Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novosadska cvetna pijaca broji oko 2.800 članova na Fejsbuku

21.04.2020. 13:24 13:28
Piše:
Foto: Novosadska cvetna pijaca

NOVI SAD: S obzirom na to da se manifestacija „Novosadska cvetna pijaca” zbog novonastale situacije s koronavirusom ne može održati, Pokret gorana Novog Sada je još 31. marta osnovao istoimenu „Fejsbuk” grupu koja sada ima oko 2.800 članova – ljubitelja cveća.

Ta grupa je zamišljena tako da se proizvođači i prodavci spoje s kupcima, a u okviru nje su, osim izlagača cveća i sadnica, i prodavci opreme za hortikulturu, meda i zdravstveno bezbedne hrane, kozmetike, kao i starih i umetničkih zanata.

Pri samom osnivanju te grupe, Pokret gorana Novog Sada je izložio sva pravila i uputstva, i napomenuo da je grupa kreirana za oglašavanje proizvoda samo izlagača koji izlažu na manifestacijama koje oni organizuju. Iz tog razloga, objave u toj grupi moraju proći kroz proveru i odobravanje administratora grupe. Od prodavaca/izlagača koji želi da objavi oglas u toj grupi se očekuje da, osim osnovnih kontakt-informacija, objave i fotografije onoga što nude, link do njihove stranice na kojoj Novosađani mogu videti celu ponudu, kao i informacije o dostavi. Kako su iz Pokreta gorana Novog Sada nedavno saopštili, cilj organizovanja grupe je promocija malih proizvođača i omogućavanje predstavljanja njihovih proizvoda sugrađanima te da na taj način izlagači imaju virtuelni prostor preko kojeg mogu plasirati svoje proizvode.

Jedan od izlagača iz grupe je i Predrag Stražmešter iz Rasadnika „Noćna frajla” iz Futoga koji je do ove vanredne situacije redovno izlagao cveće na „Novosadskoj cvetnoj pijaci”. S obzirom na okolnosti, i oni se snalaze kako moraju, oglašavaju se preko interneta, fotografišu cveće i objavljuju ponudu, a uz to pišu i o tome šta koja biljka voli ili zahteva, što Novosađani u grupi posebno gotive. Taj rasadnik se „Fejsbuk” grupi „Novosadska cvetna pijaca” priključio odmah pri osnivanju, kao i nekim drugim sličnim grupama na kojima se takođe sreću proizvođači i kupci cveća i sadnica.

Mnogo pomažu takve grupe, za nas do sada mnogi nisu čuli, viđali su nas na cvetnim pijacama, ali nismo imali blizak kontakt kao sada, osim sa stalnim kupcima, navodi Predrag Stražmešter, i dodaje da na Cvetnu pijacu dolazi mnogo više ljudi.

Kako dodaje, pijaca je pijaca, drugačije je kada ljudi uživo vide cveće i sami ga biraju.

Ima mnogo više kupaca koji potroše manje iznose. Onih koji poručuju je manje, iznosi su veći, ali kada se podvuče crta, ipak prodaja uživo donosi veći profit, veli Stražmešter.

Dostava je kod nekih prodavaca besplatna, a ima i onih koji je naplaćuju ili uslovljavaju potrošenim iznosom. Sve te informacije mogu se videti u „Fejsbuk” grupi „Novosadska cvetna pijaca”, a dodatna dobra stvar su komentari i iskustva onih koji su već poručili cveće ili neki drugi proizvod od određenog izlagača. Na taj način, zainteresovani imaju uvid u kvalitet usluge, kao i verodstojnost prodavca. Osim toga, ima i onih koji svoje nedoumice oko naziva ili negovanja određenih biljaka rešavaju upravo u toj grupi kada upitaju za pomoć ili savet one koji su stručniji.

Rasadnik „Noćna frajla” nudi besplatnu dostavu iako su iz Futoga, a za „Dnevnik” navode da idu u sve delove grada, ali da u tome, kako im se čini, prednjače Grbavica i centar Novog Sada. Kako iz tog rasadnika navode, ljudi i dalje najviše traže cvetnice oko kojih ne treba mnogo znanja i truda, poput muškatli, petunija i vinki, a kupci su najčešće mladi ljudi.

Naš rasadnik nije veliki pa se trudimo da svake godine pronađemo poneku novu interesantnu biljku koja se ne proizvodi često, a najviše prodajemo lavandu, ruzmarin i još neke trajnice kao što su bršljan, hojhere, ehinacea, otkriva Predrag, i dodaje da ljudi kontaktiraju s njima i zbog ukrasne trave kišne kapi, verbene i bakope.

Interesantno je, dodaje, da su njihovi kupci sigurno bar 70 odsto mlađe osobe, negde do srednjih tridesetih godina, i osobe koje tek počinju da se bave uređivanjem bašti i terasa, a na Cvetnoj pijaci je taj procenat malo manji.

K. Ivković Ivandekić

Piše:
Pošaljite komentar
Predstave SNP-a onlajn na fejsbuku i sajtu

Predstave SNP-a onlajn na fejsbuku i sajtu

10.04.2020. 17:07 17:09
Novosađanin oformio Fejsbuk grupu za poklanjanje stvari

Novosađanin oformio Fejsbuk grupu za poklanjanje stvari

08.04.2020. 13:06 13:07