Od juče otvoreni i tržni centri: Novosađani se uželeli šopinga
Tržni centri u Srbiji otvoreni su juče, prema najavljenim odlukama Kriznog štaba o popuštanju mera.
Radno vreme je uobičajeno, do 22 časa, prodavnice garderobe i obuće su otvorene, jedino na snazi ostaje zabrana rada unutar ugostiteljskih objekata, kojima je omogućena šalterska prodaja hrane i pića. Otvoreni prostori, odnosno bašte lokala u sklopu tržnih centara rade redovno od prethodne sedmice, u skladu sa tadašnjim odredbama.
Posetioci su juče očekivano pohrlili u omiljene butike i šoping, nakon gotovo mesec dana od zatvaranja, međutim, u prepodnevnim satima većih gužvi nije bilo. Nekolicina butika je, prema rečima zaposlenih, tokom zatvaranja radila onlajn, te je prodaja i dostava garderobe kupcima bila omogućena. Iako je prodaja i na taj način dobro funkcionisala, izbor i kupovinu na licu mesta ipak ništa ne može da zameni. Veće gužve očekuju u popodnevnim satima i naravno vikendom.
- Svakako da sam zadovoljna što smo ponovo počeli da radimo, ali mislim da su zaposleni u ugostiteljstvu najgore prošli – potvrdila je radnica u butiku u Tržnom centru “Promenada”. – Kad je reč o novcu, uredno smo plaćeni, bez obzira na situaciju, sve kako je Ugovorom i propisano. Tokom zatvaranja smo dolazili na posao, jer je prodavnica radila onlajn i zbog toga nismo na većem gubitku. Jedino zbog smanjenja prodaje nije bilo bonusa. Prošli smo sad i ovo, nadajmo se da će biti bolje. Mada, iskrena da budem, mali predah je prijao nakon gužvi i kupovine u januaru i februaru.
Po rečima radnika obezbeđenja, posetioci su, kao i zaposleni, dužni da se pridržavaju dosadašnjih mera, iznad svega pravilnog nošenja maski.
Novosađani su, po svemu sudeći, jedva dočekali i da i TC “Big” otvori vrata i da krenu u obilazak omiljenih butika, prodavnica obuće, odeće... Posebno mlađim generacijama je nedostajalo da bez žurbe razgledaju novopristigle kolekcije, ali i sve ono što se nudi na sniženjima, kojih je malo i to je, uglavnom, ono što je preostalo od zimske kolekcije.
Na ulazu u tržne centre mora biti vidno istaknuta informacija o korisnoj površini prostora, obavezi posetilaca da nose zaštitne maske i broju osoba koje mogu biti u objektu. U tržnim centrima mora biti određen korona-redar, koji je odgovoran za poštovanje mera, a ako objekat ima više ulaza, izlaza i spratova, kao i površinu veću od 500 kvadratnih metara, mora biti određeno više korona-redara. Zajedničke prostorije i predmeti koje koriste posetioci moraju na svakih sat vremena biti dezinfikovani.
B. Pavković
Foto: S. Šušnjević, V. Fifa