Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pokrajinskom ombudsmanu najviše pritužbi na zdravstvenu zaštitu

09.04.2018. 18:37 18:45
Piše:
Izvor: Dnevnik.rs

U 2017. godini Pokrajinskom zaštitniku građana - ombudsmanu najviše su se obraćali građani sa pritužbama koje su se odnosile na probleme u vezi sa ostvarivanjem prava na zdravstvenu zaštitu, pružanjem usluga iz delatnosti od opšteg ekonomskog interesa, urbanizam i građevinarstvo, socijalnu zaštitu i bezbednost dece.

Ovi podaci navedeni su u Izveštaju o radu Pokrajinskog zaštitnika građana koji su usvojili poslanici Skupštine Vojvodine na poslednjoj sednici.

Dokument na 100 strana detaljno obrazlaže aktivnosti zaštitnika građana u Vojvodini, u kom se navodi da je od 210 ukupno pokrenutih istraga na osnovu pritužbi građana i istraga pokrenutih na inicijativu Ombudsmana, rešeno 174 predmeta, a rad na 36 predmeta na kraju izveštajne godine je još bio u toku.

Od 174 rešena predmeta u 55,3 odsto slučajeva, posle istrage, utvrđeno je da nisu povređena ljudska prava, odnosno nije utvrđena nepravilnost u postupanju. U 27,7 procenata slučajeva nepravilnost u radu koju je utvrdio Ombudsman organ je otklonio tokom postupka, ili je nadležnom organu upućeno mišljenje ili preporuka. U ostalim slučajevima u kojima je pokrenuta istraga predmeti su rešeni tako što su ili ustupljeni na rešavanje drugom organu, ili povučeni od strane podnosioca pritužbe, navodi se u izveštaju.

Ombudsmanu se u toku 2017. godini putem telefona ili lično obratilo 1.500 građana koji nisu podneli pritužbe. U najvećem broju slučajeva građani su se obraćali zbog problema u vezi sa ostvarivanjem prava koja spadaju u korpus socijalno – ekonomskih prava, kao što su prava iz radnog odnosa, odnosno po osnovu rada, prava u oblasti socijalne zaštite, kao i prava na zdravstvenu zaštitu. Takođe, u velikom broju građani su se žalili na rad sudova, a ukazivali su i na probleme u vezi sa pružanjem komunalnih i drugih delatnosti od opšteg ekonomskog interesa. Svim građanima je nakon razgovora sa savetnicima zaposlenim u instituciji dat savet o postupku u kojem mogu ostvariti svoja prava, ukoliko takav postupak postoji, i upućene su na nadležan organ kome se mogu obratiti radi zaštite svojih na zakonu zasnovanih interesa.

Poseban deo izveštaja posvećen je odnosima s javnošću i predstavljanju rada Ombudsmana. Osim godišnjih izveštaja koji su dostupni na internet stranici Pokrajinskog zaštitnika građana, ombudman je dosta aktivnosti sproveo kroz organizovanje stručnih skupova, istraživanja i konferencija.

Tokom 2017. godine Ombudsman se oglašavao u javnosti saopštenjima povodom Svetskog dana socijalne pravde, Evropskog dana žrtava, Svetskog dana zdravlja, Svetskog dana Roma, Međunarodnog dana starijih osoba, Svetskog dana deteta, Međunarodnog dana ljudskih prava i migrantske krize.

Pažnja javnosti je fokusirana na Ombudsmana i onda kada on učestvuje u okruglim stolovima, panelima, tribinama, konferencijama, savetovanjima i raspravama koje organizuje druge organizacije i institucije. U 2017. godini ombudsman i njegovi zamenici učestvovali su u kampanji „Zajedno protiv nasilja nad ženama“, na tribinama o društvenom položaju žena i pravima osoba sa invaliditetom, konferencijama koje su se bavile položajem osoba sa mentalnim smetnjama, migracijama, pitanjima iz prakse lokalnih ombudsmana, u raspravama na temu manjinske politike i prava nacionalnih manjina u ustavnopravnom sistemu Republike Srbije.


