Ekipa „Dnevnika“ u šopingu: Favoriti „Big” i „Promenada”
NOVI SAD: Kako svaka roba ima svog kupca, tako i svaki tržni centar ima svoju klijentelu.
Ljubiteljima „Promenade”, čiji je izbor prodavnica najširi, odgovara njena dostupnost svim gradskim naseljima. U „Big” sugrađani beže od užurbane gradske atmosfere, a u „Merkator” od gužvi i dugih redova.
Po otvaranju „Promenade” činilo se da će Novosađani u potpunosti napustiti „Big”, do tada najposećeniji tržni centar. Te sumnje su se delimično i ostvarile. Verni su mu ostali sugrađani kojima je, kako govore, prostor „Promenade” prevelik, a samim tim i konfuzan. Posećuju ga i porodice koje dolaze automobilima.
Ne opterećuje ih plaćanje parking mesta niti čekanje na njega, te poseta ovom tržnom centru može da se okarakteriše kao najmanje stresna. Saloni nameštaja, francuska radnja sportske opreme i odeće i razne aktivnosti za decu – sve su to prednosti „Biga” u poređenju se drugim tržnim centrima.
Radnim danom oko 15 časova atmosfera u ovom šoping centru prilično je mirna, a živne kad se sugrađani vrate iz prepodnevne smene.
Tržni centri koji se gase
S dolaskom trgovinskih giganata, hodnici nekada popularnog „Lupusa”, „Pariskog magazina”, „Apolo centra” postajali su sablasno prazni. Otvaranje „Biga” 2013. godine, a naročito „Promenade” 2018. godine, učinilo je da se „Merkator” i Spens suoče sa istim problemom. Jedini razlozi posete „Apolo centru” sada su fotokopirnica, menjačnica, prodavnica čarapa i poslovni prostori pojedinih preduzeća, dok se „Pariski magazin” transformisao u biletarnicu.
Nekoliko butika garderobe i kozmetike trenutno drži „Bazar” na klimavim nogama, a Spens su oživele sportske aktivnosti i prodavnice sportske opreme. „Merkur” na uglu Rumenačke i Ulice Kornelija Stankovića vodi svoju politiku. Nema konkurenciju u blizini, ali se i razlikuje po svojoj ponudi – salon nameštaja, market, perionica automobila i ono najvažnije – prostrani parking.
„Promenada”, s druge strane, u svako doba dana ima određenu klijentelu, a neprestane gužve beležimo na nivou –1, oko marketa „Univereksport”.
Gde najviše volite da kupujete?
Branislav Ćalić, muzičar:
– „Big” i „Promenada” su mi omiljeni tržni centri, mada bih prvom dao prednost. Tamo je parking na kom po ceo dan mogu da ostavim vozilo.
Odgovara mi i njegova izmeštenost iz grada. Uglavnom kupujem garderobu, a volim i da popijem kafu s društvom. Cene su pođednako visoke.
Anđelka Đaković, studentkinja:
– „Promenada” mi je omiljeno mesto za kupovinu. Prvenstveno zbog toga što mi je najbliža, a opet u odnosu na „Merkator”, koji je prekoputa, ima širi izbor.
Tu jedem, kupujem, a često idem i u bioskop. Sve je na dohvatu ruke, pa uštedim vreme.
Marko Golijan, student:
– Kupujem samo u „Promenadi” jer mi je najbliža. Na drugim mestima gotovo da i ne pazarim. Osim kupovine, upražnjavam i druge aktivnosti.
Gledam film u bioskopu, idem s društvom na kafu i jelo, u market... Odgovara mi što ima široku ponudu, a cene nisam mnogo analizirao.
Nevena Đuričić, studentkinja:
– Omiljeno mesto za kupovinu mi je Tržni centar „Promenada”. Ima širok izbor i uvek pronađem to što mi treba. Tamo su moji omiljeni butici, pratim njihove akcije.
Nikada me nisu razočarali. U „Merkator” i „Big” idem samo radi jedne prodavnice.
Katarina Batić, studentkinja:
– „Promenadu” najviše volim. Tamo mogu da posetim bioskop, da popijem kafu. U „Merkator” idem najviše zbog marketa.
Povoljne su stvari, a asortiman mi se naročito dopada. Neke prodavnice imaju oba tržna centra. U tom slučaju, cene u „Merkatoru” su često niže.
Vladimir Stašuk, grafički dizajner:
– Omiljeno mesto za kupovinu mi je „Merkator”. Em je najbliži, em mi odgovara izbor.
Posećivao sam i druge tržne centre, ali me ne privlače zbog velikih gužvi. Volim opušteniju atmosferu. Market najviše posećujem, jer nudi fantastičan izbor sireva.
Omiljeni tržni centar Novosađana pravo je mesto za istinske kupoholičare. Veliki izbor prodavnica, restorana i kafića čini da potrage za idealnim proizvodom traju satima, pa se nestrpljivima ulazak ne preporučuje. Ipak, nedostatak nekoliko prodavnica prinudiće kupce da skoknu prekoputa.
Knjižara „Laguna” još uvek nema lokal u „Promenadi”, pa će se ljubitelji savremene domaće literature, po čemu je ona prepoznatljiva, uputiti na drugo mesto. U prodavnici školskog pribora i opreme za slikanje, koju možemo posetiti i u „Promenadi” i u komšijskom „Merkatoru”, navode da su cene proizvoda svuda iste, međutim, primetno je da je kupac spremniji da potroši više novca u prvopomenutom tržnom centru.
Na to, kako dodaju, najviše utiču vizuelni doživljaj prodavnice i atmosfera. „Promenada” izgleda luksuznije, pa potrošači očekuju da je i proizvod kojim ona raspolaže kvalitetniji.
D. Klašnja
Foto: S. Šušnjević i D. Klašnja