Brnabić: Od septembra 500 škola na brzom internetu
BEOGRAD: Premijerka Ana Brnabić nastavila je praksu da zajedno sa ministrom prosvete Mladenom Šarčevićem razgovara sa najboljim nastavnicima i profesorima kako bi se unapredilo obrazovanje u Srbiji, a večeras je najavila da će od septembra ove godine 500 škola biti povezane na brzi internet.
Brnabić je na konferenciji posle sastanka sa radnicima u prosveti kazala da će Ministarstvo trgovine i telekomunikacija sutra objaviti tender za prvu fazu projekta povezane škole.
Tako da ćemo u septembru ove godine imato 500 škola u Srbiji koji su povezani na brzi internet. Ne jedna učionica, ne kabinet, već cela škola kako bi se projekat dve hiljade digitalnih učionica od septembra proširio i na 10.000 digilatnih učionica, rekla je Brnabić.
Ona je istakla da se na taj način uvodi jedan potpuno novi standard u obrazovanju.
Navodeći da je večeras održan četvrti sastanak sa nekima od najboljih profesora osnovnih i srednjih škola, Brnabić je rekla da joj je izuzetno drago da su svi oni pozdravili pozitivna iskustva sa e-dnevnikom.
Razgovarali smo, kaže Brnabić, sa oko sto najboljih nastavnika do sada o tome kako vide reformu obrazovanja koju smo pokrenuli.
Dostva stvari se promenilo uvođenjem izbornih predmeta, modernizacijom, elektronskim dnevnicima. Nama je važno da čujemo kako možemo da unapredimo stvari na terenu. Najpametnija je ona vlada koja sluša, a ne koja msili da sve zna. Svaki put posle ovakvih sastanaka imamo nove predloge koji nam pomažu da dalje unapredimo reformu, rekla je ona.
Ministar prosvete Mladen Šarčević kaže da vlada ima više od 200 saradnika koji učestvuju u raznim procedurama i rade na unapređenju obrazovnog sistema u Srbiji.
Naši najbolji nastavnici su deo svih timova. S obzirom da su reformski procesi u toku, njihova uloga je jako značajna. Susreti imaju za cilj da čujemo od njih šta treba da korigujemo, a šta ide u dobrom smeru, rekao je Šarčević.
Stručni saradnik u OŠ Bata Bulić iz Petrovca na Mlavi Milena Vasić rekla je novinarima da se na sastanku razgovaralo o opremeljnosti škola, obrazovanjem nastavnika, inkluzivnim obrazovanjem, obrazovanjem migranata, nasiljem u školama.