Počele pripreme za izgradnju mosta između Kovilja i Petrovaradina
Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović održao je radni sastanak sa ministrom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislavom Momirovićem i gradonačelnikom Novog Sada Milošem Vučevićem, na kojem je bilo reči o izgradnji Fruškogorskog koridora, radovima na trasi brze pruge Novi Sad – Subotica gde se nalaze arheološki lokaliteti, kao i o izgradnji pešačko-biciklističke staze između Petrovaradina i Beočina.
Nakon sastanka, zajednički su obišli pripremne radove na mestu budućeg mosta preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora, gde je u toku izgradnja pomoćnog čeličnog mosta.
„Za ovaj važan posao borili smo se godinama uz podršku predsednika Republike Aleksandra Vučića. Most će povezivati Kovilj i Petrovaradin u dužini od 1,7 kilometara, i biće jedan od najvažnijih objekata na koridoru, uz tunel kroz Frušku goru u dužini većoj od 3,5 kilometara“, izjavio je Mirović.
Prema njegovim rečima, ovaj projekat je izuzetno važan za Novi Sad, Irig i Rumu jer je ta deonica sa oko 900 kamiona i 10.000 vozila dnevno jedna od najopterećenijih kada je reč o državnim putevima u Srbiji.
“Ponosan sam što sam bio jedan od inicijatora ovog projekta i što sam deo ove sjajne ekipe koja će ga realizovati u narednom periodu. Verujem da ćemo za tri i po godine imati praktično spasonosno rešenje za Novi Sad i druge opštine kada je reč o teretnom saobraćaju, za Petrovaradin posebno, za Partizansku ulicu, za Srem, Frušku goru i Irig“, istakao je Mirović.
„Danas, kada cela Evropa govori o preživljavanju, mi govorimo o investicijama. Ovo su projekti koji menjaju perspektivu naše zemlje“, rekao je ministar Momirović.
Govoreći o izgradnji brze pruge Novi Sad – Subotica, Momirović je naveo da Vlada Srbije ima cilj da se što pre završi ova važna investicija, uz očuvanje našeg kulturnog nasleđa na arheološkim nalazištima na 11 kilometara pruge na lokacijama u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.
Gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević naglasio je da niko nije mogao da zamisli da se istovremeno grade dva nova mosta na Dunavu u Novom Sadu i da se projektuje treći, pešačko-biciklistički most, što će omogućiti da se kvalitet života u gradu promeni nabolje. Novi tranzitni most biće, prema njegovim rečima, najbrža veza između autoputeva E70 i E75 koji će rasteretiti saobraćaj kroz Novi Sad.
- Verujem da većina nas u Novom Sadu nije mogla ni da zamisli, ni da sanja da se istovremeno grade dva nova mosta u našem gradu, dok je u toku projektovanje trećeg, pešačko-biciklističkog, a da smo tek pre četiri godine vratili ono što su nam u NATO agresiji srušili. Novim mostovima i saobraćajnom infrastrukturom, menjamo sveukupni ambijent, sliku grada i kvalitet života u Novom Sadu na bolje. Veoma sam zadovoljan nivoom podrške koju imamo u pogledu finansiranja, jer država Srbija finansira sve ove projekte, koji ni Grad niti Pokrajinu ne koštaju novačano, a direktno utiču na kvalitet našeg života. Ovo će biti najbrža veza između dva auto-puta E70 i E75, zapadnog dela države prema severu i istoku, a tu prvenstveno mislim na Fruškogorski koridor. U pogledu promena u gradu, Petrovaradin i Salajka će bukvalno procvetati kad se ovaj most napravi, jer neće više prolaziti kamioni Partizanskom ulicom i svim onim saobraćajnicama kroz Petrovaradin ka Žeželjevom mostu, već će koristiti tranzitne saobraćajnice. Nadam se da ćemo krajem 2024. godine, kako su najavili naši kineski partneri, izvođači radova iz kompanije „CRBC“, moći zajedno da pređemo preko ovog mosta između Petrovaradina i Kaća - rekao je gradonačelnik Miloš Vučević.
Direktor „Koridora Srbije“ Aleksandar Antić izjavio je da je ovo ključni razvojni projekat koji je dobio podršku predsednika Republike i da nije značajan samo za Novi Sad, već i za celu zemlju. Prema njegovim rečima, sa auto-putem i brzom saobraćajnicom Ruma–Šabac–Loznica, imaćemo oko 120 kilometara modernih puteva sa mostovima na Dunavu i Savi, sa dva tunela od kojih će Iriški venac biti najduži u Srbiji.
Na sastanku u Pokrajinskoj vladi predstavljen je i projekat izgradnje biciklističko-pešačke staze u dužini od 17 kilometara od Petrovaradina do Beočina. Projektno rešenje obuhvata i javnu rasvetu, hortikulturno i parterno uređenje, kao i saobraćajnu i turističku signalizaciju na stazi. Projekta dokumentacija za ovaj projekat biće završena do kraja godine.