VAŽNO OBAVEŠTENJE: Kome PRIJAVITI KVAR nastao zbog oluje i kako NAPLATITI ŠTETU u Novom Sadu
JKP "Gradsko zelenilo" Novi Sad obezbedilo je rad kontakt centra za prijavu štete na drveću uzrokovane sinoćnom olujom. Ukoliko je u vašem okruženju došlo do oštećenja drveća možete to prijaviti na telefon 021/21-00-266, u periodu od 6- 16časova. Molimo građane da budu strpljivi i da ukoliko je moguće pošalju slike sa tačnom lokacijom na mejl [email protected]. Radnici Gradskog zelenila će u narednim danima obići sve lokacije i po prioritetu rešavati nastale probleme.
Građani Novog Sada i okoline posledice vremenske nepogode mogu da prijave na dežurni telefon Komunalne milicije na broj 021 4872 544. Komunalna milicija će zatim obavestiti javno-komunalna preduzeća i ostale gradske službe da otklone prepreke sa javnih površina.
Nakon održanog zasedanja Gradskog štaba objavljeno je da građani koji imaju problem mogu ga prijaviti i dispečaru Gradske uprave za inspekcijske poslove, pozivom na brojeve: 021/4872-402 i 021/4872-403 ili mejlom na adresu: [email protected].
Kako naplatiti štetu
Na mnoge četvortočkaše pala su čitava stabla ili grane, a glavno pitanje je koje je za štetu odgovoran i koje osiguranje tu štetu pokriva. Ako je stablo na javnoj površini, nadležni za isplatu štete su iz komunalnog preduzeća Zelenilo. Građani se obraćaju Gradskom zelenilu koje pravi zapisnik. Trebalo bi pozvati i policiju, ali u ovakvim situacijama kada je štete mnogo, obično nema dovoljno patrola koje bi izašle na lice mesta. Gradsko zelenilo i njihov tim bi trebalo da naprave taj zapisnik i oni su dužni za isplatu te štete.
Ukoliko je drvo koje je palo s privatne parcele, nadležna adrresa je vlasnik tog dvorišta. Neophodno je pozvati policiju i na osnovu zapisnika odšteta se potražuje od vlasnika nepokretnosti, što najčešće podrazumeva tužbu i sudski postupak. Tu će biti puno posla u za pravnike jer ova nedavna oluja može da se svrsta i u višu silu. Odgovornost privatnih vlasnika parcela sa kojih je oboreno drveće je izuzetno teško pravno pitanje jer je nepogoda koja nas je sve zajedno zadesila na ivici više sile. Najvažnije da građani obezbede dokaze.
Šta osiguranje pokriva
Bitno je i da li vlasnik nekretnine ili automobila ima polisu osiguranja. Ako ima, javiće se svom osiguravajućem društvu. Rok za podnošenje zahteva ide od jedne do tri godine, ali niko neće čekati toliko. Na vozilu je rok za osiguravajuće kuće 45 dana da isplate štetu. Drugačija je stvar sa Zelenilom kome će se javljati veći vroj građana. Kad od njih zahtev stigne do osiguravajućeg društva, rok je 45 dana.
U slučaju da je šteta nastala dok je vozilo bilo u pokretu pa naletelo na oboreno stablo ili drugi predmet na putu potrebno je pozvati saobraćajnu policiju da izvrši uviđaj. U slučaju šteta koje nisu posledica saobraćajnih nezgoda potrebno je obezbediti druge vrste dokaza u vidu fotografija i sličnog.
Iz Udruženja osiguravača Srbije kažu da iznos nadoknade štete zavisi od toga kakvu polisu osiguranja imaju građani. Recimo, kod kasko osiguranja uobičajeno je da se ugovara učešće vlasnika motornog vozila u šteti i takvo učešće se kreće od pet odsto pa naviše. Ukoliko je isto u visini od 10 odsto npr. oštećeni građanin će dobiti naknadu štete u iznosu od 90 odsto.