Velik broj investicija u Veterniku
Prigradsko naselje Veternik ima najveći broj ulica u odnosu na sve ostale mesne zajednice u Novom Sadu.
S obzirom na to da je potrebno mnogo ulagati u to mesto, u njemu se poslednju godinu radi punom parom te je asfaltirano 11 ulica u samom jezgru mesta, što nije rađeno otkako su one napravljene pre gotovo pola veka.
– Rebalansom budžeta u planu je da do kraja godine asfaltiramo još nekoliko ulica, a u tom pravcu nastavićemo i naredne godine – rekao je predsednik Mesne zajednice Veternik Nedeljko Klisurić. – Najbitnije za građane je da smo uspeli, uz saradnju lista „Dnevnik”, da regulišemo saobraćaj u Ulici kralja Petra Prvog, gde su postavljeni znakovi zabrane saobraćaja za teretna vozila čija ukupna težina prelazi pet tona. Takođe, od Saobraćajne policije tražimo da redovno patrolira i primećujemo da sada tom ulicom ne prođe ni pet kamiona dnevno, a ranije ih je bilo više od 100.
Kako kaže naš sagovornik, taj problem su pokušavali da reše godinama, ali bezuspešno. Sada su na inicijativu građana uspeli u tome i meštani su i više nego zadovoljni.
– Ulica kralja Petra Prvog smatra se centrom Veternika na neki način, i sada je predviđena njena kompletna rekonstrukcija. Tehnička dokumetacija je urađena, a očekujemo da ćemo ove godine početi radove. Biće urađena javna rasveta, dve pešačke staze i jedna biciklistička – navodi Klisurić.
Ove godine obeležava se stogodišnjica nastanka Veternika. Tim povodom biće i peta manifestacija „Vojnička pasuljijada”, koja će se održati poslednje subote u septembru, a trebalo bi da bude otkriven i spomenik srpskom dobrovoljcu, u čast svim dobrovoljcima koji su se naselili na tu teritoriju dobivši zemljišta od tadašnjeg kralja Petra Prvog.
U planu je i da se na Novosadskom putu postave klupe i kante za smeće, budući da on povezuje Novi Sad i Bačku Palanku, te je atraktivna ruta za sve one koji vole da šetaju ili trče. Kada je reč o urbanističkom uređenju, Veternik je ove godine dobio jedno dečje igralište, a želja je da ih bude više. Međutim, problem je u tome što je malo parcela u vlasništvu Grada na kojima se može ulagati.
– Kada govorimo o nelegalizovanim objektima u našem mestu, njih je sve manje jer su van gradskog područja – objašnjava predsednik MZ Veternik. – Danas proces legalizacije nije ni komplikovan, ni skup. Ove godine su pokrenuti i radovi na kanalizacionoj mreži na tri sliva, a za neke delove mesta čekamo dozvole za priključke. Za sada je urađeno više od 60 odsto kanalizacione mreže i sve dosta dobro ide. Planiramo da i u narednom periodu nastavimo istim intenzitetom, a na osnovu priča građana, vidimo da su zadovoljni.
Na zahtev građana, od 1. septembra bi trebalo da krene nova kružna linija gradskog autobusa – brojevi 51A i 51B. Autobusi bi saobraćali od Železničke stanice, preko Rumenačke ulice, Sajlova do Veternika i onda Novosadskim putem do Futoške ulice, pa na Bulevar oslobođenja i nazad na Železničku stanicu.
– Ta linija nam mnogo znači jer nas povezuje s Industrijskom zonom i Gradskim grobljem – rekao je predsednik MZ Klisurić.
L. Radlovački
Projekat „Prigradska naselja Novog Sada” sufinansiran je od Grada Novog Sada, a stavovi izneti u podržanom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.