Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Šest godina rada ombudsmana grada Novog Sada

09.10.2016. 20:57 09:06
Piše:

Kancelarija zaštitnika građana grada Novog Sada sutra obeležava šest godina postojanja. Lane je došlo do promene gradskog ombudsmana, te je novi mandat pripao

Marini Popov Ivetić, a saradnja organa gradskih uprava s institucijom zaštitnika građana je poboljšana, te se pritužbe rešavaju brže i efikasnije.

– To, naravno, ne podrazumeva da se u svim predmetima postupilo u skladu sa zahtevom stranke, već da je zaštitnik građana grada Novog Sada dobio pravovremenu i potpunu informaciju potrebnu za dalji tok postupka i donošenje mišljenja da li je došlo do povrede prava građanina ili nije – objašnjava Marina Popov Ivetić.

Mnogi ne znaju šta je, uopšte, u nadležnosti gradskog ombudsmana. Pre svega, on kontroliše rad organa uprave, ustanova i preduzeća koje je osnovao Grad Novi Sad, a pod tim se podrazumeva postupanje po pojedinačnim pritužbama građana u konkretnoj situaciji, dakle, kada građanin kao pojedinac ukaže na problem koji ima s nekim od organa, ali da se najpre obrati organu ili instituciji s kojom ima problem. Svako ko ima potrebu da se obrati instituciji zaštitnika građana to može učiniti svakog radnog dana od 9 do 14 časova u Vojvođanskih brigada 17, a zakazivanje nije potrebno. Druga opcija da mu se obrati je putem imejl-adrese zastitnik.građana­novisad.rs, „Fejsbuk” profila ili poštom.

– Novina u radu naše kancelarije je mogućnost podnošenja pritužbe putem internet prezentacije zastitnikgrađana.novisad.rs – kaže ombudsmanka, i dodaje da je procedura veoma jednostavna, kao i da je postupak pred zaštitnikom građana besplatan. – Pritužba se može podneti na formularu ili u slobodnoj formi. Bitno je samo da građani napišu svoje ime, adresu na kojoj žele da se dalje komunicira s njima, naziv organa na čiji rad se žale, te da opišu problem na koji ukazuju, s tim što mogu zahtevati svoju anonimnost prema organu na čiji rad se žale.

Budući da se statistika radi jednom godišnje, trenutno se ne zna koliko se građana u 2016. godini obratilo ombudsmanu. Kako nam je rekla Marina Popov Ivetić, za sada niko nije podnosio pritužbu protiv Poreske uprave povodom donetih rešenja o porezu na imovinu, kojih, inače, bude na desetine.

– Građani se žale na različite probleme, poput nedonošenja rešenja po zahtevu stranke, neodgovaranja na dopise, dužinu trajanja postupka pred organima, visine računa i naplate stambeno-komunalnih usluga, komunalnog opremanja ulice, problem buke zbog rada ugostiteljskih objekata, zauzeća javne površine i drugo – navodi ombudsmanka. – Dodala bih i da zaštitnik građana grada Novog Sada sprovodi aktivnosti koje se odnose na edukaciju određenih grupa građana i u tom cilju u toku 2016. godine deca u osnovnim školama edukovana su o saobraćaju i saobraćajnoj kulturi. Takođe, u toku je edukacija mladih do 26 godina o njihovim pravima i obavezama, kao i o instituciji zaštitnika građana.   

L. Radlovački

Piše:
Pošaljite komentar