Za opsluživanje grada 1.400 taksi vozila
Novosađanima će do 2025. godine na raspolaganju biti 1.400 taksi vozila u gradu, budući da je, nakon prethodne „Studije o organizaciji taksi prevoza na teritoriji grada Novog Sada”, koja je propisivala njih 1.200, Fakultet tehničkih nauka u oktobru 2019. doneo novu, koja je usvojena krajem prošle godine.
Gradsko veće će naknadno utvrditi i dozvoljen broj taksi vozila u Novom Sadu. Osim optimalnog broja, usvojen je i program o organizovanju taksi vozila, a po rečima predsednik Upravnog odbora Strukovnog udruženja „Sitans” Nikole Bošnjakovića, studiju je prihvatila i radna grupa krajem prošle godine.
– Smatramo da je 1.400 dovoljan broj vozila za opsluživanje grada, a istovremeno i da taksisti budu samoodrživi – kaže za „Dnevnik” Nikola Bošnjaović. – Naravno, pretpostavljamo da ima još 200-300, ako ne i više, uslovno rečeno, kolega, koji nemaju sve potrebne papire i dozvole i ne ispunjavaju osnovne uslove propisane gradskom odlukom i Zakonom o prevozu putnika. Gradska uprava za saobraćaj i puteve još uvek obrađuje podatke i papirologiju taksista, koja je predata u zakonskom roku do 6. novembra 2019. Može se desiti da će biti i više od 1.400 prijavljenih vozila sa svim papirima, a ako se to desi, onda na tržište ne može biti primljen nijedan drugi taksi dok se broj ne smanji.
Odobrenja za rad, za koja su podnosili zahteve, trebalo bi da smanje broj nelegalnih taksista u Novom Sadu, odnosno onih koji ne plaćaju takse i nemaju zveničnu dozvolu za pružanje usluge prevoza. Nelegalni taksi prevoznici bili su jedan od razloga zbog kojih su novosadski i beogradski taksisti protestovali ne bi li se izborili za to da svi koji se bave prevozom putnika rade po istim pravilima, propisima i zakonima kojima se vode oni koji su uredno prijavljeni za obavljanje te delatnosti. Protesti su završeni nakon što im je, između ostalog, obećano da će se raditi na smanjivanju broja njihovih kolega koji rade nelegalno. Po rečima predsednika UO tog strukovnog udruženja, inspekcija i dalje radi svoj posao u skladu sa svojim mogućnostima.
– Činjenica je da gradska inspekcija koja kontroliše situaciju na terenu raspolaže nedovoljnim brojem ljudi i verujemo da rade koliko god mogu – objašnjava Bošnjaković. – Naša najveća zamerka bila je slab učinak kontrole na ulici. Razumemo manjak ljudstva, ali svakako bismo želeli da to bude malo efikasnije i rigoroznije. Mi odavno insisitramo na tome da inspekcija, uprava i Grad Novi Sad pritisnu one koji dozvoljavaju ljudima da rade bez papira, odnosno taksi firme koje daju svoju krovnu oznaku nekom čoveku koji nema dozvolu za rad i sve potrebne papire za vozilo i tome slično. Inspekcija često kažnjava vozača, a veoma malo se sankcionišu oni koji su im omogućili da tako rade.
V. Bijelić