Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Informacioni sistem prosvete na testu u gimnaziji „Isidora Sekulić“

03.12.2020. 15:24 15:31
Piše:
Foto: Arhiva Dnevnika

Gimnazija „Isidora Sekulić” poznata je kao moderna škola koja prati nove trendove u nastavi, a domaćin je i mećunarodne konferencije „3K (kultura, komunikacija kompjuter)” koju je osmislila direktorka te škole mr Ružica Vukobratović, dok profesori učestvuju na brojnim seminarima da bi se stručno usavršavali, stavljajući akcenat na savremenu i tehnološki obogaćenu nastavu.

Kako bi držali korak s modernim tehnologijama, grupa gimnazijalaca je imala priliku da, u pratnji direktorke Vukobratović, profesorke matematike Zorane Varge, fizike Marine Dorocki i nemačkog jezika Željke Golić, početkom ove godine posete vršnjake u Gimnaziji „Leopoldinum” u Nemačkoj da bi započeli porojekat iz programiranja i robotike.

Novosadskim učenicima je predstavljen mikrokontroler „Kaliopi” koji radi na baterije, može da se poveže na računar, LED sijalicama pokazuje temperaturu, smajlija, ispušta zvuk i reaguje na jačinu ostvetljenja.

U Gimnaziji učenici stiču znanje od sjajnih profesora koji se neprekidno usavršavaju, pa je profesorka Marina Dorocki 2019. godine učestvala na dvonedeljnoj obuci u Evropskoj organizacijiji za nuklearno istraživanje (CERN), a đacima na časovima otkriva svet robotike. To su samo neke od aktivnosti koje se realizuju u Gimnaziji, a koje je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja prepoznalo kao značajne, pa je „Isidorinu” gimnaziju izabralo među 40 obrazovnih ustanova u Srbiji, odnosno među dve gimnazije, da učestvuje u projektu izrade Jedinstvenog informacionog sistema prosvete (JISP).

Po rečima profesora informatike u Gimnaziji „Isidora Sekulić” Aleksandra Jovanovića, izabrane škole imaju zadatak da testiraju bazu podataka Ministarstva.

– Elektronski upis za ovu školsku godinu je kod nas odlično funkcionisao, pa pretpostavljam da je i to presudilo da naša škola bude izabrana za proveru novog sistema – objašnjava profesor Jovanović. – Reč je o velikom projekatu jer će mnošto podataka morati da se prikupi u bazi. Ideja je da se na jednom mestu objedine informacije o obrazovnim ustanovama, o nastavnicima, o zaposlenima, o celokupnom toku obrazovanja učenika, od trenutka upisa u osnovnu školu do trenutka kada završi srednju ili fakultet i dobije zaposlenje. Mi treba da proverimo sistem i da šaljemo Ministarstvu povratne informacije o tome šta je dobro i gde ima prostora da se on poboljša.


Kabinetska nastava nezamenjiva

Od kada je nastava organizovana onlajn, profesor Jovanovi kaže da se većina nastavnika brzo uhodala u korišćenje novih platformi kao što su „Gugl učionica” i „Zum”, ali naglašava da ništa ne može da zameni kabinetsku nastavu.

– Ipak, deca su na gubitku jer drugačije je kada s njima na času možete popričati šta im nije jasno, da uživo pratite njihov rad, da kada rade zadatak vidite gde je zapelo i odmah ispravite grešku i objasnite im šta nisu dobro uradili – objašanjava profesor Jovanović, uz nadu da će uskoro opet moći da stane pred svoje đake u učionici, naravno, kad to epidemiloška situacija dozvoli.


Kako pojašnjava profesor Jovanović, Gimnazija „Isidora Sekulić” je specifična još po tome što ima Prirodno-matematički i Društveno jezički smer. Većina đaka s Prirodno-matematičkog smera upisuje Fakultet tehničkih nauka i završavaju ga izuzetno uspešno.

– U nastavni program se neprekidno uvode novine, pa tako će deca u drugom polugodištu učiti o programskom jeziku „Javaskript” i drugim modernim računarskim jezicima – kaže naš sagovornik, dodajući da učenici godinama postižu značajne rezultate na međunarodnim takmičenjima, poput onog u Mađarskoj, koje je posebno jer deca imaju priliku da pokažu svoje znanje kroz projekat koji su radili duže i imali su slobodu u njegovom osmišljavanju. – Radio sam na izradi softera za velika produzeća, pa nastojim da svoje znanje i iskustvo podelim i prenesem na svoje učenike i da ih motivišem. Najviše pokušavam da ih naučim programiranju jer smatram da, ukoliko usvoje osnovne stvari iz te oblasti, znanje se lako nadograđuje, a presudno je i da ih naučim da razmišljaju, da sami rešavaju probleme i čini mi se da uspevam u tome.

S. Kovač

Piše:
Pošaljite komentar