Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Negoduju zbog akontacija računa za vodu

11.01.2016. 21:23 13:33
Piše:

Pet godina Petar Milovac iz Futoga, zajedno sa sugrađanima, pokušava da izdejstvuje da se računi za vodu izdaju isključivo na osnovu potrošnje, odnosno da se, kako kaže, „vodomeri

očitavaju od 1. do 5. u mesecu, osim u slučaju velikih vremenskih nepogoda“. Po njegovim rečima, osim podrške Futožana i tamošnje mesne zajednice, dobio je i usmenu podršku iz gradonačelnikovog kabineta, ali mu iz „Vodovoda i kanalizacije“ odgovaraju da „nemaju dovoljno ljudi“.

– Ko zna kako u „Vodovodu“ obračunavaju tu akontaciju, da li na osnovu zakona, na osnovu prosečne potrošnje... – kaže nam Milovac. – Ovde ljudi plaćaju i do šest akontacija godišnje, i to uglavnom tokom leta. Kažu iz „Vodovoda“ da je to vreme godišnjih odmora, ali kako onda ovi iz elektrodistribucije redovno očitavaju brojila? Pa vidite, ja bih s moje 73 godine sam očitao ceo Novi Futog za koji dan, a ne „Vodovod“.

On dodaje i da je od 2012. godine uspeo da izdejstvuje da u računima „Informatike“ stoji i prethodno i trenutno stanje brojila za vodu.

Iz „Vodovoda i kanalizacije“ za „Dnevnik“ navode da od oko 55.000 aktivnih vodomera na mreži svega deset odsto obračunavaju akontativno, što se radi na osnovu prosečne potrošnje. Razlozi za to, kažu, različiti su: od broja trenutno raspoloživih inkasanata, do toga da neki vodomeri ne mogu da se očitaju zbog oksidacije, potapanja ili zamagljenog stakla, a trećina tih vodomera je povremeno nedostupna. Iz preduzeća tvrde da tih 5.500 akontacija ne idu svakog meseca na iste adrese, već da je to neki prosek. Kako kažu u „Vodovodu“, rešenje za očitavanje svih vodomera jeste uvođenje daljinskog sistema očitavnja, ali je ta tehnologija veoma skupa.

Što se tiče vodomera, redovan rok za njihovu zamenu jeste pet godina, a u VIK-u napominju da je takvih oko deset odsto i da se njihova zamena obavlja redovno i ažurno. Kada su u pitanju pokvareni vodomeri, njih je oko 1.500 i oni su prioritetni za zamenu.

Novosađani su, kažu u preduzeću, izuzetno uredne platiše i njih više od 90 odsto redovno izmiruje račune. Veći problem za finansije preduzeća su pojedini potrošači s velikim dugovima i gubici vode. Gubici se kreću između 500.000 i 700.000 kubnih metara mesečno, a koliko je to veliki gubitak može se videti ako se uporedi s dnevnom proizvodnjom fabrike vode od oko 100.000 kubika. Do oko dve trećine tih gubitaka vode na mreži dolazi zbog havarija i curenja na mreži, dok je trećina zbog nelegalnih priključaka.

S. Kr.

Piše:
Pošaljite komentar