Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Učenje nota na zabavniji način u Radionici „El sistem Srbija“

12.10.2018. 12:59 13:02
Piše:
Foto: Dnevnik.rs

Španski profesor muzike i solfeđista Pedro Reig je u Kulturnom centru održao nesvakidašnje muzičke radionice, u okviru kojih se note i ritmičke figure upoznaju na sasvim nov i zabavan način.

Reč je o inovativnoj metodologiji brzog muzičkog opismenjavanja kroz igru, koju razvija škola „Ad Libitum” iz Španije, a namenjene su deci, ali i profesorima, koji kroz razgovor s Reigom imaju priliku da saznaju više o toj inovaciji na polju muzičkog obrazovanja.

Radionicu je realizovala organizacija „Mjuzik Art Prodžekt” u okviru programa „El sistem Srbija”, koji je UNESKO proglasio za najuspešniji socijalno-inkluzivni projekat u svetu, a koji deci iz socijalno ugroženih grupa pruža jednaku mogućnost muzičkog obrazovanja. Tokom 43 godine postojanja, „El sistem Srbija” obučio je gotovo četiri miliona dece u više od 60 država. Organizacija „Music Art Project” radionicu je organizovala u saradnji s Kulturnim centrom Novog Sada i Centrom za socijalni rad grada Novog Sada.

– Radim sa decom i koristim nove metode muzičkog obrazovanja – objasnio je Pedro Reig. – Nastojim da kroz igru nauče da „čuju” zvuk, zapravo, da obrazuju sluh, a na taj način ih pripremam da bolje „čitaju” i „pišu” muziku. Poenta je da časovi budu zabavni, koristimo takozvanu plastičnu flautu, zveckalice za uparivanje zvuka, udaraljke i zvončiće, od kojih svaki svira po jednu notu u muzičkoj lestvici.

Taj metod se primenjuje u oko 100 škola u Španiji, a ideja je potekla od Reiga i još dvojice kolega, čiji je on učenik bio. S obzirom na uspostavljenu saradnju, postoji želja da se metod uvede i u škole u Srbiji. U to bi se, takođe, uključila deca iz socijalno ugroženih grupa.

– Deca obično napuštaju muzičke škole jer ih časovi solfeđa frustriraju – dodao je Reig. – Ovom metodom doprinosimo tome da ih muzičko obrazovanje ne opterećuje i podstičemo ih da u tome ostanu jer vole da sviraju. Na časovima primećujem da deca uživaju, bez obzira na to koliko su talentovana. Oni s više sklonosti mogu napredovati i postati profesionalci, a oni s manje talenta mogu postepeno naučiti i da se bave muzikom iz ljubavi. Poenta je da se ne odustaje, a oni se kroz muziku socijalizuju, postaju društveniji, razvijaju samopouzdanje... Kroz muziku možeš da postaneš bolja osoba.

Španski profesor muzike i solfeđista Pedro Reig je decu, kroz igru, upoznao sa novom metodom brzog muzičkog opismenjavanja

Muzičkoj radionici Pedra Reiga prisustvovali su učenici Muzičke škole „Isidor Bajić” s profesorima solfeđa, kao i deca s kojom radi Centar za socijalni rad. Deca su oduševljeno učestvovala u radionici, a nastavnici su pokazali intresovanje za nove i kreativne pristupe podučavanju.

– Radionica je bila baš zabavna, s mnogo igara – kazala je devetogodišnja Elena, učenica drugog razreda Muzičke škole „Isidor Bajić”. – Upotrebljavali smo zvončiće i zvečke, vrteli smo i plastično crevo koje je proizvelo zvuk, a pogotovo mi se svidelo to što smo zvončićima stvarali kompozicije. Inače sviram harmoniku, a za to sam se sama opredelila jer se u mojoj porodici harmonika svira više od 50 godina. Zato sam odlučila da krenem u Muzičku školu, koja mi pruža priliku da saznam nešto zanimljivo. Recimo, da ne idem u tu školu, ne bih sad bila ovde i videla tako lepu radionicu. 

Tekst i foto: B. Pavković

Projekat "Razvoj kulturnog i umetničkog stvaralaštva" realizovao je "Market IT Marketing and PR", a sufinansiran je od strane Grada Novog Sada.Stavovi izneti u podržanom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Piše:
Pošaljite komentar