Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Rezultati konkursa za pešačko - infrastrukturni most preko kanala DTD

22.06.2019. 08:00 08:00
Piše:
Foto: pixabay.com

Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije objavljuje rezultate arhitektonskog konkursa poslovno - ugostiteljskog objekta i pešačko - infrastrukturnog mosta preko kanala DTD u Novom Sadu

Na osnovu člana 38. stav 15. Zakona o javnim nabavkama (''Službeni glasnik RS'' broj 124/12, 14/15, 68/15) i člana 65 Pravilnika o načinu i postupku za raspisivanje i sprovođenje Urbanističko – arhitektonskog konkursa

 

Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije, Stevana Branovačkog 3,

Novi Sad, https://www.ugzins.rs

 

objavljuje

OBAVEŠTENJE O REZULTATIMA KONKURSA

 

Vrsta naručioca:

Gradska i opštinska uprava

 

Predmet javne nabavke: Arhitektonski konkurs poslovno - ugostiteljskog objekta i pešačko - infrastrukturnog mosta preko kanala DTD u Novom Sadu, JN br. 1.2.226

 

Opis i zahtev u vezi dizajna, odnosno idejnog rešenja:

Predmet konkursa je izrada idejnog rešenja za pešačko - infrastrukturni most preko Kanala Dunav – Tisa - Dunav, kao i idejno arhitektonsko rešenje za poslovno - ugostiteljski objekat, koji se nalaze na ušću Kanala DTD u Dunav. Cilj konkursa je detaljnija urbanističko - arhitektonska razrada svih elemenata u obuhvatu konkursa: mosta, pristupnih saobraćajnica, biciklističkog i pešačkog povezivanja sa okruženjem, način i vrstu uređenja zelenih i drugih slobodnih površina u okviru konkursne lokacije, kao i da se za objekat, određenog arhitektonskog programa (prema uslovima iz plana), izabere najkvalitetnije rešenje u skladu sa postojećim i perspektivnim kvalitetom ove atraktivne lokacije. Zadatak konkursa je definicija i drugih oblikovnih elemenata prostora, od kojih su osnovni: parterno i hortikulturno uređenje, izbor urbanog mobilijara i rasveta prostora, kao i mogućnost fazne realizacije.

 

Ukupan broj učesnika:

10

 

Broj inostranih učesnika:

0

 

Pobednik konkursa:

 

Prva nagrada: ŠIFRA 012020

AUTORSKI TIM ARCVS:

arh Branislav Redžić

arh Dragan Ivanović

arh Zoran Milovanović

arh Dušan Milošev

arh Milica Tasić

arh Nevenka Redžić

autor konstrukcije: dig Sreto Kuzmanović

konsultant: arh Vanja Vukadinović Đurić

fotografija: Mlađen Jovanović

fotografija dron: Igor Srdić

 

 

 

Druga nagrada: ŠIFRA 110111

AUTORSKI TIM:

Spring studio:

Maja Dragišić, arh.

Milan Božić, arh.

Milica Milosavljević, arh.

Jelena Kesić, arh.

Konstrukcija:

Rada Mladenović, dig.

Predrag Radojević, dig.

 

Treća nagrada: ŠIFRA 251386

AUTORSKI TIM

Marija Krsmanović Stringheta, dipl. inž. arh.

Bruno Oliveira Stringheta, MArch

Mina Kordić, MArch

dr Milena Kordić, dipl. inž. arh.

Autori konstrukcije:

dr Milan Spremić, dipl. građ. inž.

dr Jelena Dobrić, dipl. građ. inž.

Saradnik projektant:

Julija Džogaz, MArch

3D vizualizacija:

Dimitrije Puzović, MArch

 

Otkup: ŠIFRA 11ASC1

AUTORI:

Igor Čubra, dipl. inž. arh.

Jelena Čubra, dipl. inž. arh.

Jelena Škerović, mast. inž. arh.

Nenad Srebro, dipl. inž. građ.

Saradnik:

Jovana Filić, mast. inž. arh.

