„VODOVOD I KANALIZACIJA” Leti broj havarija dvostruko veći
Žitelji Sremske Kamenice požalili su nam se da, iako su već nekoliko puta prijavili havariju u Svetosavskoj ulici u tom naselju, ekipa JKP „Vodovod i kanalizacija” još uvek nije izašli na teren.
Po njihovim rečima, havariju su prvi put prijavili krajem juna, kada su primetili da iz pukotine na asfaltu izbija tanak mlaz vode. Kako kažu, nedavno se ista stvar dogodila samo nekoliko metara niže, te su dodatno zabrinuti.Sličan slučaj se nedavno dogodio u Petrovaradinu, na uglu Mažuranićeve i Ulice Dinka Šimunovića. Stanovnici u tim ulicama su od kraja jula više puta prijavljivali havariju, a radnici „Vodovoda” su je tek početkom ove nedelje, u roku od nekoliko sati, otklonili.
Iz „Vodovoda” kažu da ekipe koje rade na održavanju vodovodne mreže izlaze na teren po svakoj prijavi u roku od sat ili dva, a najduže u roku od 12 do 15 sati, i to ako je kvar prijavljen noću ili vikendom. Od ukupno 16 ekipa, dnevno je na raspolaganju od osam do 14, u zavisnosti od smene, od slobodnih dana za dežurne zaposlene, bolovanja i godišnjih odmora. Broj havarija na dnevnom nivou varira, pa se dešava da ih jedan dan bude 30, a sledećih dana tek nekoliko.
Iz „Vodovoda” kažu da ekipe koje rade na održavanju vodovodne mreže izlaze na teren po svakoj prijavi za sat ili dva, a najduže u roku od 12 do 15 sati, i to ako je kvar prijavljen noću ili vikendom
Procedura nalaže da na teren prvo izlazi poslovođa određenog rejona i procenjuje hitnost intervencije. Poslovođa, pre jutarnjeg kolegijuma koji se održava u 7 sati, a na kojem se raspoređuju mašine i radnici za taj dan, obilazi mesta na kojima je prijavljena havarija, pa, kako kažu u tom preduzeću, verovatno zbog toga građani nisu primetili njihov izlazak na teren.
Postoje kriterijumi na osnovu kojih se odlučuje na koji teren izlaze ekipe. Iz „Vodovoda” pojašnjavaju da prednost imaju havarije većeg obima (kada celo naselje ili njegov deo ostane bez vode), važne ustanove (bolnice, obdaništa, škole, studentski domovi, domovi zdravlja ili za stare, te vatrogasni dom...), gusto naseljeni delovi grada, kao i havarije koje prave materijalnu štetu.
Skoro 500 prijava tokom jula
Služba održavanja vodovodne mreže u julu je primila 494 prijave na koje je morala da reaguje. Havarija na mreži, priključku, hidrantu ili šahtu korisnika na sremskoj strani (rejon 3) bilo je 40 odsto od ukupnog broja prijava. Najčešće je prijavljivano pucanje cevi i priključaka na ulici, u vodomernim šahtovima korisnika, na hidrantima, javnim česmama, a većina havarija je otklonjena u roku od jednog do deset sati, u zavisnosti od obima posla.
U letnjim mesecima broj havarija je dvostruko veći zbog velike potrošnje vode. Učestalim kvarovima doprinosi sve veći broj potrošača i nagla promena pritiska u cevima, te pad pa nagli skok pritiska izaziva pucanje cevovoda, posebno onih starih. Više od 40 odsto havarija događa na nelegalno izgrađenim mrežama, kojih, po procenama „Vodovoda”, ima nekoliko stotina kilometara. Kako kažu u tom preduzeću, samouki majstori, loš, neodgovarajući i neatestiran materijal, plitko zatrpavanje cevi bez zaštite peskom, sakrivanje cevovoda po privatnim parcelama, ispod objekata, zidova, samo su neki od razloga za veliki broj havarija.
Iz tog preduzeća mole građane za strpljenje jer curenje vode iz cevi niz ulicu i stvaranje bara ispred kuće ne mogu biti prioritet za radnike tog preduzeća u odnosu na nečiji poplavljeni podrum ili slavine suve po nekoliko sati na temperaturi koja prelazi 35 stepeni, što je bio slučaj proteklih dana.
S. Kovač