„Dnevnik“ prati Ombudsmana

Interesovanje za rad Ombudsmana tokom 2017. godine iskazivali su lokalni, pokrajinski i republički mediji, kako štampani, tako i elektronski; mediji na srpskom, ali i mediji na jezicima nacionalnih manjina. Interesovanje za rad Ombudsmana češće su, u odnosu na štampane, iskazivali elektronski mediji. Kada je o elektronskim medijima reč, najviše profesionalnog interesovanja za rad Ombudsmana pokazivali su novinari Radio-televizije Vojvodine i Radio Novog Sada. Kada je o manjinskim redakcijama reč, aktivnosti Ombudsmana bile su najprisutnije u programu Radiotelevizije Vojvodine na mađarskom jeziku. Od štampanih medija, o radu Ombudsmana najčešće je svoje čitaoce izveštavao „Dnevnik“. „Mađar so“ je prednjačio kada je reč o štampanim medijima na jezicima manjina, mada su informacije o aktivnostima Ombudsmana bile prisutne i na stranicama nedeljnika poput „Hrvatske riječi“, „Hlas ljudu“ i „Bunjevačkih novina“.


U toku 2017. godine, internet stranica Ombudsmana posećena je 19.641 puta i ukupno je pogledano 43.738 stranice prezentacije. Najviše posetilaca internet stranice bilo je iz Republike Srbije – Novi Sad (51 odsto posetilaca) i Beograd (33 procenata), dok je posetilaca iz ostalih gradova i država bilo manje, i to najčešće u slučajevima pretrage u nekom od internet pretraživača. Na veb sajt Ombudsmana najviše pristupa su ostvarili građani starosti između 25 i 44 godina (55,57 procenata), a po statistici pretraživača Gugl, i ove, kao i prošle godine, sajtu su više pristupale žene (63 odsto) nego muškarci (37 procenata).

U toku 2017. godine, internet stranica Ombudsmana posećena je 19.641 puta i ukupno je pogledano 43.738 stranice prezentacije

Pored početne stranice, posetioci su najčešće posećivali kontakt stranicu prezentacije, stranicu o ombudsmanu i zamenicima i stranicu „Obratite nam se“. Putem stranice za podnošenje pritužbe, onlajn formular je popunilo 88 posetilaca što je oko 20 procenata od ukupnog broja pritužbi koje je Ombudsman primio.


Nema više politiziranja

Šef Poslaničke grupe „Aleksandar Vučić - Srbija pobeđuje“ u Skupštini Vojvodine Milenko Jovanov, izjavio je uoči usvajanja izveštaja da su poslanici koalicije oko SNS zadovoljni načinom na koji zaštitnik građana obavlja svoj posao.

- Mislimo da je Pokrajinski zaštinik građana uspeo da se u ovih godinu dana u potpunosti fokusira na ono što su mu ovlašćenja predviđena pokrajinskom skupštinskom odlukom. Više nemamo zaštitnika građana koji se bavi politikom, koji politizira, ili tercira političkim opcijama koje mu se sviđaju, zadovoljni smo zbog toga i očekujem da u narednom periodu Pokrajinski zaštitnik građana nastavi da radi u skladu s onim što su njegova ovlašćenja - ocenio je Jovanov.


Ombudsman je u 2017. godini najčešće bio prisutan na društvenim mrežama Fejsbuk i Tviter, čime je rad institucije učinjen transparentnijim, a građanima olakšana komunikacija sa institucijom. Fejsbuk stranica Ombudsmana je na kraju 2017. godine imala ukupno 1.570 pratilaca. Kako se navodi u izveštaju, starosna i polna struktura pratilaca Fejsbuk stranice Ombudsmana nije se promenila u odnosu na prethodnu godinu – 60 odsto čine osobe između 25 i 44 godine života, a 68 procenata njih je ženskog pola. Pratioci iz Srbije čine 87% ukupnog broja pratilaca stranice, a među pratiocima su i oni koji žive u regionu. Tviter stranica Ombudsmana u 2017. godini ima ukupno 2.587 pratilaca, od kojih je 55 procenata muškog pola, a 45 odsto ženskog pola, a čak 85 odsto pratilaca ima između 25 i 44 godine.

A. Savanović

Autor:
Pošaljite komentar
Pokrajinski ombudsman: Zaštita dece od nasilja najpreči zadatak

Pokrajinski ombudsman: Zaštita dece od nasilja najpreči zadatak

05.10.2017. 09:45 10:15