Upoznavali Novosađane s radom ombudsmana
U okviru istraživanja o tome da li su, i koliko, građani informisani o postojanju Kancelarije zaštitnika građana Novog Sada (ombudsmana), volonteri, studenti i apsolventi prava juče su u studentskom kampusu anketirali sugrađane.
Upoznavali su ih s radom Kancelarije i objašnjavali na koji način im zaštitnik građana može pomoći u ostvarivanju njihovih prava. Rezultati ankete pokazali su da je mali broj sugrađana upoznat s tim podacima, a akcija je svakako jedan od koraka ka poboljšanju.
– Generalno smatram da to može uroditi plodom jer je činjenica da prosečan građanin ne može znati šta je ombudsman, i to nije problem samo u našoj zemlji – istakao je student-ombudsman Lazar Ćosić, nadležan za zaštitu prava akademaca Univerziteta u Novom Sadu. – Iako je reč o instituciji koja je građanima izuzetno pristupačna, zbog slabe informisanosti ona to, nažalost, nije. Upravo zbog pristupačnosti, kontakt s ombudsmanom je neformalan. Naša saradnja s Kancelarijom je, takođe, pozitivan primer jer je i ova ideja, nakon kratkog prijatnog razgovora, naišla na podršku.
Kancelarija zaštitnika građana Novog Sada nalazi se na adresi Vojvođanskih brigada 17, a građani imaju mogućnost da se za pomoć obrate ličnim dolaskom, putem imejl-adrese [email protected] ili na broj 420-211.
– Informacije o tome koje su nadležnosti zaštitnika građana i za šta mu se sve sugrađani mogu obratiti nalaze se i na sajtu zastitnik.gradjana.novisad.rs– objasnila je volonterka i apsolventkinja prava Milica Dakić. – Ombudsman je nadležan za sve gradske uprave, organizacije i preduzeća čiji je osnivač Grad, recimo, JKP „Informatika”, Elektrodistribuciju „Novi Sad”, JKP „Čistoća” i slično. Informacije u vezi s procesom obraćanja i pritužbama građani će dobiti u samoj Kancelariji zaštitnika građana.
Akciju je organizovala nevladina organizacija Omladina JAZAS-a Novi Sad.
Tekst i foto: B. Pavković