 

Nagrade:

Prva nagrada: 1.000.000,00 dinara

Druga nagrada:   700.000,00 dinara

Treća nagrada:   400.000,00 dinara

Otkup:                    50.000,00 dinara

 

Predlozi žirija za nagrađene radove i otkup, sa obrazloženjima:

 

Prva nagrada – 1.000.000,00 dinara

Radna

šifra

rada

Šifra

 rada

Nagrada

5

012020

Prva nagrada

Osnovni kvalitet rešenja jeste neočekivano povezivanje funkcije mosta i hotela u celinu, čime se podiže kompleksnost doživljaja, a tako da nijedna od funkcija ne trpi. Most nije samo veza između dve obale, već postaje mesto dešavanja.

Svedena i pomalo „sirova“ estetika direktno se vezuje za industrijsko okruženje u zaleđu i predstavlja reminiscenciju na industrijsko nasleđe Novog Sada kao i na srušeni Varadinski most. U tom smislu, na oblikovnom nivou, ostvarena je jasna veza sa kontekstom i okruženjem.

Nedostatak rešenja predstavlja odsustvo jasnije  saobraćajne povezanosti sa biciklističkim i pešačkim tokovima na Keju i bolja razrada partera.

Rad predstavlja pozitivan i hrabar pristup u resavanju zadate teme, sa jasno izrazenom konceptualnom namerom koja je dosledno i uspesno sprovedena.

Objedinjavanjem funkcije mosta i predviđenog objekta u jednu celinu, most postaje ne samo infrastrukturni objekat već mesto susreta, zadrzavanja i aktivnog korišćenja.

Iako ovaj način rešavanja u vidu privatno - javnog partnerstva predstavlja novinu u našoj sredini, faznost realizacije nije iskljucena, već naprotiv moguća sprovođenjem etapnog opremanja objekta (prvo konstrukcija, a zatim ostalo opremanje). Funkcionalnim povezivanjem objekta i mosta u jednu celinu, pružena je i mogućnost za razmatranje dodatnog objekta na lokaciji visoke spratnosti kao izrazitog vertikalnog repera, koji bi predmetnu lokaciju sa mostom–objektom učinio dodatno ekonomski i prostorno atraktivnim.

Multifunkcionalni most...objedinjuje svoju osnovnu saobraćajnu funkcijusa ostalim traženim programima za objekat (poslovno-ugostiteljski). Na ovaj način most – koji je primarno infrastrukturno saobraćajni objekat, praktično postaje „kuća na vodi“, pasarela, „kuća na lakat“...U estetskom smislu, „senka“ je srušenog Varadinskog mosta... A „ želimir“? Tumačimo kao „želim mir“...

Program konkursa je pretočen u jednu posebnu megastrukturu koja zrači hrabrošću, atraktivnošću, pa i estetikom primerenom ovim ravničarskim prostorima...

Koncept prevazilazi uslove konkursa, dajući novu, hrabru, inventivnu, atraktivnu ideju.

Most više nije samo mesto „prelaska“, nego postaje mesto susreta, pa i sama tačka odredišta za građane Novog Sada, kao i za sve posetioce našeg rada, i slučajne i „namerene“ prolaznike.

Ovakvo rešenje bi svakako zahtevalo preispitivanje važeće planske dokumentacije, i ozbiljno promišljanje vezano za samu mogućnost realizacije. Ali, s obzirom na odličnu ideju, to svakako i zaslužuje.

Postojanje „mosta - objekta“ nije novina u arhitekturi u svetu, ali je svakako novina u Novom Sadu.

Ovakvo rešenje pleni svojom potencijalnom atraktivnošću, a ono što ostaje kao pitanje i kao zadatak , jeste da se pronađe adekvatna zakonska, kao i planska osnova za njegovu realizaciju i implementaciju.

Imajući u vidu sve navedeno, ovo je rešenje svakako zaslužilo da mu se posveti posebna pažnja, a u najmanju ruku dodeli posebna pohvala.

 

 

Druga nagrada - 700.000,00 dinara

Radna

šifra

rada

Šifra

 rada

Nagrada

4

110111

Druga nagrada

 

Kvalitet rešenja predstavlja jasno definisan saobraćajni tok sa naglašenom i razrađenom vezom sa biciklističkim tokovimam na keju i, sa druge strane, sa biciklističkom rutom prema Kovilju. Istovremeno, ovakvo rešenje je „nosilac“ estetike mosta, sa svedenom i elegantnom linijom.

