Traži se pomeranje petlje „Ečka”
ZRENJANIN, EČKA: Nakon završetka roka u kom je na javnom uvidu bio Nacrt prostornog plana područja posebne namene koridora auto-puta Beograd – Zrenjanin - Novi Sad, i nakon javne sednice, održane u Beogradu, i dalje se ne zna jesu li i koje primedbe zainteresovanih strana iz Zrenjanina uzete u razmatranje i kakva je njihova dalja sudbina.
Podsetimo, Zrenjaninski poslovni krug je imao primedbe koje se tiču deonice 5, dužine 12,1 kilometar, koja počinje posle planirane petlje „Ečka” i završava se na planiranoj petlji „Zrenjanin zapad”.
U zvaničnom dopisu upućenom Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, „Zrepok“ navodi da problem postoji kod uključenja na auto-put i pozicije petlje „Ečka”.
„Uvereni smo da autori plana nisu dovoljno sagledali ekonomski aspekt prilikom određivanja pozicije ove krucijalne tačke, niti su predvideli ekonomska dešavanja u industrijskoj zoni „Jugoistok“. Zato smo zvanično i predali primedbe“, kažu u poslovnom udruženju, koje okuplja vodeće zrenjaninske privrednike.
U podnetoj primedbi se sugeriše autorima nacrta prostornog plana da se petlja „Ečka“ pomeri za oko tri kilometra bliže Zrenjaninu, kako bi bila locirana neposredno uz industrijsku zonu „Jugoistok“, odnosno što bliže budućem fabričkom kompleksu kompanije „Linglong“. Sugestija je potkrepljena argumetnima.
„Procene su da će u narednih nekoliko godina broj teških kamiona iz industrijskih zona prema petlji „Ečka“ i obrnuto iznositi oko 1000 dnevno, u oba smera. Veliki broj tih kamiona bi morao da saobraća tri kilometra prema jugu do petlje „Ečka“, a onda bi se vraćao nazad i odlazio ka Novom Sadu, odnosno zemljama Evropske unije. To se posebno odnosi na transport robe iz proizvodnih pogona „Linglonga“, čiji kupci se mahom nalaze u zemljama koje su veliki proizvođači automobila. U pitanju su zemlje na zapadu i severu Evrope“, ističu u „Zrepoku“.
Ukoliko bi bio usvojen predlog Zrepoka i petlja pomerena, to bi značajno uticalo na smanjenje saobraćajne gužve, smanjilo bi troškove transporta i umanjilo zagađivanje čovekove okoline.
„Mnogo kraći i jednostavniji put do Novog Sada bio bi i za Zrenjanince iz južnog dela grada. Pomeranjem petlje stanovnici južnog dela grada sasvim sigurno bi više koristili ovu deonicu, a ne najzagušenije ulice u gradu“, stoji u dopisu Zrenjaninskog poslovnog kruga.
Zrepok ističe da je izgradnja auto-puta odlična investicija koja će pospešiti razvoj grada i regiona, ali smatra i da se argumentovane primedbe moraju uzeti u razmatranje.
Zvanične primedbe podneli su i meštani Ečke, kao i Udruženje poljoprivrednika iz ovog sela, koje broji tridesetak članova. Izgradnju auto-puta smatraju za odličnu investiciju, ali nemaju informacija o tome šta će se dalje dešavati. Zato njihova najveća primedba jeste nedostatak valjanih i pravovremenih informacija.
-Na sastanku sa žiteljima Kaća čuli smo da je eksproprijacija kod njih već urađena i da su za oduzetu zemlju dobijali 35 evra po kvadratu. Mi ne znamo ni koliko se planira kod nas. Ne znaju to ni meštani sela čija se zemlja nalazi na trasi. Zato ćemo vrlo brzo održati sastanak sa predstavnicima svih sela koja se nalaze na trasi. To su Glogonj, Kovačica, Debeljača, Idvor, Ečka, Mužlja, Aradac, Žabalj, Đurđevo i Kać“, kažu u Udruženju poljoprivrednika Ečka.
Osim što su mogli da nacrt plana pogledaju na sajtu, meštanima Ečke se niko do zvaničnika i stručnjaka nije obratio.
- Imamo i gradskog većnika iz sela, ali smo morali sami da se organizujemo, a peticiju u kojoj se traže zvanične informacije potpisalo je 1500 meštana - kažu ečanski poljoprivrednici.
Lokacija na kojoj je predviđena izgradnja petlje „Ečka“ i za poljoprivrednike iz ovog sela je sporna i smatraju da je predlog „Zrepoka“ da se premesti tri kilometra bliže Zrenjaninu logičan i opravdan. Drugi je problem eksproprijacija koja sledi pre početka gradnje.
Ž. Balaban