Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

Centar Novog Sada postaje veliko gradilište, novo lice grada na skoro sedam hektara

10.06.2022. 08:27 08:46
Piše:
Foto: R. Hadžić

Centar Novog Sada narednih godina će, po svemu sudeći, biti pretvoren u veliko gradilište.

Nakon što je krajem prošle godine završena prva faza rekonstrukcije dela stargog gradskog jezgra, odnosno parterno uređenje Pozorišnog trga, Uspenske ulice i dela prolaza između Srpskog narodnog pozorišta i Apolo centra, u narednim fazama planirano je sređivanje polukružnog trga na mestu montažne garaže i prolaza Miloša Hadžića, platoa ispred starog bioskopa JNA, dela Njegoševe ulice, Trga slobode, Ulice Modene i dela Kralja Aleksandra, kao i prolaza uz Menratovu palatu.

Doduše, obnova tog dela centra, čije je projektovanje u toku, doći će na red tek kad bude završena podzemna garaža u Ulici Modene, za koju su nedavo počeli pripremni radovi. Podsećanja radi, prva faza obnove centra grada trajala je 290 dana, a Grad je za radove, uključujući i nabavku i postavljanje mobilijara, izdvojio oko 400 miliona dinara

Za osmišljavanje parternog uređenja starog gradskog jezgra zadužena je firma “Andzor inženjering” s kojom je Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije, kao nosiocem posla, još 2019. godine potpisala ugovor vredan 18.650.000 dinara, bez PDV-a.

Prvobitni rok za završetak tehničke dokumentacije bio je 300 kalendarskih dana, od dobijanja lokacijskih uslova, ali je u međuvremenu, 2020. godine, potpisan ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje četiri javne garaže, pa je dokumentaciju neophodno prilagoditi novonastaloj situaciji. 

Celokupnim projektom obuhvaćene su javne površine u pešačkoj zoni koje se prostiru na 6,82 hektara, s tim da je obnova Pozorišnog trga, Uspenske ulice i dela prolaza između Srpskog narodnog pozorišta i “Apolo centra” već završena, dok će ostatak centra novo ruho dobiti tek pošto garaže budu završene.

Gradska uprava je 2018. godine raspisala urbanističko-arhitektonski kokurs za uređenje dela centra, a odabranim projektantima su kao polazna osnova za osmišljavanje parternog uređenja na raspolaganju pobednička rešenja s tog konkursa. 

Novi izgled dobiće i prostor između Skupštine AP Vojvodine (Banovine) i Gimnazije „Isidora Sekulić”, gde je već počela gradnja podzemne garaže. Rok za završetak svih radova je 17. septembar 2023. godine, a nakon toga će uslediti parterno uređenje prostora površine oko 10.500 metara kvadratnih, na uglu ulica Žarka Zrenjanina, Vladike Platona i Jovana Đorđevića. 

U centru grada su inače predviđene četiri javne garaže, s tim da će kod Banovine, u Ulici Modene i na Trgu republike biti izgrađeni podzemni objekti, dok će na uglu Šafarikove i Uspenske, kod hotela „Centar” biti jedina nadzemna garaža. Ugovor o koncesiji za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje garaža zaključen je 2020. godine s firmama „Best in parking - holding” AG iz Beča i „Inobačka” iz Novog Sada, odnosno s preduzećem „Javne garaže”, u kojem je austrijski partner vlasnik 65 odsto, a srpski 35.

Koncesionari će četiri lokacije u centru dobiti na 43 godine, od kojih su tri predviđene za projektovanje i gradnju, a 40 za upravljanje, s tim da nakon tog perioda objekte preuzima Novi Sad. Zemljište za gradnju garaža obezbeđuje Novi Sad, koji angažuje i stručni nadzor, dok troškove gradnje i projektovanja snosi privatni partner, koji će dostavljati Gradu plan poslovanja.

Kod Banovine je planirana podzemna garaža površine oko 6.300 metara kvadratnih, koja će na dve etaže imati 167 parkinga, s tim da je za vozila osoba s invaliditetom izdvojeno devet mesta na prvom nivou, dok će osam parkinga biti opremljeno punjačima za električna vozila. Prilazi garaži planirani su od Banovinskog prolaza i Ulice vladike Platona, iz pravca Žarka Zrenjanina. 

Zona gradilišta podzemne garaže u Ulici Modene već je ograđena, a dimnamika radova usklađena je s izmeštanjem podzemne infrastrukture.

Očekuje se da će javna garaža na prostoru između ulica Ilije Ognjanovića i Zmaj Jovine biti otvorena najkasnije za dve godine i imaće dva kolska ulaza-izlaza iz Ulice Modene, dok će pešacima pristup biti omogućen preko stepenišnih vertikala. 

Nastavak parternog uređenja centra grada neophodno je sinhronizovati sa gradnjom javnih garaža, o čemu je pre oko mesec dana, govorio i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević, koji je planirane investicije okarakterisao kao veoma zahtevne, jer će gradnja garaža najviše uticati na svakodnevni život građana, ali i na rad ugostitelja. 

- Oko godinu, dve biće otežan rad ugostiteljskih objekata, ali Grad mora da reši problem s parkiranjem, odnosno nedostatkom parking mesta - istakao je Vučević. - Radovi u centru će sigurno svima nama poremetiti život na kakav smo navikli, neće biti lako, a činjenica je da će deo objekata teže funcionisati. Da bi se svi projekti u centru grada realizovali neohodno je strpljenje i razumevanje.

J. Vukašinović

Piše:
Pošaljite komentar