Novi zakon menja i sastav Gradskog štaba za vanredne situacije
NOVI SAD: Predlog novog sastava Gradskog štaba za vanredne situacije naći će se u petak na dnevnom redu Skupštine grada, a kao razlog za izmene osnivačkog akta navedeno je donošenje Zakona o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama.
Po predlogu, koji je potpisao zamenik gradonačelnika Milan Đurić, na čelu Štaba ostaje gradonačelnik Miloš Vučević, dok će se u Štabu naći još 41 osoba.
Pošto je Vučević predložen za komandanta Štaba, Milan Đurić je predložen za zamenika komandanta, a novi član Štaba je načelnik Uprave za vanredne situacije u Novom Sadu pukovnik policije Dragan Cvetićanin, ujedno predložen i za načelnika Štaba.
Među ostalim predloženim članovima Gradskog štaba za vanredne situacije je devet članova Gradskog veća. U Štab bi tako trebalo da uđu član Gradskog veća za komunalne poslove Zdravko Jelušić, za zdravstvo dr Dragan Stajić, za socijalno zaštitu Branka Bežanov, za finansije Adrijana Mesarović, za obrazovanje Dina Vučinić, za privredu Milorad Radojević, za imovinu i zaštitu životne sredine Mira Radenović, za saobraćaj Aleksandar Kravić, kao i Milovan Amidžić kao član Gradskog veća za upravu, propise i urbanizam.
Novi načelnik Policijske uprave Novi Sad general policije Slobodan Malešević takođe je predložen za člana Štaba, te načelnik Grupe za civilno-vojnu saradnju u komandi Prve brigade Kopnene vojske Novi Sad major Nedeljko Nedeljković, kao i komandant Vatrogasno-spasilačkih bataljona u Upravi za vanredne situacije u Novom Sadu Igor Adam.
Osim njih, članovi Štaba trebalo bi da ostanu i načelnik Centra Ministarstva odbrane za lokalnu samoupravu Novi Sad major Darko Crljenica, sekretar Crvenog krsta Novog Sada Dragan Lazić, direktor Ogranka „Elektrodistibucije Novi Sad” Milan Tešović i šef Centra za klimatske analize, rane najave ekstremnih pojava i ocenu rizika elementarnih nepogoda „Novi Sad” Milovan Radmanovac.
Načelnici gradskih uprava za komunalne poslove, za privredu, za zdravstvo, za socijalnu i dečju zaštitu, za građevinsko zemljište i investicije, za zaštitu životne sredine, za saobraćaj i puteve, za inspekcijske poslove, kao i zamenik načelnika za inspekcijske poslove i načelnik Komunalne milicije, takođe su predloženi za članove Gradskog štaba za vanredne situacije. Pored njih, u Štabu bi trebalo da se nađu i direktor Doma zdravlja „Novi Sad”, Zavoda za hitnu medicinsku pomoć, JGSP-a „Novi Sad”, „Vodovoda i kanalizacije”, „Čistoće”, „Puta”, „Parking-servisa”, „Lisja”, „Stana”, „Gradskog zelenila”, „Novosadske toplane”, „Zoohigijene” i Spensa.
Gradski štab za vanredne situacije trebalo bi da koordiniše na gradskom nivou sve one koji se bave ili mogu pomoći u upravljanju vanrednim situacijama, ali i da procenjuje rizike po građane i upravlja tim rizicima. Štab odluke donosi na redovnim ili vanrednim sednicama, a može da izdaje naredbe, zaključke i preporuke, ali i sačinjava izveštaje, analize i informacije.
S. Kr.