Fruškogorski koridor dobio ubrzanje u Pekingu
Potpisivanje memoranduma s kineskim kompanijom „China Road and Brigde Corporation” u Pekingu o saradnji na projektima izgradnje puteva u Srbiji i memoranduma o razumevanju i saradnji na projektu izgradnje brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma u Pokrajinskoj vladi ocenjuju krunom uspeha.
Jer, kako navodi pokrajinski sekretar za urbanizam i zaštitu životne sredine Vladimir Galić, to svedoči o tome da je stvoren dobar planski osnov za razgovor s investitorima i da će Koridor biti izgrađen, s obzirom na to da se memorandum ne potpisuje sve dok se ne stvore uslovi za izvršenje projekta.
„Zbog potpisivanja memoranduma, kao član Pokrajinske vlade mogu samo da izrazim svoje veliko zadovoljstvo jer je Vlada Srbije shvatila koliko se radilo na tom projektu i samim tim ga izabrala da ga predstavi jednoj takvoj kompaniji i dogura do njegovog izvršenja“ ,istakao je Galić. „To je dokaz da će tako nešto biti i završeno. U tom smislu, ne mogu da sakrijem lično zadovoljstvo!“
Fruškogorski koridor kao infrastrukturni projekat definisan je na zajedničkoj sednici Pokrajinske i Republičke vlade 22. oktobra 2016. godine kao jedan od najznačajnijih projekata u Vojvodini. Podsetimo, Koridor će u svojoj dužini od 45 kilometara spojiti, s jedne strane, auto-put Beograd–Budimpešta kod Kaćke petlje, s druge, auto-put Beograd–Zagreb kod Rume, a zatim se nastavlja ka Šapcu i Loznici, na granični prelaz Šepak prema Republici Srpskoj.
„Planski osnov za realizaciju Fruškogorskog koridora je Prostorni plan područja posebne namene infrastrukturnog koridora državnog puta prvog reda broj 21. Donošenje dokumenata ima za cilj da se uspostavi kvalitetna saobraćajna infrastruktura na deonicama Novi Sad – Šabac – Loznica za jačanje saobraćajne i ekonomske povezanosti susednih područja ili regiona“, navodi sekretar. „Prostorni plan u najvećoj meri daje elemente za njegovo direktno sprovođenje, na osnovu kojih je i izrađeno idejno rešenje saobraćajnice.“
Što se tiče plana aktivnosti na Koridoru, idejni projekat je podeljen u tri partije. Za partiju 2 Paragovo – početak obilaznice oko Rume izdati su lokacijski uslovi, a idejni projekat sa studijom opravdanosti je prošao stručnu kontrolu revizione komisije.
„Novac za eksproprijaciju obezbeđen je u budžetu Republike Srbije nakon utvrđivanja opšteg interesa, dakle, postupak za ekspropijaciju je u toku, a sprovodiće je jedinice lokalne samouprave, znači Ruma i Irig“, naveo je Galić.
Za partiju 1 Paragovo – novi most na Dunavu u toku je izrada urbanističkog plana paralelno s izradom idejnog projekta. Donošenje plana očekuje se u toku ovog meseca. Time će se steći uslovi za izdavanje lokacijskih uslova i građevinske dozvole za tu partiju.
„Za partiju 3 novi most na Dunavu – Kaćka petlja takođe je u toku izrada urbanističkog plana, paralelno s izradom idejnog projekata. Zbog takvog postupanja, kako Pokrajinske vlade, tako i jedinica lokalne samouprave i, naravno, Vlade Srbije, stvorili smo odgovarajući planski osnov da se za vreme posete Aleksandra Vučića Kini krene u razgovore s potencijalnim investitorima. Kruna toga je bilo upravo ovo potpisivanje memoranduma u Narodnoj Republici Kini – istakao je Galić.
E. Marjanov
Rešenje za Frušku goru
Najvažniji značaj brze saobraćajnice Novi Sad – Ruma s tunelom kroz Frušku goru je taj što će konačno rešiti ogroman problem prelaska teretnjaka preko Fruške gore kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji s dnevnim prosekom od 10.000 do 12.000 vozila.