Obim posla taksista još uvek znatno manji od uobičajenog
Vanredno stanje, hladnije vreme i strah od virusa ove godine uticali su na rad taksi preduzeća, a prema rečima predsednika Strukovnog udruženja taksi preduzetnika “Sitans” Nikole Bošnjakovića, uprkos svim preduzetim merama zaštite, obim posla je još uvek znatno manji od uobičajenog.
– Od pojave koronavirusa do sada, obim posla nam je smanjen za otprilike 20 odsto – kaže Nikola Bošnjaković. – Izuzetak je bilo vanredno stanje i policijski čas, kada nije bilo noćnih smena, te se posao smanjio za 80 odsto.
Kako Nikola Bošnjaković objašnjava, samo u slučaju nepodnošljivo visokih temperatura klima u vozilima se uključuje, ali uz oprez i ventilaciju pre gašenja, nakon čega se celo vozilo provetrava, kako se u njemu ne bi zadržale potencijalna zaraza ili bakterije.
– Vozila nakon prevoza putnika dezinfikujemo, a nose se i maske i rukavice, što preporučujemo i korisnicima – naglašava Nikola Bošnjaković. – Naravno, ima izuzetaka koji to ne mogu, pogotovo kako su vrućine postale veće, i za to imamo razumevanja.
Obim posla se dodatno smanjio već prethodnog vikenda, kako kaže Nikola Bošnjaković, zato što mladi sve manje izlaze, te je broj noćnih vožnji drastično opao. Sa time se slaže i direktor SOS taksi prevoza Aleksandar Petrović, a po njegovim rečima, posao već sada prepolovljen u noćnoj smeni.
– Otkazivanjem događaja, ogrničavanjem rada kafića i zatezanjem mera, ali i zbog same predostrožnosti, sugrađani manje izlaze, ređe idu u šetnje i na kućne žurke, pa im prevoz taksijem nije neophodan – kaže Aleksanadar Petrović. – Sada se pitamo da li će biti uopšte biti festivala Egzit i drugih dešavanja koja su nam leti donosila mnogo posla.
Zbog policijskog časa i vanrednog stanja, SOS taksi radio je trećinu od prosečnih radnih sati, a ni nakon ukidanja vanrednog stanja, nije se desio veliki bum, te je u maju zabeležen porast na 50 odsto, u junu 70 odsto, a ni sada, prema rečima Aleksandra Petrovića, obim posla nije se vratio u normalu.
– U većini vozila SOS taksija imamo barijere od petomilimetarskog pleksiglasa, koje služe kao zaštita i vozačima i putnicima – objašnjava Petrović. – Većinom nas stariji sugrađani pozivaju i traže vozila sa kovid barijerama, a ukoliko naši putnici uz sebe nemaju masku, mi im dajemo one za jednokratnu upotrebu, kako bi svi bili bezbedni.
Vozačima dezobarijera ne smeta, te se većina njih oglasila da bi ih zaržala nakon pandemije, zbog zaštite od pijanih ili nasilnih putnika naročito u noćnim vožnjama. Aleksandar Petrović naglašava da straha nema među zaposlenima, jer se pridržavaju svih mera zaštite, a korisnici taksi usluga pažljivi su i sede na zadnjem sedištu, uz otvorene prozore, kao dodatni vid zaštite.
D. Andulajević