Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Sledi popravka staza na Futoškom putu i u Futoškoj ulici

23.05.2020. 15:16 15:18
Piše:
Foto: Dnevnik/Slobodan Šušnjević

Novi Sad je oduvek bio poznat kao biciklistički grad, a ljubitelji dvotočkaša prvu stazu su dobili šezdesetih godina prošlog veka na Futoškom putu.

Proteklih godina izgradnjom saobraćajnica i njihovom rekonstrukcijom grade se i brojne moderne biciklističke staze, poput one na Bulevaru Bate Brkića, ali prigradska naselja, osim Veternika i Futoga, i dalje nisu dobro povezana sa gradom.

Kako naglašavaju u Gradskoj upravi za građevinsko zemljište i investicije, u planu je uređivanje pešačkih i biciklističkih staza na delu Bulevara Mihajla Pupina, od Jevrejske do Ulice Žarka Zrenjanina i na Trgu neznanog junaka, i rekonstrukcija nadstrešnica s prolazom za bicikliste na podzemnim pešačkim prelazima, za šta je u toku izrada tehničke dokumentacije. U izradi je i tehnička dokumentacija za rekonstrukciju staza u Futoškoj ulici i na Futoškom putu u dužini od sedam kilometara, za izgradnju pešačke i biciklističke staze duž Bukovačkog puta, na deonici od Petrovaradina do Bukovca,  kao i za uređenje biciklističko-pešačke staze sa javnim osvetljenjem u delu ulice Vojvode Putnika, od kućnog broja 79, i delu Ulice Kamenički put u Sremskoj Kamenici.

Gradska uprava za saobraćaj izradila je i tehničku dokumentaciju za izgradnju biciklističke staze Novi Sad – Rumenka – Irmovo - Kisač- Čenej, duge 19,83 kilometara, kako bi se razvijao internacionalni biciklistički saobraćaj i radi povezivanja s međunarodnim biciklističkim koridorima.


Biciklom od Novog Sada do Begeča

Među velikim investicijama je izgradnja biciklističke staze Novi Sad-Begeč koja pripada jednom od tri koridora koji prolaze kroz Srbiju, odnosno koridoru “EuroVelo 6” koji se proteže od Atlantika do Crnog mora.

Deonica Novi Sad–Begeč manjim delom vodi kroz urbanu zonu, dok u dužini od oko 23 kilometra trasa ide nasipom uz Dunav. Do sada je u izgradnju dela trase uloženo oko 96 miliona dinara. Tokom 2017. godine izgrađena je deonica od Dunavske ulice u Futogu do izlaska iz Futoga prema Begeču, u dužini od 1.727 metara, a tokom predhodne godine deo od izlaska iz Futoga do Obalske ulice u Begeču, u dužini od 4.548 metara. Iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije kažu da će izgradnja staze Novi Sad-Begeč biti nastavnjena, pošto je u toku izrada projektne dokumentacije za deonicu dugu 10,5 kilometara, od Ulice Sime Matavulja u Novom Sadu do Dunavske ulice u Futogu, a ugovorena vrednost je 1,8 miliona dinara.


Proteklih godina popravljene su brojne biciklističke staze i to na Futoškom putu, od benzinske pumpe „Mol“ do pešačkog prelaza kod Subotičke ulice, u Ulici Maksima Gorkog - neparna strana od Sutjeske do Stražilovske ulice i parna strana od Trga Dimitrija Tucovića do Stražilovske ulice, u Narodnog fronta, na Bulevaru kralja

Petra Prvog od Bulevara oslobođenja do Gagarinove, od Gagarinove do Paje Markovića i od Pariske komune do Rumenačke, kao i u Fruškogorskoj, Rumenačkoj, Industrijskoj, Partizanskoj i Kisačkoj ulici, na Sentandrejskom putu, te u delu Ulice Ive Andrića.

U Udruženju građana “Novosadska biciklistička inicijativa” zadovoljni su rekonstrukcijama i izgradnjom staza i što Grad ima sluha za potrebe biciklista. Međutim, kako kažu, bilo je godina kad se uopšte nije ulagalo u biciklističku infrastrukturu.


Vožnja kroz Evropu

Projekat “Ride across europe” -Vožnja kroz Evropu, koji je imao za cilj povezivanje evropske biciklističke mreže puteva i bolju vezu regionalnog puta sa međunarodnim putem E-75, realizovan je pre šest godina novcem koji je obezbeđen iz IPA fonda Evropske Unije. Izgrađena je biciklistička staza na Temerinskom putu od Primorske ulice do autoputa u Novom Sadu u dužini oko dva kilometra.


- Staze koje su u najgorem stanju i s najviše oštećenje svakako su one u Futoškoj ulici i na Futoškom putu - kaže predsednik Udruženja Marko Trifković dodajući da osim tih ulica, neki problemi s kojim se biciklisti suočavaju, dalje opstaju. - Reč je o “arteriji” koja povezuje centar s perifernim delovima grada i koju bi mnogi rado koristili, ali je nažalost izbegavaju zbog stanja u kom se nalazi. Dobili smo ohrabrenje da bi u zavisnosti od stanja u buyetu popravka u Futoškoj ulici i na Futoškom putu mogla početi s jeseni i to od Bulevara patrijarha Pavla ka Bulevaru Evrope, a u planu je da staza bude odmaknuta od drvoreda i time bi se proširio zeleni pojas, i uredio trotoar.

Prema proceni “Novosadske biciklističke inicijative”, barem deset odsto učesnika u saobraćaju čine biciklisti, te ističu da bi bilo idealno kada bi ubuduće, zajedno s nadležnima, krajem godine izradili presek stanja, odnosno konstatovali šta je urađeno kada je reč o  biciklističkom saobraćaju, šta Grad planira da radi u narednom periodu, na kojim mestima u gradu je potrebno dodatno ulaganje u biciklističke staze i slično.

S. Kovač

 

Piše:
Pošaljite komentar