(FOTO) DNEVNIK SAZNAJE Uskoro kreće uređenje prostora iznad garaže kod Banovine; EVO KOLIKO ĆE BITI PARKING MESTA
Partreno uređenje prostora na uglu ulica Žarka Zrenjanina, Vladike Platona i Jovana Đorđevića, iznad nove javne garaže u Novom Sadu, trebalo bi o da počne na proleće, budući da je Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije nedavno odabrala izvođače - grupu osam firmi, na čelu s preduzećem „Suniko solušns“ (Suuniko solutions) iz Veternika.
Ugovorena vrednost investicije je oko 244,6 miliona dinara, s PDV-om, a rok za završetak svih radova je 270 kalendarskih dana, što znači da će uređivanje prostora između zgrade Skupštine AP Vojvodine i Gimnazije „Isidora Sekulić” biti završeno krajem ove ili početkom naredne godine.
Na osnovu ugovora o koncesiji, Novi Sad je preuzeo komunalno opremanje i izgradnju infrastrukture neophodne za funkcionisanje podzemne garaže kod Banovine.
Planskom dokumentacijom je predviđeno da površina iznad ukopanog objekta bude ozelenjena i opremljena mobilijarom. Osmišljavanje parternog uređenja prostora površine oko 10.500 kvadratnih metara povereno je novosadskoj firmi „MHM projekt”, a Grad je za tehničku dokumentaciju izdvojio gotovo osam i po miliona dinara.
Osim pejzažnog uređenja i opremanja mobilijarom, parterno uređenje podrazumeva i gradnju saobraćajnih površina, pešačkih staza i platoa, postavljanje vodovodnih i kanalizacionih cevi, zalivnih sistema, spoljne i dekorativne rasvete, kao i telekomunikacionih sistema.
Osim garaža kod Banovine i u Ulici Modene, čija je gradnja pri kraju, u centru Novog Sada planirana još dva takva javna objekta – na uglu Šafarikove i Uspenske, kao i na Trgu republike. Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje tih objekata zaključen je 2020. godine s firmama „Best in Parking – Holding AG” iz Beča i „Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem „Javne garaže”, u kojem je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35. Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, a 40 za upravljanje, s tim da objekte nakon tog perioda preuzima Novi Sad. Zemljište za gradnju garaža obezbeđuje Novi Sad, koji angažuje i stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner, koji će u periodu korišćenja objekata dostavljati Gradu plan poslovanja.
„Javni prostor mora biti bezbedan i bez arhitektonskih barijera, da bi se obezbedio lak i siguran pristup svim korisnicima, a materijal za popločavanje kvalitetan kako bi se obezbedila otpornost na atmosferske uticaje, različiti intenzitet korišćenja i dugotrajnost uređenja. Nivelaciju rešavati adekvatnim padovima kako bi se voda lako i ravnomerno odvodila sa šetnih površina i platoa.
Finalni sloj parterne obloge treba da bude antiklizni, zbog bezbednog kretanja, i da je bez arhitektonskih barijera”, navedeno je u konkursnoj dokumentaciji objavljenoj na Portalu javnih nabavki.
U podzemnoj garaži kod Banovine, površine oko 6.300 metara kvadratnih, na dve etaže raspoređeno je 167 parkinga, s tim da je za vozila osoba s invaliditetom izdvojeno devet mesta na prvom nivou, dok će, kako je svojevremeno najavljeno, osam parkinga biti opremljeno punjačima za električna vozila. Prilazi garaži planirani su od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina.
Kako se može primetiti na oko 8.000 kvadratnih metara biće travnjak, a malč na površini oko 1.000 kvdrata, a predviđena je i sadnja različitog žbunja i cveća.
Kada je reč o mobilijaru, planirano je postavljanje klupa i korpi za otpatke i biciklarnika, te ugradnja kaskadne česme od monolitnog kamena. Radi lakšeg kretanja slepih i slabovidih na stazama bi trebalo da budu postavljene taktilne ploče vodilje.
J. Vukašinović
Foto: J. Vukašinović i Grad Novi Sad