Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Novosađanin Momčilo Popov osmislio internet servis „Flipbuk”

01.05.2019. 15:30 15:30
Piše:
Foto: Momčilo Popov

Novosađanin Momčilo Popov osmislio je i kreirao internet servis „Flipbuk” koji pretvara video snimak u fotografije koje se potom štampaju na blokčić od 71 lista koji, kada se brzo lista, formira pokretne slike.

Tako odštampan blokčić koji na specifičan način čuva pokretne uspomene može da se kupi putem istoimenog veb sajta www.flpbk.io. Oni koji požele da ga kupe moraju da postave video koji hoće da izrade, ali u traženom formatu i veličini fajla, te ostave svoje podatke i plate 15 dolara. Nakon što ga u štampariji izrade, iseku, ukoriče, upakuju i zalepe mu nalepnice Momčilo šalje kupcima poštom njihov izrađeni „Flipbuk” na kućnu adresu.

– Dužina videa zapravo diktira koliko će frejm rejtova, odnosno sličica u sekundi biti prikazano dok listamo blokčić – priča nam Momčilo i dodaje da što je kraći video to će biti veća gustina sličica. – Ljudi iz Srbije ga ne mogu kupiti jer nije dozvoljeno devizama plaćati proizvode i usluge u Srbiji. Jedini način je da se plati devizama, odnosno „PejPal”-om. Iako dosta komplikovano, ipak je moguće rešiti taj problem, ali nisam se time još uvek bavio. Nisam testirao da li se ljudima u Srbiji to dopada dovoljno da bih uložio novac da implementiram drugi način plaćanja.

Budući da su za više od četiri meseca koliko funkcioniše prodaja mnogi poželeli da ga pazare, čini se da „Flipbuk” jeste bila ideja vredna ulaganja. Iako je Momčilo pomalo lenj da ulaže vreme i novac u marketing svog proizvoda, on sam očito pronalazi kupce. To su mahom ljudi iz Amerike, ali ima dosta njih i iz Evrope, otkriva Popov.

To je video koji izdvajamo iz gomile i dajemo mu dodatnu vrednost tako da se čini da su „Flipbuk”-ovi kao porodični albumi, ali daju posebnu vrednost nekom momentu (Momčilo Popov)

– Ne mogu da kažem ko su kupci jer nisam zaista siguran ko su ti ljudi koji kupuju „Flipbuk”, ali znam ko su subjekti na njima. To su uglavnom životinje, porodica, porodični momenti, svadbe, rođendani, putovanja – kaže naš sagovornik. – Lep je osećaj da napraviš nešto što onda ljudi koriste da nekome kažu: „Srećan rođendan”, „Volim te”, „Nedostaješ mi” itd. Čudno je kada ti svaki dan stigne neka poruka koju ljudi žele da proslede preko tog medijuma koji si ti napravio. Meni su lepi ti video klipovi koji deluju obično, a koje bih na društvenim mrežama preskočio. Ovde oni dobijaju drugi format i vrednost zato što su štampani. To je video koji izdvajamo iz gomile i dajemo mu dodatnu vrednost tako da se čini da su „Flipbuk”-ovi kao porodični albumi, ali daju posebnu vrednost nekom momentu.

Naš sagovornik ističe da planira da unapredi svoj internet servis tako da kupci sami mogu da personalizuju izgled korica „Flipbuk”-a. Voleo bi, kaže, i da se njegov projekat dopadne firmama koje bi ove blokčiće mogle da izrađuju kao svojevrsne pozivnice za određene događaje, promotivni materijal ili nešto slično. Momčilo svojim primerom zaključuje da pokretanje projekata iz Srbije pogotovo posredstvom interneta uopšte nije tako teško kao što izgleda.

V. Bijelić

Foto: Privatna arhiva

Piše:
Pošaljite komentar
Najbolji đaci koriste internet sat i po vremena dnevno

Najbolji đaci koriste internet sat i po vremena dnevno

08.06.2018. 16:04 16:06