KAĆANI ZABRINUTI Pružni prelazi bez rampi; Odlazak na posao uz veliki oprez
Pružni prelazi u Kaću već duže vreme nisu adekvatno obezbeđeni. Naime, na dva mesta nedostaju rampe, odnosno branici i polubranici.
Iako je železnički saobraćaj kroz ovo prigradsko naselje gotovo ugašen i minimalizovan, u ranim jutarnjim i kasnim večernjim časovima svakodnevno prođe nekoliko teretnih vozova.
Tokom izgradnje brze pruge Novi Sad–Beograd, vozovi su često preusmeravani na prugu Novi Sad – Titel – Orlovat, pa je tako skoro svakog sata nekoliko teretnjaka sa dugačkim kompozicijama prolazilo kroz Kać. Pruga se nalazi na obodima naselja uz najdužu, Partizansku ulicu, ali preko nje svakodnevno prolaze ljudi koji žive na Petrovdanskom naselju i Lizarama, kao i oni koji odlaze na mesno groblje.
Meštani su se često žalili kada su rampe skinute sa dva pružna prelaza, prvi u produžetku Ulice Svetozara Miletića, koja vodi do Petrovdanskog naselja, a kasnije i drugi u produžetku Ulice Svetozara Markovića iza kog sela nalazi Železnička ulica, jedini put kojim se može doći do groblja automobilom.
– U početku su se ljudi bunili često, kucali na naša vrata kada je u pitanju problem s pružnim prelazima, ali mi se čini da su se u poslednje vreme navikli jer vozovi ne prolaze sada toliko često – rekao je za naš list predsednik Saveta Mesne zajednice „Kać“ Ostoja Drinić. – Manje od godinu dana nedostaju branici i polubranici i svim silama smo pokušavali i pokušaćemo da ih vratimo na naša dva prelaza, jer tuda ipak prolazi dosta ljudi prilikom odlaska na posao ili u školu.
Iz Železnica Srbije AD kazali su za naš list da je tek četvrtina pružnih prelaza u Srbiji obezbeđeno branicima i polubranicima, kao i da je za postavljanje rampi potrebno više faktora, zbog kojih bi ona bila neophodna. Kada se govori o dva nepotpuna pružna prelaza u Kaću, navode da je gustina saobraćaja u naselju izuzetno niska, pa ukoliko u toku dana prođe tri ili četiri voza smatraju da je dovoljna saobraćjna signalizacija koja upozorava građane da postoji pružni prelaz, kao što su Andrejin krst i znak obaveznog zaustavljanja (znak STOP).
Osim toga, do kraja juna je železnički saobraćaj na pruzi od Novog Sada prema Titelu bio smanjen zbog rekonstrukcije pruge Titel–Orlovat, što je još jedan od faktora zbog čega rampe sa branicima i polubranicima, čije je održavanje u odnosu na saobraćaj veoma skup, nisu bile potrebne. Iz „Železnice Srbije AD“ pozivaju sve građane, kako pešake i bicikliste, tako i one u motornim vozilima, da poštuju znakove upozorenja prilikom prelaska svih pruga, radi lične bezbednosti i bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju.
Tekst i foto: A. Čegar