Sam objekat hotela je u jednom nivou povezan sa mostom i svojim monolitnim volumenom postiže efekat vizuelnog repera u vizuri sa vode kao i sa keja.

Nedostatak rešenja je odsustvo bilo kakvih dodatnih sadržaja na mostu, koji je ostavljen  samo u funkciji saobraćaja.

Rad na jedan sveden i funkcionalno jednostavan način odgovara zadatoj temi. Jasno radvojena funkcija  mosta i predviđenog poslovnog-ugostiteljskog objekta je postignuta , ali prostorno veoma uspešno objedinjena čineći nedvosmislenu celinu. Korišćenje čitave parcele da bi se formirala rampa, mostu je data nedvosmislena prostorna elegancija i potpuna izrazita kontektualnost u odnosu na sve pristigle radove. Most je posmatran kao objekat preko kojeg se samo prelazi bez dovoljne artikulacije suprotne obale kao motiva prelaska, ali kao prostorno resenje apsolutno uspešno.

Osnovni motiv ovog konkursnog rešenja jeste i njegova primarna funkcija – saobraćaj. Međutim, autor je veoma elegantno i vešto ovu osnovnu funkciju razrešio, razložio, kako funkcionalno, tako i svedenom, ali vrlo efektnom materijalizacijom predmetnog prostora. I posebno naglašenom linearnošću.

Elegantno protkani osnovni pravci kretanja, pešačkog i biciklističkog, daju poseban duh ovom prostoru, predstavljajući pravi produžetak novosadskog omiljenog šetališta - keja, dajući mu potrebnu i traženu ekstenziju na drugu obalu, pa i dalje...

Ono što posebno odlikuje ovo rešenje jeste njegova dvojnost u sopstvenom izrazu. Dnevni izgled cele kompozicije, noću postaje nešto sasvim „drugo“. Bela, čista, linearna konstrukcija mosta, sa vizuelno materijalno i funcionalno razdvojenim pravcima kretanja (drvenom ugodnom oblogom za pešake, te crveno obojenom betonskom oblogom za bicikliste), noću postaje elegantna silueta, zahvaljujući diskretnom, ali dovoljno akcentovanom dekorativnom osvetljenju.

Poslovno ugostiteljski objekat se na logičan način integriše sa okruženjem i funkcionalnosšću samog mosta. Oblikovno ne deluje pretenciozno, već pokušava da ostvari reminiscenciju i vezu sa siluetama silosa koje su u ovom okruženju decenijski prisutne. Ali, unoseći duh modernog i jasnog jezika arhitektonskog oblikovanja, primerenog funkciji kojoj je namenjen, a posebno mestu na kojem je planiran.

Veoma jasan, u svojoj naizgled jednostavnosti vrlo elegantan odgovor na zadatu temu, koji je vredan pažnje.

 

Treća nagrada - 400.000,00 dinara

Radna

šifra

rada

Šifra

 rada

Nagrada

6

251386

Treća nagrada

 

Arhitektonski koncept ovog rešenja je jasan i dosledno sproveden, tako da se kao rezulatat pojavila skladna arhitektonksa celina. Na mostu su predviđeni dodatni sadržaji za zadržavanje.

Sama konstrukcija mosta je prenaglašena i bez logične veze sa kontekstom i okruženjem, tako da se stiče utisak da oblikovanje i estetika pomalo teži jednostavnoj dopadljivosti.

Most i  hotel su raskošni, međusobno se arhitektonski uklapaju i zajedno sa parternim rešenjem, daju ovom prostoru na atraktivnosti.

Rad je veoma detaljan, u potpunosti razrađen i sadrži veliki broj kvalitetnih prikaza.

Celokupno arhitektonsko rešenje ne uklapa se u okolni prostor (luka, rafinerija, pristaništa, teretni brodovi, barže...) i smatram da bi ovaj koncept odgovarao na području planirane marine ili nekog "urbanizovanog" dela grada.

Rešenje mosta autentično je i atraktivno, ali su vezivni elementi (lukovi) predimenzionisani,  odnosno rasterski ne odgovaraju mostu preko kanala već preko reke Dunav.

