Asfaltira se poslednjih 12 kilometara subotičke obilaznice
Do kraja godine će biti završena obilaznica auto-puta od Subotice do Kelebije, odnosno „ipsilon krak”, koji će izmestiti teretnjake iz centra Subotice.
Od druge polovine decembra, naime, kamioni ne bi trebalo da prolaze centrom grada jer će granični prelaz Kelebija, Industrijska zona i auto-put biti direktno povezani.
Završetak izgradnje obilaznice mnogo će značiti građanima Subotice, čiji centar je sada pun kamiona koji oštećuju saobraćajnu infrastrukturu, prave gužve u saobraćaju i zagađuju vazduh. Obilaznica će mnogo značiti i meštanima Kelebije, kojima sada teretnjaci uništavaju puteve, i često stoje na putu satima s obzirom na to da je granični prelaz Kelebija veoma prometan. Zastoj kamiona prema graničnom prelazu dodatno zagorčava život meštana jer im otežava kretanje sopstvenim vozilima.
Državni sekretar Ministarstva građevine Imre Kern je ranije rekao u emisiji subotičke Televizije „Panon” da je u toku asfaltiranje poslednje deonice obilaznice, u dužini od 12 kilometara.
Ta deonica između auto-puta i somborskog puta će oživeti Veliku industrijsku zonu. Kern je rekao da je za završetak radova na izgradnji obilaznice ove godine iz buyeta Republike izdvojena čak 1,4 milijarda dinara. Od toga s milijardu se finansiraju radovi koji su u toku, dok će od preostalih para biti izgrađen kružni tok kod graničnog prelaza Kelebija.
Obilaznica, dugačka 22,6 kilometra, gradi se gotovo 30 godina. Radovi su se u prošlosti svečano otvarali uoči svakih izbora, a zatim bi stali. Poslednji put su otvoreni maja 2010. godine, ali su opet stali, da bi dugogodišnji zastoj u izgradnjni obilaznice konačno bio prekinut 2016. I tako prva deonica obilaznice, od petlje „Subotica–Jug” do kružne raskrsnice s Bikovačkim putem, puštena je u saobraćaj već naredne 2017. godine u martu. Otvaranjem te deonice, Subotica je dobila treći izlaz na auto-put Horgoš – Novi Sad, koji je veoma značajan za južni deo grada i Južnu industrijsku zonu. Karn je izrazio zadovoljstvo odvijanjem radova na izgradnji obilaznice. Od 2016. godine do sada urađeno je 11 kilometara te važne saobraćajnice.
– U poslednje tri godine na realizaciji izgradnje obilaznice radi dobra ekipa i u Ministarstvu su ljudi kojima je zaista stalo da se konačno završi dugoočekivana obilaznica – istakao je Kern.
Na pitanje da li će ta 1,4 milijarda dinara biti dovoljna da obilaznica bude završena do kraja godine, Kern je napomenuo da su imali nekih problema s nasipima koje je gradio prethodni izvođač, što je malo uvećalo troškove.
– Prethodni izvođač nije uradio nasipe najkvalitetnije pa su morali da ih poruše i da izgrade nove. To je malo povećalo izdatke, ali neće negativno uticati na to da radovi budu završeni na vreme jer u drugim pozicijama buyeta ima dovoljno novca da se ti dodatni troškovi nadoknade – rekao je državni sekretar.
Na pitanje da li ima procena o tome koliko ljudi će koristiti obilaznicu, on je rekao da će teretnjaci biti potpuno izmešteni iz Subotice, mada to u početku neće biti jednostavno – vozači najpre će morati da se naviknu na to da, kad voze od graničnog prelaza Kelebija, ne idu kroz Suboticu, nego na obilaznicu pa na auto-put.
– Za privatna vozila će obilaznica takođe biti od velike koristi jer će s auto-puta moći u roku od samo 15 minuta da stignu do graničnog prelaza – sada kroz Suboticu to iziskuje pola sata, pod uslovom da u gradu nema zastoja u saobraćaju – kazao je Kern.
E. Marjanov