Posle karantina, gužve kod servisera bicikala
Lepo vreme, ali i izlazak iz karantina nakon vanrednog stanja, mnogi Novosađani iskoristili su za vožnju biciklom, pa se ovih dana u sve većem broju pedale vrte širom grada.
Doduše, sezona vožnje dvotočkaša je zbog lepog vremena počela još zimus, ali je nakratko bila prekinuta zbog koronavirusa. Na Keju, na periferiji grada ili u strogom centru Novog Sada, vožnja biciklom je pođednako, čini se, i prevoz i rekreacija. Među onima koji tokom cele godine voze bicikl je Velibor Đoković koji, kako kaže, svaki slobodan trenutak iskoristi da bi se provozao.
– Trudili smo da i vreme tokom vanrednog stanja, koliko smo mogli, maksimalno iskoristimo za vožnju biciklom – objašnjava Đoković. – Kej je najlepši za vožnju zbog Dunava, vazduha i prirode. Mada vozim svuda, nema pravila. Zima nije bila oštra pa mi nije problem da se bolje obučem i da vozim i kad je hladno jer najviše volim bicikl. U Novom Sadu su biciklističke staze solidne. Naravno da bi moglo da ih bude još, ali je u principu grad dobro pokriven i ne mora toliko da se vozi putem i rizikuje život. Voleo bih kada bi se na bandere postavili pokazatelji smera i jačine vetra. Mislim da bi to moglo da se uradi uz neka mala ulaganja, a siguran sam u to da bi pogodovalo cikloturizmu jer bi pomoglo svim biciklistima.
Naš sagovornik dodaje i da po potrebi odnese bicikl na servis jer mu je ispravnost najbitnija. Takvog mišljenja su, izgleda, i ostali biciklisti jer, kako saznajemo, u servisima bicikala ovih dana imaju pune ruke posla pošto je mnogo građana koji su odlučili da s prvim danima „zakasnelog” proleća servisiraju svoje bicikle. Majstor u „Cikloteci” Nikola Terzić objašnjava da se kod njih na servis bicikla čeka dan ili dva, te da se posao ponovo intenzivirao kako je završeno vanredno stanje, kada su i krenule gužve.
– Javljaju nam se građani najčešće radi sređivanja kočnica i zamene unutrašnjih guma – priča Nikola Terzić. – Svi koji redovno voze bicikl trebalo bi da sami naduvaju gume i dođu do servisa, gde će im dvotočkaš biti pregledan. Potom će, u konsultaciji s majstorom, svakako čuti šta bi trebalo sledeće da urade. Svaki bicikl je poseban i ne može se tačno reći šta bi na svakom trebalo uraditi. Ipak, svima preporučujemo da se uradi mali servis s proleća. To podrazumeva proveru svih šrafova, štelovanje kočnica, menjača, centriranje točkova i dotezanje luftova u ležajevima. To je osnovno što treba da se uradi i taj mali servis košta 1.000 dinara. Sve ostalo se dodatno naplaćuje, ukoliko ima potrebe za nekim popravkama, i košta u zavisnosti od toga šta se radi.
Osim servisa, ovih dana je intenzivnija i kupovina novih bicikala, čiji se cene razlikuju u zavisnosti od modela, ali i namene. Najjeftiniji bicikli za odrasle staju između 12.000 dinara i 20.000, dok najskuplji koštaju i po nekoliko desetina hiljada, a profesionalni biciklisti će morati da izdvoje i nekoliko hiljada evra za novi dvotočkaš. Novi dečji bickli staju između 5.000 dinara i 20.000.
Osim bicikala, s proleća se intenzivnije kupuju i roleri. Kako smo se uverili, u sportskim radnjama u gradu dečji roleri koštaju uglavnom između 4.000 dinara i 7.000. Devojke treba da izdvoje između 8.000 i 30.000, a muškarci od 8.000 do čak 50.000 dinara.
V. Bijelić
Foto: V. Fifa