Mirović: Početak gradnje pešačko-biciklističkog mosta u drugoj polovini godine
Izgradnja petog novosadskog mosta preko Dunava, pešačko-bicklističkog na stubovima bivšeg Mosta Franca Jozefa, počeće u drugoj polovini ove godine, najavio je juče predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović na svom Instagram nalogu.
Da podsetimo, početkom januara predstavljen je projekat ovog mosta koji će koštati oko 34 miliona evra, a trebalo bi da bude izgrađen za oko šest meseci od početka radova.
„Pokrajinska vlada i Grad Novi Sad finansiraće ovaj projekat koji će veoma brzo postati novi simbol Novog Sada i velika turistička atrakcija koja će dodatno oživeti Petrovaradinsku tvrđavu. Objavljujem skice iz idejnog projekta i želim puno uspeha projektantima i izvođačima radova u realizaciji ovog važnog poduhvata”, napisao je, između ostalog, Mirović, i dodao: „Nadam se da ćemo do kraja jula obezbediti i projektnu dokumentaciju za izgradnju pešačko-biciklističke staze od Petrovaradina do Beočina, ali o tome drugom prilikom”.
Sam most, povezuje Bulevar cara Lazara, Sunčani kej i Kej žrtava racije s bačke strane i Petrovaradinsku tvrđavu na sremskoj obali. Biće dug 450 metara i širok 12, sa pešačkom stazom širokom šest, a biciklističkom tri metra. Staze će biti odvojene barijerama. Konstrukcija mosta biće izgrađena od čelika, ograde su od stakla, pešačke staze će biti od drveta, dok će se bicklisti voziti po tartanu. Najširi raspon iznosi 188 metara.
Na most će se sa bačke strane penjati spiralnim rampama, dok na sremskoj strani on vodi u stari železnički tunel dug 350 metara, koji izbija kod „Lovotursa”, gde će biti proširene pešačke staze i prilaz planiranoj Botaničkoj bašti. Tunel će celom dužinom biti prohodan za pešake i bicikliste, a planirano je u njemu bude mesta i za izložbeni prostor posvećen istoriji Petrovaradinske tvrđave. Iz tunela će voditi i lift i stepenište ka platou na Gornjoj tvrđavi.
Na konkursu za idejno rešenje pešačko-biciklističkog mosta na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa organizovanog 2019. godine izabran je rad Fedora Jurića, Ivana Šuića i Ognjena Graovca. Žiri se odlučio za njihovo rešenje jer se radi o „elegantnom i transparentnom rešenju mosta koji uspešno podseća na stari most“ i uklapa se u celokupan ambijent i ne narušava vizuru Petrovaradinske tvrđave.
S. Krstić