OŠ „23. Oktobar“: Ispratili 76 osmaka, očekuju više od 70 prvaka
Svih 76 učenika osmog razreda karlovačke osmoletke upisalo je željenu srednju školu.
Kako kaže direktorka OŠ “23. oktobar” Vesna Čolić, osmaci su pođednako prema svojim željama raspoređeni u četvrogodišnje i trogodišnje smerove, od gimnazija do srednjih stručnih škola. Među njima je dvoje upisalo i veterinarski smer u Poljoprivrednoj školi u Futogu.
Umesto njih u školske klupe od septembra, ukoliko nastava bude realizovana uobičajeno, sešće 70 prvaka, mada ima nagoveštaja, kaže direktorka, da će ih biti još nekoliko, što znači da će bez bojazni biti formirana tri odeljenja. Upis je obavljen elektronski i protekao je bez problema. Čolićeva napominje da je to druga školska godina zaredom kako je roditeljima pružena mogućnost da na taj način upisuju decu. Kako će se nastava u novoj školskoj godini odvijati, Vesna Čolić nije mogla da kaže.
- Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je obelodanilo da se snimaju časovi za septembar – kaže direktorka karlovčake osnovne škole. - Mislim da još uvek niko ne zna po kom modelu i kako će funkcionisati naredna školska godina. Spominje se da bi nastava mogla da se odvija kombinovano - onlajn i klasično uz prisustvo dece u učionicama. Čini mi se da najveći problem možemo očekivati kod učenika od prvog do četvrtog razreda zbog praćenja nastave, a pogotovo kod prvaka zbog opismenjavanja, učenja slova, pisanja i čitanja. Problemi mogu nastati i kod učenika koji polaze u peti razred zbog prelaska s razredne na predmetnu nastavu. Ipak, možda će roditelji učenika do četvrtog razreda biti u najnezavidnijem položaju ukoliko ne budu imali sa kim da ih ostave kod kuće, ako nastava bude onlajn.
Vesna Čolić ističe da su se svi, počev od đaka, preko nastavnika do roditelja, vrlo dobro snašli kada se zbog proglašene pandemije i uvođenja vanrednog stanja prešlo na onlajn nastavu. Nastavnici su, kaže ona, koristili Gugl i E-učionicu kao sredstvo rada i komunikacije s učenicima. Pored toga održavali su i video-konferencije.
- Vidim da su svi bili zadovoljni, i učenici, i roditelji i nastavnici – napominje Čolićeva. - Bilo je malo problema u početku oko uspostavljanja veze, obraćanja, komunikacije, ali je to brzo prevaziđeno. Sa onim đacima koji nisu tehnički opremljeni i nemaju internet vezu, radilo se drugačije. Na dve nedelje poštom njima su nastavnici slali materijal, tako da ni oni nisu bili oštećeni u ovom slučaju. U periodu kada je to bilo izvodljivo i na poziv nastavnika oni su dolazili do škole i donosili popunjeni materijal da se pregleda i minimum zahteva je ispoštovan. Takvih je bio neznatan broj, svega petnaestak do 20 đaka.
Tako su, dodaje, svi uspešno završili nastavnu godinu, zaključene su im ocene, i nije bilo popravnih ispita i đaka s nedovoljnim uspehom.
Zorica Milosavljević