Premošćen kanal Dunav–Tisa–Dunav na trasi Bulevara Eevrope
Premošćavanje kanala Dunav–Tisa–Dunav u završnoj je fazi, u sklopu radova na izgradnji Bulevara Evrope. Završena je konstrukcija desnog dela mosta preko kanala, gledajući iz pravca Novog Sada,
pa će ovih dana početi i izgradnja drugog dela mosta, s leve strane.
Gotovi su delovi prilazne konstrukcije mostu od prednapregnutog armiranog betona i u toku je izrada prilaznih konstrukcija mostu, što se izvodi sistemom armirane zemlje, a to podrazumeva izradu nasipa od peska s postavljanjem vertikalnih betonskih panela.
Budući most biće dug 176 metara i širok 30. Imaće četiri saobraćajne trake, obostrane pešačke staze širine tri metra i biciklističke staze široke dva metra, i javno osvetljenje, koje treba da obasja celu konstrukciju mosta.
Radovi na mostu počeli su u avgustu prošle godine, a izgradnja je poverena beogradskom preduzeću „Energoprojekt – niskogradnja” i šabačkoj „Vest gradnji”.
Izgradnja mosta preko kanala Dunav–Tisa–Dunav na trasi Bulevara Evrope jedna je od najznačajnijih investicija u ovogodišnjem ZIG-ovom Programu uređivanja građevinskog zemljišta, pa je to bio povod gradonačelniku Novog Sada Milošu Vučeviću da obiđe gradilište i na licu mesta čuje kako radovi napreduju. O tome ga je obavestio direktor ZIG-a Goran Višnjić, jer ZIG finansira projekat sa 656.838.785 dinara.
Vučević je izjavio da očekuje da projekat izgradnje Bulevara Evrope, započet pre nekoliko godina, bude u potpunosti završen do kraja 2015.
– Najteža deonica, a to je premošćavanje Kanala, pri kraju je, radovi odmiču po planu i Grad Novi Sad će završiti projekat do kraja 2015. godine. Očekujem da i „Putevi Srbije” urade svoj deo – severni krak auto-puta Novi Sad – Subotica, odnosno Beograd–Subotica do ulaska u Novi Sad – naveo je Vučević, i najavio da će Novi Sad ove godine imati još kapitalnih infrastukturnih projekata.
Po rečima direktora ZIG-a Gorana Višnjića, radovi treba da budu završeni krajem jula.
– To znači da će biti gotov nadvožnjak, most i trasa Bulevara do auto-puta – kazao je Višnjić. – Ovih dana počeće i izgradnja drugog dela mosta s leve strane. Uporedo s tim radovima, u toku je izgradnja saobraćajnice od Primorske ulice do auto-puta. Izgradnja atomsferske kanalizacije je pri kraju, i sada se rade zemljani poslovi duž cele deonice kao priprema za izgradnju kolovozne konstrukcije, koja će, po projektu, biti duga 1.800 metara i široka dva puta po 7,5 metara.
Poslednja deonica Bulevara će mati dve kolovozne trake s po dve saobraćajne, pešačke staze širine tri metra, biciklističke staze široke dva metra i novo javno osvetnjenje. Radovi podrazumevaju i izgradnju kružne raskrsnice s krakom ka Primorskoj ulici. Završetak tih radova se očekuje do septembra.
Z. Delić