Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Pola veka MAS u službi građana i prevoznika

07.01.2017. 21:15 21:12
Piše:

Međumesna autobuska stanica na Bulevaru Jaše Tomića koja posluje u sklopu Gradskog saobraćajnog preduzeća "Novi Sad" ove godine obeležava pola veka postojanja.

 Godišnjica rada MAS-a pada na kraju godine, tačnije   10. decembra, kada su počeli da pristižu autobusi. Svih ovih godina, JGSP "Novi Sad", odnosno radnici i svi angažovani na Međumesnoj autobuskoj stanici radili su kako bi Novosađani imali što bolji, jednostavniji i lakši prevoz. Ujedno, gradili su uspešnu saradnju sa brojnim prevoznicima, čiji autobusi dolaze na MAS i tu kupe putnike. 

– Pre pola veka po broju putnika i polazaka, sa 14 pokrivenih polaznih perona, šest dolaznih i parking prostorom za autobuse, stanica u Novom Sadu je bila treća po veličini u nekadašnjoj SFRJ, odmah iza beogradske i zagrebačke – kaže portparol Gradskog saobraćajnog preduzeća Snežana Jaković. – Izgradnjom stanice uveden je red u odvijanje saobraćaja na međumesnim i međunarodnim linijama, koji se do tada odvijao na nekoliko lokacija i stvarao probleme u gradskom i prigradskom saobraćaju.



Kako Jaković ističe, vredan jubilej stanica dočekuje uz znatna poboljšanja uslova rada i enterijera, što je realizovano u protekle dve godine. Uvedene su tehničko-tehnološke novine u prađenju, kontroli i pružanju uluga, a tako je pojednostavljen i rad zaposlenih. Na monitorima koji se nalaze iznad šaltera za prodaju karata putnici neposredno, pre kupovine karata, dobijaju kompletnu informaciju o polasku koji ih zanima: vreme polaska u narednih pola sata, linija, prevoznik, cena karte i informacija o ceni jednosmerne i povratne karte. Na ovaj način se skraćuje vreme provedeno na šalteru i ubrzava prodaja karata.



Istovremeno prevoznicima je omogućen uvid u prodaju karata, pa njihovi predstavnici više ne moraju da dolaze na šalter za tu informaciju ili da zovu telefonom iz cele Srbije, nego jednostavno putem interneta odgovarajućim korisničkim imenom i lozinkom mogu da vide u svakom trenutku koliko je služba prodali karata.Naša sagovornica navodi da je početkom prošle godine uređen hol stanice, koji predstavlja prvi susret putnika sa unutrašnjim prostorom stanice i ostavlja najupečatljiviji utisak ne samo o autobuskoj stanici već i o gradu.



– Stara tavanica od aluminijumske lamperije zamenjena je novom od ukrasnih gipsanih ploča. Dotrajale klupe su zamenjene modernim, ergonomskim stolicama. Izgled šaltera je ulepšan novim rolo-zavesama u  plavoj boji koje se navlače u vreme kada šalter nije otvoren ili je biletar na pauzi. Duž velikog svetlarnika iznad hola su postavljene trakaste zavese koje u letnjim mesecima štite od jakog sunca. Ista vrsta zavesa je postavljena i u biletarnici, nakon zamene starih prozora, novom PVC stolarijom.



Zamenjena su i vrata koja odvajaju restoran od hola stanice čime je, osim vizuelnog efekta, poboljšana i zvučna izloacija. Na kancelarijama predstavnika prevozničkih firmi su zamenjena vrata. Osim toga, počelo je i ozelenjavanje hola stanice što će ovaj prostor učiniti još humanijim i prijatnijim – ističe portparolka Snežana Jaković.



Za svaku javnu ustanovu je veoma važno da bude u fizičkom smislu lako pristupačna svojim korisnicima. Korisnici dolaze u stanicu iz dva glavna pravca, od Železničke stanice i sa Bulevara Jaše Tomića. Sada je otvoren i treći pravac kroz Železnički park. Osim toga, na glavnom ulazu je urađena rampa za invalide. U ovoj godini u prostoru MAS-a su postavljena dva moderna parkirališta za bicikle.                                                                                                        

Z. Delić

 

                                                                                                                                                                                                                                  Radno vreme

Služba staničnih usluga ostvaruje stalan rast prihoda uz minimalne troškove i angažovanje radne snage. Nakon kratkog probnog perioda, produženo je radno vreme prodaje karata za jedan sat, tako da se sada karte mogu kupiti od 4.40 do 23.30 časova, što je pokazalo pozitivne efekte i značajne prihode. U tu svrhu je otvorena nova smena od 15.50 časova, a onima koji rade u toj smeni, obezbeđen je prevoz kući na redovnim linijama nakon 23.30 časa.

Piše:
Pošaljite komentar