Stanica, a u stvari granica
Za minulih deset godina, predstavnici raznih udruženja, političkih stranaka i mnogi drugi skupljali su potpise i predavali peticije da bi Veternik potpao pod prvu zonu prevoza,
a samim tim karte u autobusima Gradskog saobraćajnog preduzeća koji prolaze kroz to prigradsko naselje, naplaćivale bi se po ceni gradskih. Međutim, sve se to do sada završavalo samo na pustim željama žitelja Veternika. Iako se vlast u mestu nekoliko puta menjala, niko nije uspeo da reši večito pitanje Veterničana kojima veoma teško pada dvostruka cena karte u odnosu na gradsku od 110 dinara u jednom smeru.
Iako se autobusko stajalište kod Lipovog gaja nalazi duboko u teritoriji Veternika, vodi se kao poslednje gradsko. Zanimljivo je to da je od mesta koje razdvaja dve putničke zone, gradsku od prigradske, svega jedan kilometar do centra Veternika pa je, kao takvo, mnogima izuzetno zanimljivo. Granica nije u centru pažnje samo Veterničana već i Futožana, posebno u letnjem periodu. Zbog činjenice da im poslodavci iz grada plaćaju nadoknadu samo za gradsku zonu, ljudi su primorani na to da biciklima dođu do stanice, gde ih „parkiraju” do kraja radnog vremena, a potom se s njima vrate kući, ma koliko ona daleko bila.
– To je za sada za nas jedino rešenje, posebno nama koji stanujemo na kraju Veternika ili onima koji su iz Futoga – rekao je Milorad Ćulibrk iz Futoga. – Imamo plaćenu mesečnu kartu samo za gradsku zonu pa moramo da se dovijamo na razne načine jer nam je doplata mesečne karte za Veternik ili za Futog veliki izdatak. Kada je lepo vreme, onda sve ima smisla, ali kada padne sneg ili kad je nevreme, moramo da platimo kartu u jednom smeru, a to je veliki izdatak. Nadamo se svi da će Veternik konačno ući u prvu zonu, tako bi i nama život bio mnogo olakšan.
Postojala je priča da će se uvesti još jedna linija, koja bi prolazila novim delom Veternika, onim koji je spojen s Novim naseljem, ali je i ona brzo utihnula. Bilo bi veoma lepo za žitelje Veternika da konačnu priđu gradu i u pogledu prevoza, ali, kako za sada stvari stoje, to će ostati pusta želja, imajući u vidu da bi to bio veliki udar za finansije JGSP „Novi Sad”.
– Mnogo ljudi živi u Veterniku, mnogo je i učenika, a sve su to čiste pare za GSP – kazala je Milica Petković iz Veternika. – Ako bi smanjili cenu i prilagodili je gradskoj, verovatno bi onda morali da smanje cenu prevoza za Futog i Begeč, tada bi to bio domino-efekat koji im nikako ne ide u prilog. Svesni smo da će od toga teško nešto biti, ali zaista bi nešto trebalo da se uradi po tom pitanju. Primera radi, sigurna sam da linija 52 ima kraću trasu od mnogih gradskih linija, a cena je i dalje dvostruko veća.
Žitelji Veternika će nastaviti da potpisuju peticije u nadi da će se neke stvari promeniti, da će konačno rasteretiti kućni buyet, bar za prevoz, što bi, posebno porodicama čija većina članova svakodnevno putuje za Novi Sad, mnogo značilo.
Tekst i foto: M. Ristić