Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Đaci već dve nedelje slušaju časove s televizije

04.04.2020. 18:03 18:11
Piše:
Foto: Đaci već dve nedelje slušaju časove s televizije  Foto: Privatna arhiva

U komunikaciji s našim učenicima koristimo tri platforme: „Gugl učionicu“ za nastavu na daljinu, „Vajber“ grupu za kontakt porukama i oglasnu tablu škole – kaže Mileva Draško, majka je dvojice osnovaca.

Zbog uvođenja vanrednog stanja prouzrokovanog pandemijom koronavirusa, već dve nedelje osnovci i srednjoškolci nastavu slušaju na daljinu, odnosno putem televizije na programima Radio-televizije Srbije, što je prvi put organizovano kod nas.

Mileva Draško majka je dvojice osnovaca koji pohađaju prvi i peti razred, a osim toga zaposlena je u jednoj novosadskoj srednjoj školi. Kako kaže, kada je objavljeno da će deca nastavu pohađati pomoću televizije, znala je da je to odlična ideja jer će klincima vreme biti ispunjeno i imaće kontinuitet u učenju.

– Kada je počela nastava na daljinu, moja deca su se brzo i lako navikla – kaže Mileva Draško, dodajući da su deca s oduševljenjem prihvatila takav način organizovanja časova, ali da su postavila brojna pitanja poput „Gde su naši nastavnici?“, „ Kada ćemo ih videti?“, „Da li će naše zadatke neko videti ili pregledati?“... Naša sagovornica ističe da je nastojala da dobro organizuje i ispuni dan svoje dece i da je to verovatno ključ uspeha.

– U kući „radni“ dan počinje buđenjem oko 7.30 časova, obavljanjem jutarnjih rituala i pripremom prostora za rad – objašnjava Mileva. – Deca od 8 do 9.30 časova prate nastavu na televiziji, zatim stupaju u kontakt s učiteljicom i nastavnicima, koji ih dodatno upućuju u nastavne jedinice koje su tog dana pratili, dele sav potreban materijal i zadaju domaće zadatke. Vreme od 10 do 12 sati posvetili smo izradi zadataka i završavanju svih školskih aktivnosti, a potom, da bih im dan učinila zanimljivijim, zajedničkim snagama pripremamo ručak, spremamo stan i nastojimo da što kreativnije ispunimo slobodno vreme. S obzirom na to da se moja deca bave sportom i muzikom, nastojimo da im dopustimo da pogledaju neke značajne utakmice, radimo vežbe u skladu s kućnim uslovima, slušamo muziku i gledamo filmove prikladne njihovom uzrastu...


Komunikacija putem interneta

Iz ugla prosvetnog radnika u srednjoj školi, Mileva Draško kaže da su u ovoj kriznoj situaciji država i Grad našli dobro rešenje za realizaciju nastavnog plana i programa.

– U komunikaciji s našim učenicima koristimo tri platforme: „Gugl učionicu“ za nastavu na daljinu, „Vajber“ grupu za kontakt porukama i oglasnu tablu škole – pojašnjava Mileva Draško. – Osim toga, za učenike koji nemaju tehničke mogućnosti da se uključe u takav način komunikacije pronašli smo rešenje: sav materijal mogu dobiti od svojih odeljenjskih starešina. Kao nastavnik stručnih predmeta, omogućila sam učenicima da, po određenom rasporedu, imaju pristup mojim časovima i tada im prosleđujem nastavne sadržaje. Na taj način učenici mogu napraviti plan rada i raspodeliti obaveze i da ih rade umerenim tempom. Pratim rad učenika i vodim beleške o njihovom angažovanju i napredovanju kroz domaće zadatke, prezentacije, studije slučaja, pisanje eseja i obavezno im šaljem povratne informacije.


Po rečima Mileve Draško, za ove dve nedelje nije se susrela s većim problemima kada je reč o učenju na daljinu, s obzirom na to da se deca osećaju slobodnije nego kada su u školi pod  budnim okom učitelja i nastavnika.

– Kombinacija časova koji se prikazuju na televiziji i komunikacija s učiteljima ili nastavnicima su sasvim dovoljni, retki su trenuci kada moramo da „uskočimo“ kao pomoć i da dodatno objašnjavamo lekcije – naglašava naša sagovornica. – Odlično je što uvek postoji mogućnost da se javimo učiteljici i potražimo pomoć ukoliko deca imaju neke poteškoće tokom savladavanja lekcija. Osim toga, moramo redovno da ih izveštavamo o napretku dece da bi imali uvid u to kako klinci uče i da li redovno prate nastavu na televiziji.

Draško naglašava da je ključ uspeha dobar odnos između nastavnika, učenika i roditelja, u kojem su trenutno svi pod jednako velikim pritiskom i odgovornošću.

– Samo međusobnim slušanjem i pomaganjem možemo smanjiti psihološki pritisak i prebroditi veoma tešku situaciju – savetuje Mileva Draško, i napominje da treba imati na umu da su mnogi roditelji odsutni i rade u teškim uslovima, ali da je zajednički cilj stvaranje uslova za redovan završetak školske godine, a da je na prvom mestu zdravlje naših učenika i njihovih porodica.

S. Kovač

 

 

 

Piše:
Pošaljite komentar
Nastava na daljinu od sutra i na RTS 2

Nastava na daljinu od sutra i na RTS 2

22.03.2020. 20:02 20:05
Nastava na daljinu na RTS3, RTS Planeti i sajtu RTS-a

Nastava na daljinu na RTS3, RTS Planeti i sajtu RTS-a

17.03.2020. 17:54 18:10