Korona ne zaustavlja novosadske neimare
Bez obzira na novonastalu situaciju, uvođenje vanrednog stanja i policijskog časa, novosadski neimari nastavljaju rad, bilo da je reč o stanogradnji ili pak izgradnji puteva i saobraćajnica, te se posao, uz manje izmene u organizaciji, završava po planu.
Iz Uprave za građevinsko zemljište i investicije za „Dnevnik” navode da sva gradilišta na kojima je Grad investitor, za sada, funkcionišu normalno, po usvojenoj dinamici radova.
Budući da je proleće period kada se građevinska sezona zahuktava, koronavirus nije zaustavio radove ni na gradilištima privatnih investitora, te su majstori na skelama uobičajen prizor širom grada. Iako su radnicima obezbeđene maske i zaštitne rukavice, oni ih, kako smo se uverili, uglavnom ne nose. I dok su neki izvođači radno vreme prilagodili novonastaloj situaciji, pa su neimari na terenu već od 6 sati izjutra, drugi posao započinju u 7 časova, kao i ranije, a zbog policijskog časa završavaju u 15 časova, odnosno vikendom u 14.
Stanovnici Podbare svedoče da građevinci ne prestaju da rade ni u tom naselju, gde je u toku izgradnja puteva, pešačkih staza i saobraćajnica, zbog čega je u pojedinim ulicama obustavljen saobraćaj.
U Ulici Marka Miljanova tokom jučeršnjeg dana radilo se punom parom, a kako smo od radnika saznali, ima ih dovoljno i posao se završava planiranom dinamikom, te nikakvih promena i pomeranja rokova još uvek nema.
Situacija je slična i u Ulici Žarka Vasiljevića, u kojoj se kraj radova očekuje početkom aprila, iako je rok za završetak četire ulice na Podbari predviđen za 17. jun. Kako smo nezvanično saznali, i na tom gradilištu je sve isto kao i ranije, uz promenu radnog vremena, a na terenu je isti broj radnika kao i pre vanrednog stanja.
Zbog promene strukture stanovanja na Podbari, odnosno masovne izgradnje višespratnica na mestu porodičnih kuća, u tom naselju je otežan saobraćaj, a pronaći mesto za parkiranje odavno je „nemoguća misija”. Stanari tog dela grada nadaju se da će rekonstrukcijom ulica, koja je već počela, problem s parkiranjem, bar delimično biti rešen.
U prvoj fazi radova planirana je rekonstrukcija četiri ulice – Dušana Vasiljeva, Žarka Vasiljevića, Stevana Milovanova i Kozačinskog, za čije će sređivanje Grad izdvojiti 130 miliona dinara. Posao je na tenderu poveren firmama „Put invest” i „Energotehnika – Južna Bačka”, s podizvođačima „Geopint” i „AG institute”, a svi radovi bi trebalo da budu završeni za 150 kalendarskih dana.
Osim toga, u toku je i rekonstrukcija Ulice Marka Miljanova, u kojoj je, kao i u Dušana Vasiljeva, Žarka Vasiljevića, Stevana Milovanova i Kozačinskog, predviđena gradnja novog kolovoza, pešačkih staza i postavljanje nove javne rasvete. Tu investiciju inače zajednički finansiraju Grad i Pokrajina.
Mehanizacija nije stala ni na gradilištu u produžetku Bulevara Jovana Dučića, od Novog naselja ka Veterniku, gde radi isti broj majstora kao i pre uvođenja vanrednog stanja, a posao se završava po već usvojenoj dinamici. Pomeranja rokova nema, a šef gradilišta Aleksandar Ignjatović ističe da, za sada, sve funkcioniše kao i ranije, osim što organizuju više ekipa s manje radnika, da bi, zbog preporučenih mera bezbednosti, što manje ljudi bilo na istom mestu.
Povezivanje Novog naselja i Veternika, odnosno Bulevara Jovana Dučića s Ulicom Dragoslava Srejovića, trebalo bi da bude gotovo na leto, budući da je rok za završetak 300 kalendarskih dana. Kako smo se uverili, do sada su urađeni tamponski slojevi na kolovozu, završena je podzemna infrastruktura i deo kružne raskrsnice, a u toku je izgradnja pešačkih staza i parkinga.
Produžavanjem Bulevara Jovana Dučića ka Ulici Dragoslava Srejovića oko 330 metara, Novo naselje će se, osim preko Ulice Mileve Marić i Futoškog puta, na još jednom mestu spojiti s Veternikom. Očekuje se da će izgradnja nove saobraćajnice omogućiti kontinuiran tok saobraćaja od Bulevara oslobođenja do Ulice kralja Petra Prvog u Veterniku, što bi trebalo da rastereti Novosadski put.
Izvođač „Karin komerc MD” uveden je u posao 18. septembra, a osim te firme, u izgradnji učestvuju i „Put invest” i „Tim kop”. Izgradnju saobraćajnih površina s pratećom infrastrukturom i javnim osvetljenjem finansiraju Grad Novi Sad i AP Vojvodina, a reč je o investiciji vrednoj 253,6 miliona dinara, s PDV-om.
J. Vukašinović
K. Ivković Ivandekić