Održan kongres svetske tamburaške asocijacije
Kongres Svetske tamburaške asocijacije, čije je sedište u Novom Sadu, ove godine je prvi put, zbog složene epidemiološke situacije, održan putem društvenih mreža, u živom prenosu, uz nastupe 15 predavača i više od 100 učesnika sa svih meridijana.
Po rečima generalnog sekretara te asocijacije Danila Ninkovića, održan je kontinuitet negovanja i afirmacije tamburaške muzike i kulturne baštine, a teme predavača bile su zanimljive, bogate i vezane za unapređenje tamburaške prakse.
– Nastavili smo istinsku afirmaciju tamburaške muzike kroz edukaciju, interpretaciju i medijsku podršku – rekao je Ninković. – Učestvovali su stručnjaci iz Srbije, Hrvatske, Izraela, Slovenije, Austrije, Kanade i SAD, imali smo sadržajnu video-konferenciju i veliki broj pratilaca širom sveta, zainteresovanih da se upoznaju s novim stremljenjima u očuvanju tradicije.
Po rečima predsednika Svetske tamburaške asocijacije dr Jovana Pejčića, veoma je značajno što čuvari tradicije u doba pandemije, koja ograničava i vreme i prostor, nisu zastali.
– Naprotiv, nastavili smo našu kulturnu misiju, pre svega okupljanjem pregalaca u svim oblastima umetnosti, od muzike do filma i likovnjaka, ovaj put, naravno, koristeći sredstva masovnih komunikacija savremenog doba – kazao je Pejčić. – Jasno je da takvim pristupom vodimo računa i doprinosimo smirivanju epidemiološke situacije i ujedno održavamo manifestacije koje imaju ođeka na društvenim mrežama i u medijima. Smatramo da je to u ovim trenucima neophodno.
Na Kongresu su promovisane čak četiri nove stručne knjige: „Saglasje tradicije i kulture u tamburaškoj muzici Vojvodine” dr Marka Forija (SAD), „Tamburaške priče iz davnina” Zorana Kneževa (Novi Sad), „Institucijalizacija tamburaške muzike – knjiga o Isidoru Hadnađevu” Dejana Tomića (Novi Sad) i „Istorija starogradske muzike u Srbiji” dr Marije Dumnić Vilotijević (Beograd).
Od predavača, ugledni slikar i autor čuvene pesme „Osam tamburaša s Petrovaradina” Ratko Šoć (Vrbas) pričao je o svom stvaralaštvu, Franjo Batorek (Hrvatska) o „Tamburi u uslovima koronavirusa”, Danilo Ninković (Novi Sad) o „Medijskoj afirmaciji tamburaške muzike”, mr Zoran Mulić na temu „Umetnost tambure kao amalgam prožimanja različitih kultura”, Bojan Trenkić o „Neformalnoj edukaciji tamburaša u Vojvodini”, Miloš Avramović na temu „Netradicionalni tamburaški repertoar”, Dušan Mihalek (Izrael) o „Tamburaškoj operi Ambrož i Katarina’”, Siniša Leopold (Hrvatska) o „Tamburašoja muzici na akademskom nivou obrazovanja” i dr Jovan Pejčić o „Tamburi i tradiciji u funkciji turizma”.
K. I. I.