Pleni svojim sveopštim izgledom, obradom svakog objekta posebno i celinom. Interesantan je i predlog ozelenjavanja površine mosta i dodatne plaže, koja se u konačnom može pretvoriti i u druge namene. Konstrukcija mosta je dominantna i sigurno postaje nova vizura na horizontu grada. Konstruktivno se most mora doterati i konstruktivno pojednostaviti.

Raskošno rešenje, koje pleni atraktivnošću...

Most je postao „park na vodi“, a osmišljen je i još jedan „mini Štrand“. Ovo su ideje koje bi naši sugrađani sasvim sigurno pozdravili i poželeli u svom gradu, kao i naši gosti.

Elementi konstrukcije mosta  - lukovi, možda su malo prenaglašeni, ako se uzme u obzir da se rai o pešačko – biciklističko - infrastrukturnom mostu, ali svakako daju još jedan prostorni akcenat ovom mestu.

Autor rada prati efekat „toka“, te pretače arhitekturu u prorodu i obrnuto.Pokušava da integriše ova dva univerzuma. Uvodi elemente zelenila na sam most, kao i i uokviru fasade poslovno-ugostitetljskog objekta.

 

Otkup - 50.000,00 dinara

Radna

šifra

rada

Šifra

 rada

otkup

2

11ASC1

Otkup

 

Hotel i most su povezani u prilično kompaktnu celinu koja daje skladnu siluetu. Međutim, odsustvo veze sa kejom u pogledu vizure i kretanja predstavlja nedostatak. Takođe, pristupne rampe su sakrivene i „prilepljene“ za most bez promišljenog povezivanja.

Most i  hotel međusobno čine celinu i zajedno sa parternim rešenjem, daju ovom prostoru na atraktivnosti.

Rad  u potpunosti razrađuje detalje i sadrži veliki broj kvalitetnih prikaza.

Za pohvalu je rešenje natkrivanja mosta, što korisnicima ostavlja mogućnost kraćeg boravka na mostu, a ne samo prelaska.

Arhitektonsko rešenje se ne uklapa u okolni prostor (luka, rafinerija, pristaništa, teretni brodovi, barže...) te bi ovaj koncept odgovarao na području planirane marine ili nekog "urbanizovanog" dela grada.

Južni kraj mosta naglo se prekida, a pristupne rampre vizuelno se ne uklapaju sa mostom i objektom hotela.

Ovaj rad  je arhitektonski i konstruktivno objedinio most i obalni objekat, a vizelno ostavlja utisak i podseća na „belu lađu“ na Dunavu. Dao je odgovor na temu, a posebno se nameće kao rešenje krovne nadstrešnice nad šetnom stazom mosta. Konstrukcija mosta je čelična rešetkasta greda, kontinualna, sa glomaznom spiralnom rampom uz objekat. Poprečni presek mosta se mora dodatno doterati, kao i stubovi u vodnom ogledalu.

Ovaj rad odiše izuzetnom studioznošću, te maksimalnom energijom da se zadovolje svi traženi uslovi konkursa.

Objekat mosta i poslovno ugostiteljskog objekta na prvi pogled deluju veoma kompaktno, kao da su deo jedne nedeljive celine...Planirana je krovna ravan koja obuhvata objekat hotela, ali se dalje nastavlja kao nadstrešnjica planiranog mosta, dajući mu svojim postojanjem, dodatni komfor, zaštitu od atmosfeskih uticaja, prvenstveno kiše.

Oblikovni izraz za poslovno ugostiteljski objekat i most, kao likovne celine, je inspirisan dinamičnim linijama brzih čamaca koji krstare Dunavom, kao i asocijacije na riblju kost. Mada se mora napomenuti da izrazito „zavojiti“ oblik rampi ne odgovara vizuelni celini kompleksa. Ali, posmatrač može pored asocijacije na blod, riblju kost, o kojima priča autor rada, u ovim rampama da vidi i rečnog puža, sa svojom spiralom...ali to možemo samo da naslutimo.

Pri ovakvoj formi, odnosno korpusu predmetnih elemenata ovog konkursa (mostu i objektu), nije lako razgraničiti „javnog“ od „ostalog“. A možda je upravo na to ovaj rad i želeo da ukaže?

(Oglasni tekst)

Piše:
Pošaljite komentar