvećeno je nešto manje od 54 odsto programa, od čega skoro 38 odsto proglašenim izbornim listama, dok su aktivnosti državnih funkcionera zastupljene su sa nešto više od 46 procenata.
Na prvom mestu po zastupljenosti je tema “kriza u Ukrajini“, sa nešto manje od 30 odsto ukupnog vremena, a gotovo dve trećine priloga su neutralnog tonaliteta, zatim slede prilozi pozitivnog sa 20 i negativnog sa blizu 16 procenata.
Kablovska TV N1 izbornoj kampanji posvetila je gotovo 60 sati svog programa ili približno 92 procenta od ukupnog analiziranog vremena.
Zabeleženo je prisustvo 16 stranaka i političkih pokreta, i 11 izbornih lista, kojima je posvećeno nešto manje od 23 procenta vremena, dok nešto više od 50 pedeset procenata ukupno analiziranog vremena pripada samom pružaocu medijske usluge, a gotovo svi zabeležni prilozi su negativnog tonaliteta.
U dosadašnjoj izbornoj kampanji na programu TV N1 dominiraju teme “kritika vlasti“ i “negativno o Aleksandru Vučiću“ i zajedno su zastupljene sa više od 29 sati programa ili oko 45 odsto ukupno analiziranog vremena.
Više od 70 procenata svih priloga je negativnog tonaliteta.
TV Nova S izbornoj kampanji posvetila je nešto više od 36 sati programa ili približno 96 procenata vremena, zabeleženo je pojavljivanje 14 stranaka i političkih pokreta, i 13 izbornih lista.
Više od polovine programa, preko 20 sati ili 55 procenata posvećeno je analitičarima, novinarima i ostalim učesnicima kampanje, o aktivnostima državnih funkcionera Nova S posvetila je sat i dvadeset minuta ili 3,5 procenta od ukupnog vremena.
Sa više od 36 procenata dominira tema „kritika vlasti“, dok je zabeleženo najviše priloga negativnog tonaliteta, nešto više od pedeset pet procenata.
Al Jazeera je izbornoj kampanji posvetila približno osam i po sati ili dve trećine svog izbornog programa, nije zabeleženo pojavljivanje nijedne stranke ili političkog pokreta, ali jeste pet lista, kojima je posvećeno nešto više od 30 procenata vremena, a približno isto vreme je posvećeno i aktivnostima državnih funkcionera.
Dominantna tema je "kritika vlasti" sa blizu 37 odsto vremena, a zabeleženo je blizu 60 procenata priloga negativnog tonaliteta.
Insajder TV je izbornoj kampanji posvetila nešto više od 76 šest sati programa. Zabeleženo je pojavljivanje šest izbornih lista, a aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je tri sata i dvadeset jedan minut.
Dominantna tema u dosadašnjoj kampanji je "izbori uopšte, kampanja, procedura", a najveći broj priloga u odnosu na ukupan analiziran program zabeležen je u negativnom tonalitetu, blizu 70 procenata.