Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Najviše prigovora na odeću, obuću, belu tehniku...

24.01.2017. 21:00 11:39
Piše:
Foto: Prodaja kućne tehnike Foto: Youtube/printscreen

Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine svakodnevno primi na desetine prijava. Prigovori kupaca se najčešće odnose na obuću, odeću, mobilne telefone, laptopove, belu tehniku,

nameštaj, automobile i delove za automobile. Mnogi potrošači nisu dovoljno informisani o svojim pravima, i o načinu kako da ih ostvare, pa se onda obrate za savet Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine.

– Ukoliko potrošač nije uspeo samostalno da ostvari svoja prava, onda ga mi kao udruženje posavetujemo o rešavanju prigovora na taj način što se obraćamo trgovcu, predočavamo mu njegove obaveze propisane zakonom i zahtevamo da postupi u skladu s njima – kaže pravna saradnica u Udruženju za zaštitu potrošača Vojvodine Jelena Mićunović.

Dešava se da potrošači pitanja postavljaju i pre nego što se obrate trgovcu zbog reklamacije. U tom slučaju Udruženje im daje pravni savet kako da to reše. Reklamaciju je potrebno uložiti trgovcu, a oni imaju obavezu da nesaobraznost otklone popravkom, zamenom, umanjenjem cene ili korisnik može da raskine ugovor.

Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije, koji ne može biti duži od 15 dana od dana podnošenja reklamacije, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj.

Međutim, dešava se i da trgovci odbijaju reklamacije koje se odnose na telefone i laptopove, pa se u tom slučaju angažuje sudski veštak za informacione tehnologije da bi pregledao sporne uređaje i video ima li osnova za reklamaciju.

– Ipak, najčešće prigovori budu rešeni vansudskim putem, a ukoliko na taj način ne rešimo osnovani prigovor potrošača, imamo i pravnog zastupnika koji ih zastupa u sudskim sporovima, a da bi se pokrenuo sudski postupak, potrebno je da postoje dokazi u korist potrošača – objašnjava Jelena Mićunović.

J. Radulović

Komunikacija preko veb portala

Udruženje za zaštitu potrošača Vojvodine interaktivno komunicira s potrošačima preko veb portala njnjnj.potrosac.info ili putem telefona, organizuje seminare, savetovanja i okrugle stolove. Osim toga, objavljuje „crne” i „bele” liste trgovaca i potrošača.

 

Piše:
Pošaljite komentar